Αλ. Κοντός: Το φράγμα Κομψάτου πρέπει να γίνει | xronos.gr
ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

Αλ. Κοντός: Το φράγμα Κομψάτου πρέπει να γίνει

27/02/21 - 9:00

Ξεκόλλησε μετά από δεκαετή δικαστική διαμάχη το αρδευτικό Ξάνθης

Το παράδοξο η Θράκη να έχει μεν ως γεωγραφικά όρια δύο ποταμούς (Νέστο, Έβρο), αλλά πρώτον οι καλλιεργήσιμες εκτάσεις της να είναι κατά 40% ξερικές και δεύτερον να ζούμε σε πλημμυροπαθείς περιοχές, ανέδειξε μέσα από το ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη, ο πρώην βουλευτής Ξάνθης και υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης ΝΔ Αλέξανδρος Κοντός.

Αφορμή της συνέντευξης ήταν το πέρας της δικαστικής διαμάχης, που είχε “παγώσει” για δέκα χρόνια την κατασκευή του αρδευτικού Ξάνθης, το οποίο επί θητείας του διεκδίκησε με θέρμη. «Είχαν γίνει όλα τα βήματα, αλλά το έργο είχε σταματήσει 10 χρόνια, γιατί οι οικολόγοι θέλησαν να το σταματήσουν. Το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την προσφυγή των οικολόγων και άνοιξε ο δρόμος για να γίνει το έργο», δήλωσε ο πρώην βουλευτής, ο οποίος είναι αισιόδοξος πως προσεχώς το έργο θα βρει χρηματοδότηση μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Όνειρο ή όχι το φράγμα Κομψάτου;
Και μπορεί το νερό… να κυλάει στο αυλάκι του αρδευτικού Ξάνθης, όπως όλα δείχνουν, την ίδια ώρα άγνωστο παραμένει εάν ποτέ θα κατασκευαστεί το δεύτερο έργο πνοής που χρειάζεται η Θράκη, το φράγμα Κομψάτου. «Πρέπει κι εκεί να προχωρήσει το έργο, γιατί και στη Ροδόπη καταστρέφονται τα χωράφια. Είναι έργο πνοής που πρέπει γρήγορα να γίνει. Υπάρχει δυνατότητα να χρηματοδοτηθούν αυτά τα έργα κι από το Ταμείο Ανάκαμψης. Η ΕΕ τα έργα που έχουν σχέση με το νερό τα έχει σε πρώτη προτεραιότητα, γιατί είναι περιβαλλοντικά έργα. Οπότε είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να προχωρήσουν και τα δύο έργα», δήλωσε ο κος Κοντός.

Όσο για τις σημειακές ενστάσεις που εξέφρασαν περιβαλλοντικές οργανώσεις και για τα δύο έργα, ο κος Κοντός απάντησε: «οι άνθρωποι αυτοί σκέφτονται εχθρικά προς το περιβάλλον, είναι κατ’ επίφαση φιλοπεριβαλλοντικοί».

Πάντως, όπως έχει αναδείξει ο «Χ», ο προϋπολογισμός κατασκευής του φράγματος Κομψατου είναι 223εκ. ευρώ (123εκ. δαπάνη φράγματος, 100εκ. δαπάνη έργων μεταφοράς), δηλαδή το συνολικό του κόστους είναι ιδιαίτερα υψηλό. Εδώ, ο κος Κοντός τόνισε ξανά πως τέτοια έργα είναι επιλέξιμα και στην προτεραιότητα της ΕΕ, ενώ εξέφρασε την βεβαιότητά του πως πρώτον το τελικό κόστος θα είναι πολύ μικρότερο μετά τον διαγωνισμό και δεύτερον πως το φράγμα θα έχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την περιοχή (εισόδημα αγροτών, αντιπλημμυρική προστασία κατοίκων-οικισμών-χωραφιών, περιβαλλοντικά οφέλη).

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr