Το στρατηγικό λάθος για τη Θράκη ...ΔΙΟΔΙΑ | xronos.gr
ΣΕ ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΣΩ ΑΥΞΗΣΗΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ

Το στρατηγικό λάθος για τη Θράκη ...ΔΙΟΔΙΑ

18/10/16 - 11:00

Ο νέος χάρτης διοδίων μόνο οργή και αγανάκτηση προκαλεί στον κάτοικο της Θράκης, που συνειδητοποίει ότι η μετακίνηση προς την υπόλοιπη Ελλάδα θα γίνει ένα σπορ... για λίγους

Όταν ένα ταξίδι στη Φιλιππούπολη συμφέρει περισσότερο από το αντίστοιχο στην Θεσσαλονίκη, τότε κάπου κάνεις στρατηγικό λάθος. Το λάθος αυτό για τη Θράκη λέγεται διόδια και ο νέος χάρτης, μόνο οργή και αγανάκτηση προκαλεί στον κάτοικο της περιοχής, που συνειδητοποίει ότι η μετακίνηση προς την υπόλοιπη Ελλάδα θα γίνει ένα σπορ ...για λίγους. 


Υπεραξίες που θα δώσουν ώθηση στον επί θύραις διαγωνισμό παραχώρησης της Εγνατίας Οδού χαρακτηρίζονται οι 10 νέοι σταθμοί διοδίων που θα ανεγερθούν πέριξ και εντός της Εγνατίας. Οι 4 εξ αυτών θα γίνουν σε κάθετες οδούς προς την Εγνατία και οι 6 εντός του αυτοκινητοδρόμου. Σύμφωνα με το αποκλειστικό άρθρο του Ελεύθερου Τύπου πρόσφατα, η Εγνατία Οδός Α.Ε. προκήρυξε το έργο: «Κατασκευή  σταθμών διοδίων Παμβώτιδας, Μέστης, Ιεροπηγής και Ευζώνων επί της Εγνατίας Οδού και των καθέτων αυτής αξόνων», ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τα νέα διόδια μετά το σταθμό του Προμαχώνα.


Καταληκτική προθεσμία υποβολής των προτάσεων είναι η 22α Νοέμβριου 2016. Σημειώνεται ότι ο σταθμός Παμβώτιδας θα είναι πιλοτικός, αφού θα γίνει σύμφωνα με το νέο πρότυπο των ηλεκτρονικών σταθμών διοδίων με αναλογικές χρεώσεις. Το συνολικό κόστος των τεσσάρων σταθμών προϋπολογίζεται σε 6,9 εκατ. ευρώ.


Σύμφωνα με πληροφορίες του «Ε.Τ.» της Κυριακής, οι υπόλοιποι σταθμοί θα κατασκευαστούν πέριξ της Εγνατίας, στη θέση Στρυμονικό, στην περιοχή Λαγκάδα-Λευκόνας και στη θέση Αλιάκμονα στο Άργος Ορεστικό στο Νομό  Καστοριάς. Εντός της Εγνατίας Οδού, στην Καβάλα, στη θέση Αγίου Ανδρέα Χρυσούπολης, στην Ασπροβάλτα, στη θέση Ρεντίνας-Στρυμόνα, στη Θεσσαλονίκη, στη θέση Καλοχωρίου-Λαγκαδά και, τέλος, στο Βενέτικο, στην Παναγιά Κοζάνης.
Αυτό πρακτικά θα σημαίνει ότι κάτοικος της Θράκης θα χρειάζεται να πληρώνει περίπου 35 ευρώ διόδια για να πάει Θεσσαλονίκη (αν δεν γίνει και αύξηση της τιμής των διοδίων) και 100 ευρώ για να πάει στην Αθήνα.


Απομόνωση, βλέπει ο επιχειρηματίας Γιώργος Βολουδάκης
Για απομόνωση, κάνει λόγο ο επιχειρηματίας Γιώργος Βολουδάκης, διαβλέποντας «μια κατάσταση η οποία δεν βοηθάει καθόλου την περιοχή». Όπως σημειώνει «το κόστος είναι σημαντικό, κυρίως για όσους θέλουν να μετακινηθούν προς Αθήνα και Θεσσαλονίκη για τις δουλειές τους». Αντί των διοδίων ο κ. Βολουδάκης προτείνει τη λύση προς βορρά «μία λύση είναι να αναζητηθούν έξοδα για τον δρόμο από άλλες πηγές, όπως είναι η βινιέτα στα φορτηγά, κάτι το οποίο ισχύει σε πολλές χώρες. Έτσι μπορούν να φορολογηθούν τα φορτηγά από Τουρκία και Βουλγαρία». Ο επιχειρηματίας της Κομοτηνής επισήμανε την ανάγκη «να αντιδράσουμε με προτάσεις, μια πρόταση είναι αυτή που είπα, θα υπάρχουν και κάποιες άλλες. Από την στιγμή που το κράτος επιδοτεί π.χ. τη μεταφορά με πλοίο σε κάποιο νησί ή διάφορες αεροπορικές γραμμές π.χ. Αλεξανδρούπολη-Σητεία που δεν είναι πρώτης ανάγκης, με την ίδια λογική πρέπει να βοηθήσει και την περιοχή μας να μην μπει σε μια απομόνωση».      

 
Συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών, ζητά ο δήμαρχος Μαρώνειας-Σαπών
Με επιστολή στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα εξέφρασε την αντίρρησή του στη δημιουργία νέου σταθμού διοδίων στον κόμβο της Μέστης, ο δήμαρχος Μαρώνειας-Σαπών Γιάννης Σταυρίδης, κάνοντας λόγο για «το τελειωτικό χτύπημα στον τόπο μας». «Εμείς παλεύουμε με συγκεκριμένους πυλώνες ανάπτυξης στην περιοχή, όταν λέμε για ανάπτυξη τουρισμού, για προσέλκυση επενδυτών στο ΒΙΟΠΑ  τι να τους πούμε, ότι όπου και να πας θα πληρώνεις διόδια; Δεν υπάρχει λογική στο να υπάρχει ένας νομός κλειστός από δύο σταθμούς διοδίων», είπε μιλώντας στον «Χ» ο δήμαρχος Γιάννης Σταυρίδης. Ο ίδιος προγραμματίζει να έχει συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη.


Τα διαφυγόντα κέρδη είναι στους Κήπους, εκεί πρέπει να υπάρχουν διόδια, λέει ο Ανέστης Βαφειάδης
Υπέρμετρη αύξηση του κόστους μετακίνησης για εργαζόμενους, που μετακινούνται καθημερινά από τον έναν νομό της Θράκης στον άλλο, αλλά και για τις επιχειρήσεις όσον αφορά το κόστος μεταφορικών και μετακίνησης, βλέπει πίσω από την ανάπτυξη νέων σταθμών διοδίων, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ροδόπης Ανέστης Βαφειάδης. Ο ίδιος τονίζει πως πρέπει «τα διόδια να μπουν στους Κήπους, εκεί είναι τα κέρδη, δεν είναι τα διόδια στην Μέστη και στις Σάπες. Τα διαφυγόντα κέρδη είναι στους Κήπους. Σήμερα βλέπουν τα φορτηγά και τις νταλίκες να περνούν από τους επαρχιακούς δρόμους και τους αφήνουν, δηλαδή δουλεύουμε πάλι για αυτούς. Δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα η κεντρική διοίκηση; Διόδια, ναι μεν, αλλά με χιλιομετρική χρέωση, δεν μπορεί να έχει διόδια παντού, πρέπει να γίνει όπως είναι σε όλη την Ευρώπη». 


Σε συλλαλητήριο διαμαρτυρίας για τα διόδια Μέστης, καλεί ο πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜ-Θ, Ευ. Λαμπάκης
Στο μεταξύ σε διαμαρτυρία, καλεί την Τετάρτη 19/10 τους τοπικούς φορείς ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης και πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων (ΠΕΔ) Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, Ευάγγελος Λαμπάκης, ενόψει της διαδικασίας δημοπράτησης κατασκευής Σταθμού Διοδίων στα όρια των Περιφερειακών Ενοτήτων Ροδόπης-Έβρου, στο ύψος της Μέστης. Πιο συγκεκριμένα, στην κινητοποίηση, που θα λάβει χώρα στις 14:00 στο Επιμελητήριο Έβρου, καλεί τους: 


Μητροπολίτες Θράκης: Αλεξανδρούπολης, Τραϊανούπολης & Σαμοθράκης κ. Άνθιμο Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος & Σουφλίου κ. Δαμασκηνό, Μαρωνείας & Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα, Ξάνθης & Περιθεωρίοιυ κ. Παντελεήμονα.
Βουλευτές Έβρου: Αναστασία Γκαρά, Γεώργιο Καϊσά, Δημήτριο Ρίζο, Αναστάσιο Δημοσχάκη. Βουλευτές Ροδόπης: Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, Ιλχάν Αχμέτ. Βουλευτές Ξάνθης: Ζεϊμπέκ Χουσεΐν, Ευστάθιο Γιαννακίδη, Γρηγόριο Στογιαννίδη.
Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Γεώργιο Παυλίδη.
Αντιπεριφερειάρχες Θράκης: Δημήτριο Πέτροβιτς (Έβρου), Χρήστο Μέτιο (Ροδόπης), Κωνσταντίνο Ζαγναφέρη (Ξάνθης)


Δημάρχους Θράκης: Βασίλειο Μαυρίδη (Ορεστιάδος), Παρασκευά Πατσουρίδη (Διδυμοτείχου), Ευάγγελο Πουλιλιό (Σουφλίου), Αθανάσιο Βίτσα (Σαμοθράκης), Γεώργιο Πετρίδη (Κομοτηνής), Καδή Ισμέτ (Ιάσμου), Ιωάννη Σταυρίδη (Μαρώνειας - Σαπών), Αμέτ Ριτβάν (Αρριανών), Χαράλαμπο Δημαρχόπουλο (Ξάνθης), Γεώργιο Τσιτιρίδη (Αβδήρων), Καπζά Τζεμήλ (Μύκης), Θωμά Μίχογλου (Τοπείρου).


Προέδρους Επιμελητηρίων Θράκης: Χριστόδουλο Τοψίδη (Έβρου), Αργύριο Αργυρόπουλο (Ροδόπης), Στυλιανό Μωραΐτη (Ξάνθης), Νικόλαο Αγγελίδη (Ροδόπης).
Πρόεδρο ΤΕΕ Θράκης Αργύριο Πλέσια, προέδρου Εμπορικών Συλλόγου Θράκης: Κωνσταντίνο Χατζημιχαήλ (Έβρου), Κυριακούλα Κωνσταντινίδου (Κομοτηνής), Νικόλαο Ευκαρπίδη (Σαπών), Ευθύμιο Μίλκογλου (Ξάνθης), πρόεδρο Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Θράκης Κωνσταντίνο Χατζημιχαήλ (Αλεξανδρούπολης), διοικητής νοσοκομείων: Δημήτριο Αδαμίδη (Π.Γ.Ν. Έβρου), Αχιλλέα Γερόπουλο (Ξάνθης).


Σε σχετική μάλιστα επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, αναφέρει: «Κύριε υπουργέ. Κατ’ αρχήν θα ήθελα να σας θέσω τον προβληματισμό μου «ΕΑΝ ΣΕ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΛΑΟ» (όπως αυτή των διοδίων) ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να υπάρξει εκ των προτέρων δημόσια ή τουλάχιστον θεσμική διαβούλευση, στο όνομα της Δημοκρατίας και της Πληροφόρησης αντί του αιφνιδιασμού και της απολυταρχικής επιβολής. Στην επαγγελλόμενη από την κυβέρνηση εδώ και δύο χρόνια ανασυγκρότηση της οικονομίας του Έβρου και της Θράκης, το μόνο που διαπιστώνουμε είναι η επιβολή άμεσων και έμμεσων φόρων και τελών. Με την επιβολή διοδίων στην Μέστη ανάμεσα στους νομούς Έβρου και Ροδόπης, δημιουργείται αρνητικό πρόσημο ήτοι: 1. Επιβαρύνετε τον κάθε οδηγό πολίτη, ιδιαίτερα των νομών της Θράκης με επιπλέον οικονομική επιβάρυνση που κατά πληροφορίες θα είναι ακόμη μεγαλύτερη απ’ ότι σήμερα, οπότε καθίσταται απαγορευτική η μετακίνηση ανθρώπων μέσα στην Θράκη, ιδιαίτερα των αδυνάμων που είναι φυσικά οι περισσότεροι. 2. Επιβαρύνετε τα μεταφερόμενα εμπορεύματα και ζωοτροφές με μεγαλύτερο κόστος σε μία εποχή τραγικά δύσκολη στην πιο φτωχή περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Ελλάδας όπως είναι η Θράκη. 3. Δημιουργείτε κατά τα άνω διασπαστικές και διαχωριστικές γραμμές στη Θράκη, στοιχείο αρνητικό ιδιαίτερα σήμερα περισσότερο από κάθε άλλη φορά. 4. Επιβαρύνετε τον πολίτη επιπλέον, ενώ επίκειται μεταβίβαση της εκμετάλλευσης της Εγνατίας έναντι τιμήματος που μάλλον δε δικαιολογεί την δημιουργία και άλλων σταθμών διοδίων για να γίνει πιο δελεαστικό το προς διάθεση «προϊόν». Αν παρ’ όλα αυτά θεωρείτε ότι υπάρχει απόλυτη ανάγκη ή επιβάλλεται ενδεχόμενα από μνημονιακή ανάγκη ή άλλη παρεμφερή, η δημιουργία στη Θράκη κι άλλου σταθμού διοδίων, τότε προτείνουμε αυτός ο νέος σταθμός να μετατοπισθεί στα σύνορα των Κήπων.


Αυτή η επιλογή δεν θα δημιουργήσει το αρνητικό πρόσημο στους Θρακιώτες ή τουλάχιστον θα είναι κατά πολύ μικρότερο αυτού που θα συμβεί εάν επιμείνετε στην διακήρυξη. Σε κάθε περίπτωση, είτε επιλέξετε τη μία ή την άλλη προτεινόμενη εκδοχή, απαιτείται ματαίωση (που δύνασθε ευχερώς να υλοποιήσετε) της διακήρυξης, προκειμένου στην νέα που θα ακολουθήσει ή να έχετε αφαιρέσει τον σταθμό διοδίων της Μέστης ή να τον αντικαταστήσετε με τον προτεινόμενο σταθμό διοδίων στα σύνορα των Κήπων. 


Κύριε υπουργέ, Οι Θρακιώτες αξίζουμε μιας άλλης μεταχείρισης από αυτήν που τυγχάνουμε τα τελευταία χρόνια από όλες τις κυβερνήσεις. Κι αυτό τουλάχιστον πρέπει να το δεχθείτε γιατί η Θρακιώτισσα και ο Θρακιώτης, δεν αντέχουμε άλλο».

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr