Ανάσα για λίγους οι εκπτώσεις στην Κομοτηνή | xronos.gr
ΑΓΩΝΑΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ

Ανάσα για λίγους οι εκπτώσεις στην Κομοτηνή

01/03/18 - 11:00

Μεθοδική δουλειά κάνει ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής εισάγοντας τις έρευνες στο επιχειρείν της περιοχής

Ανάσα για λίγους ήταν η χειμερινή εκπτωτική περίοδος στην Κομοτηνή, ενώ για τους περισσότερους επαγγελματίες ο αγώνας επιβίωσης και διατήρησης των καταστημάτων τους συνεχίζεται και το 2018. Αυτή ήταν η πρώτη εκπτωτική περίοδος για φέτος, ξεκίνησε την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου και έληξε χθες Τετάρτη 28 Φεβρουαρίου. 


ΠΤΩΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
Πτώση σε σχέση με πέρσι καταγράφει στην αγορά της Κομοτηνής η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου, με περισσότερους από τους μισούς επαγγελματίες να σημειώνουν τζίρο πιο χαμηλό σε σχέση με πέρσι. "Οι χειμερινές εκπτώσεις ήταν μία πτωτική περίοδος, σε σχέση με πέρσι, η οποία δεν ήρθε ισοσταθμικά με την οκταετία της κρίσης, αντίθετα ήρθε να προστεθεί στην οκταετία της κρίσης", μας λέει χαρακτηριστικά η κα Κωνσταντινίδου.


Το πρώτο δεκαπενθήμερο των εκπτώσεων φαίνεται πως ήταν το καλύτερο της περιόδου, μέτριο το δεύτερο, "νεκρό" το τρίτο, ενώ χρήζει αναφοράς και το στοιχείο ότι περισσότεροι από ένας στους δύο επιχειρηματίες άνοιξαν τα καταστήματά τους την πρώτη Κυριακή 14 Ιανουαρίου. Ο νόμος παρέχει τη δυνατότητα ανοίγματος των καταστημάτων την πρώτη Κυριακή και η αγορά φαίνεται να έχει προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα. 


Η διαπίστωση της προέδρου είναι πως "ο τζίρος που έκαναν τα καταστήματα σε καμία περίπτωση δεν αρκεί για να καλύψουν τις υποχρεώσεις οι οποίες τρέχουν και καθημερινά αυξάνονται".


ΠΕΡΙΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ
Το γεγονός ότι οι εκπτώσεις ήταν πεσμένες για τους περισσότερους, δεν σημαίνει νομοτελειακά πως με αυτό τον τρόπο θα κινηθεί και όλο το έτος. Εν έτει 2018 ο καταναλωτής φαίνεται να βγαίνει περισσότερο όταν γίνονται δεκαπενθήμερα εκπτώσεων ή δράσεις στην αγορά. 
"Θα δούμε πως θα πάει η αγορά του Πάσχα και το ενδιάμεσο δεκαπενθήμερο του Μαΐου", είναι το σχόλιο της κας Κωνσταντινίδου, η οποία μας πληροφορεί ότι φέτος στην Κομοτηνή τα δεκαπενθήμερα δεν θα διαφοροποιηθούν σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα στις ημερομηνίες - όπως έγινε πέρσι. 
Έτσι, ορίστηκαν για τις 1-15 Μαΐου και 1-15 Νοεμβρίου. "Σαφή εικόνα στο σύνολο θα έχουμε όταν ολοκληρωθεί η χρονιά", γιατί ενδέχεται ο κόσμος να μην αγόρασε τόσο τώρα γιατί είχε αγοράσει κάτι στο προηγούμενο δεκαήμερο εκπτώσεων.


ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΣΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ
Ήδη δόθηκε στη δημοσιότητα η πρώτη μεγάλη έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου, ενώ μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα περιμένουμε και την δεύτερη, αναφορικά με την εκπτωτική περίοδο. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μία σαφής εικόνα για το τι ψάχνει ο μέσος καταναλωτής στην αγορά της Κομοτηνής. Δύσκολα ο Έλληνας θα δαπανήσει περισσότερα χρήματα, ωστόσο στόχος του Εμπορικού Συλλόγου είναι, μέσα από αυτές τις έρευνες, οι τοπικές επιχειρήσεις να δουν τι ψάχνουν οι καταναλωτές, κι αυτό να τους προσφέρουν, ώστε το όποιο χρήμα πέφτει στην αγορά, να πέφτει στην τοπική αγορά.


Αναλυτικά, γι' αυτό το σύγχρονο βήμα, η Κική Κωνσταντινίδου μας πληροφορεί τα εξής: "Φέτος εστιάζουμε την προσοχή μας περισσότερο όσον αφορά στις έρευνες, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών (ΙΝΕΜΥ) της ΕΣΕΕ στην Αθήνα. Στόχος μας είναι μέχρι το τέλος του 2018 να έχουμε μία πολύ καλή εικόνα αναφορικά με το τί γίνεται στην αγορά της Κομοτηνής όσον αφορά τις εκπτωτικές περιόδους, τις εορταστικές περιόδους, τις ενδιάμεσες περιόδους και τα δεκαπενθήμερα εκπτώσεων.

Θέλουμε να έχουμε σαφή εικόνα για το τί αναζητούν οι καταναλωτές από την αγορά της Κομοτηνής, ώστε όλα τα μέλη του συλλόγου να έχουν στοιχεία στην διάθεσή τους, τα οποία να επεξεργαστούν και να κινηθούν καλύτερα αναφορικά με την επιχειρηματική τους δράση. Πιστεύω ότι αυτές οι έρευνες θα βοηθήσουν πάρα πολύ την αγορά της πόλης μας. Δεν υπάρχει περίπτωση να αυξηθεί η κατανάλωση, γιατί αυτή εξαρτάται από κυβερνητικό επίπεδο, αλλά εμείς μπορούμε να αυξήσουμε τους καταναλωτές, μέσα από τους τουρίστες και μέσα από την προσέλκυση του αγοραστικού κοινού της Κομοτηνής".


ΘΕΤΙΚΑ "ΠΑΤΗΜΑΤΑ" ΣΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Ο πεζόδρομος της Βενιζέλου φαίνεται πως είναι η καλή περιοχή για να δραστηριοποιηθεί ένας επιχειρηματίας, καθώς στη συζήτησή μας εντός δύο καταστημάτων ένδυσης, οι άνθρωποι του επιχειρείν δεν δηλώνουν απογοητευμένοι από τις εκπτώσεις.


Στο κατάστημα ένδυσης Coveri Men επί του πεζόδρομου Βενιζέλου συναντάμε τον ιδιοκτήτη του Τάσο Καραπαναγιώτη. "Κινήθηκαν στα περσινά επίπεδα οι εκπτώσεις, που για μένα θεωρώ πως ήταν καλά", σχολιάζει, και συνεχίζει: "Ο κόσμος νομίζω ότι πλέον επιλέγει τα συνοικιακά καταστήματα της αγοράς, ενώ και οι δράσεις (σ.σ. του Εμπορικού Συλλόγου) που γίνονται τελευταία έχουν βοηθήσει, όπως η λευκή νύχτα που έγινε". Παρόλα αυτά διευκρινίζει πως "οι υποχρεώσεις μας και ο δικός μας αγώνας δεν σταματάει". 


Σε άλλο σημείο του πεζοδρόμου, συζητάμε με την εργαζόμενη του καταστήματος ένδυσης Fransa Ιφιγένεια Μαλιάκου. "Είχε αρκετή κίνηση, ο κόσμος έβγαινε και περπατούσε στον πεζόδρομο, άλλοτε αγόραζε κι άλλοτε πάλι όχι", σχολιάζει, και συνεχίζει: "Νομίζω ότι σε σχέση με πέρσι ήταν λίγο καλύτερα τα πράγματα, γιατί ο κόσμος θέλει ψυχολογικά να ανέβει.

Γι' αυτό αγοράζει κάτι μικρό, έστω και με λίγα χρήματα". 
Αναφορικά με το πώς προσέγγισαν τις εκπτώσεις στο κατάστημα πως πληροφορεί ότι "το ποσοστό των εκπτώσεων σε μας ήταν κλιμακωτό, δηλαδή αυξανόταν μέσα στην εκπτωτική περίοδο, ξεκίνησε από 30 ανέβηκε στο 50 και κατέληξε στο 70%", ενώ καταληκτικά δήλωσε ότι "οι δράσεις είναι καλό να γίνονται, γιατί φέρνουν πελατεία στα καταστήματα".

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr