Αυξάνονται οι ανάγκες σε προκάτ, η επιστολή διαμαρτυρίας 300 και πλέον γονέων | xronos.gr
ΔΙΧΡΟΝΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Αυξάνονται οι ανάγκες σε προκάτ, η επιστολή διαμαρτυρίας 300 και πλέον γονέων

25/06/19 - 10:00

Τουλάχιστον 10 προκάτ θα απαιτηθούν για να ικανοποιηθούν οι ανάγκες στέγασης των νηπίων

Την ίδια στιγμή που οι ανάγκες σε προκάτ για την στέγαση των νηπίων από 1η Σεπτεμβρίου 2019 αυξάνονται, 300 και πλέον γονείς εκφράζουν εγγράφως την διαμαρτυρία τους για τις συνθήκες εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στον Δήμο Κομοτηνής. Από θέσης του το υπουργείο Παιδείας επιμένει ότι η πραγματικότητα για την δίχρονη προσχολική εκπαίδευση είναι διαφορετική και παραθέτει τα παρακάτω δεδομένα:

  • «Με τη θεσμοθέτηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης (ν. 4521/2018) 184 δήμοι εντάχθηκαν κατά το πρώτο έτος εφαρμογής της (2018 – 2019).
  • Η Νέα Δημοκρατία και το ΚΚΕ δεν ψήφισαν το άρθρο 33, ψήφισαν «παρών», για τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση. 
  • Η ΚΕΔΕ έχει ζητήσει επανειλημμένα την υπαγωγή όλης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Τοπική Αυτοδιοίκηση κάτι το οποίο είναι προδήλως αντισυνταγματικό σύμφωνα και με τρεις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας
  • Η ΚΕΔΕ και ορισμένοι Δήμαρχοι αρνούνται την ένταξη των Δήμων τους στην προσχολική εκπαίδευση τασσόμενοι υπέρ των voucher (διαχείριση κονδυλίων ΕΣΠΑ) και κατά της υποχρεωτικότητας, ακόμη και σε περιοχές που δεν αντιμετωπίζουν κτηριακά προβλήματα.
  • Με την έναρξη του σχολικού έτους 2019-20 ο συνολικός αριθμός των δήμων εφαρμογής θα ανέρχεται σε 298.
  • Με βάση τα παραπάνω, για το σχολικό έτος 2019-2020 αναμένονται 155.000 μαθητές στα δημόσια νηπιαγωγεία.
  • Ποσοστό 84% νηπίων και προνηπίων θα φοιτούν στη δημόσια δίχρονη προσχολική εκπαίδευση από το σχολικό έτος 2019-2020.
  • Με την ένταξη των 114 Δήμων τη νέα σχολική χρονιά, αναμένονται περίπου 16.000 νέες εγγραφές προνηπίων -πέραν των περίπου 24.000 προνηπίων που φοιτούν ήδη στα νηπιαγωγεία των δήμων αυτών- και απελευθέρωση ισάριθμων θέσεων στις δομές των παιδικών σταθμών, διαθέσιμες για μικρότερα παιδιά και βρέφη.
  • Για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης το Υπουργείο διέθεσε το ποσό των 4 εκατομμυρίων 85 χιλιάδων ευρώ για την στήριξη σε κτηριακές υποδομές και εξοπλισμό.
  • Το ποσό αυτό διατίθεται σε 26 Δήμους όλης της χώρας για την εγκατάσταση 95 αιθουσών διδασκαλίας λυόμενης προκατασκευής με χώρους υγιεινής και τον πλήρη εξοπλισμό τους.

ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΣΕ ΠΡΟΚΑΤ
Όσο ο καιρός πλησιάζει για την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στον Δήμο Κομοτηνής, διαμορφώνονται τα δεδομένα εκείνα που αποκαλύπτουν τις πραγματικές ανάγκες. Έτσι όπως πληροφορούμαστε αρμοδίως κατατέθηκε αίτημα προς την Κτιριακές Υποδομές ΑΕ (ΚτΥπ ΑΕ), πρώην Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων, για την τοποθέτηση τουλάχιστον δέκα προκάτ αιθουσών, για την στέγαση των νηπίων. Ο αριθμός των παραπάνω αιθουσών αυξάνει σταδιακά, όσο προσδιορίζεται ο τελικός αριθμός των νηπίων που θα φοιτήσουν στα νηπιαγωγεία από 1η Σεπτεμβρίου 2019.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
Στα χέρια των τοπικών αρχών και συγκεκριμένα της διοίκησης του Δήμου Κομοτηνής, της Περιφέρειας ΑΜ-Θ και της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης βρίσκεται και η παρακάτω επιστολή διαμαρτυρίας που υπογράφουν ήδη 300 και πλέον γονείς.

«Με αφορμή την καθιέρωση της δίχρονης υποχρεωτικής φοίτησης στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στο νηπιαγωγείο με τον νόμο 1566/85 στο δήμο Κομοτηνής, αλλά και σε άλλους δήμους της χώρας μας επιθυμούμε να δηλώσουμε ως γονείς τις ανησυχίες μας και τους προβληματισμούς μας γι' αυτό το μέτρο. Αναρωτιόμαστε δε πόσο θετικό βήμα και εξέλιξη μπορεί να θεωρηθεί στην εκπαίδευση η  εφαρμογή ενός νόμου που αποφασίστηκε και συντάθηκε με τα δεδομένα του 1985. Μεγάλος φόβος μας είναι ότι η καθιέρωση της υποχρεωτικής φοίτησης στο νηπιαγωγείο για τα παιδιά ηλικίας 4 χρονών, που προβλέπεται στο άρθρο 33, παρ. 3 στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο παραβλέπει τη διεθνή πρακτική και τα επιστημονικά δεδομένα, δεν λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης ηλικίας και τις ανάγκες των οικογενειών και τις θέτει εκτός διαλόγου.

Από την στιγμή που το υπουργείο Παιδείας αποφάσισε ο Δήμος Κομοτηνής να ενταχθεί σε αυτό το πλάνο, δεν υπάρχει γονιός που δεν αναρωτιέται τα προφανή: Κτιριακή υποδομή και προδιαγραφές, η ύπαρξη απαραίτητου προσωπικού, κτλ. Παρακολουθώντας την επικαιρότητα από τα τοπικά μέσα ενημέρωσης, η απογοήτευση και η ανησυχία που μας διακατέχει είναι τεράστια. Δεν θα μπορούσε να είναι αλλιώς άλλωστε, όταν βλέπουμε ότι οι ιθύνοντες δεν συμφωνούν μεταξύ τους, ούτε καν σχετικά με το αν υπάρχει ή όχι πρόβλημα, πόσο μάλλον για τον τρόπο λύσης.

Συζητώντας και ρωτώντας, συμπεραίνουμε ότι το πρόβλημα είναι υπαρκτό, δεδομένου ότι τα νηπιαγωγεία ήδη βρίσκονται σε οριακό σημείο σχετικά με την εξυπηρέτηση του αριθμού των μαθητών. Αδυνατούμε να διανοηθούμε καν τι θα γίνει του χρόνου, όταν οι μαθητές διαπλασιαστούν και ρωτάμε κάθε αρμόδιο:

  • Οι αίθουσες επαρκούν για τους μαθητές που προβλέπεται να υπάρχουν του χρόνου, χωρίς να παραβιάζεται το μέγιστο πλήθος μαθητών ανά τμήμα;
  • Οι τουαλέτες επαρκούν, βάσει των προδιαγραφών που προβλέπονται;
  • Οι αύλειοι χώροι θα είναι αρκετά μεγάλοι, ώστε να προαυλίζονται τα παιδιά μας με ασφάλεια;
  • Το εκπαιδευτικό προσωπικό θα επαρκεί με την έναρξη της σχολικής χρονιάς; Τα παιδιά αυτά, σε αυτήν την ευαίσθητη ηλικία, θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με την τυπική πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Αναρωτιέται κανείς άλλος εκτός από μας πόσο σημαντικό είναι να έχουν τον εκπαιδευτικό τους από την αρχή της χρονιάς;

Φυσικά τα προβλήματα και τα θέματα που προκύπτουν για την ελληνική οικογένεια δεν είναι μόνο αυτά!

Πως θα αντιμετωπιστούν οι καθημερινές ανάγκες των εργαζόμενων γονιών; Μεγάλη μερίδα αυτών έχουν απόλυτη ανάγκη ένα ευέλικτο ωράριο αλλά και περισσότερες μέρες λειτουργίας του προσχολικού κέντρου που αφήνουν τα παιδιά τους, κατά τη διάρκεια του έτους. Αυτή την ανάγκη τους έχουν την δυνατότητα να την καλύψουν μέσω των παιδικών σταθμών λόγω του διευρυμένου ωραρίου και λειτουργίας αυτών. Γιατί λοιπόν να στερούνται το δικαίωμα της επιλογής; 

Φυσικά και είμαστε υπέρ της καθολικής πρόσβασης των παιδιών σε δομές προσχολικής ηλικίας και της παροχής ποιοτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης προς όλους!

Αρνούμαστε όμως κάθε προχειροδουλειά, κάθε σκέψη για προκάτ αίθουσες, κάθε σκέψη για διορισμό προσωπικού αργότερα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και θεωρούμε αναφαίρετο το δικαίωμα της επιλογής των γονέων για αυτή τη τόσο κρίσιμη ηλικία των παιδιών! Επιθυμούμε να μην προκληθούν επικίνδυνες καταστάσεις για τα μικρά παιδιά και τις δοκιμαζόμενες από την οικονομική κρίση ελληνικές οικογένειες.

Για τους παραπάνω λόγους, δηλώνουμε την αντίθεσή μας και απαιτούμε να μην ισχύσει το μέτρο της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, όχι μόνο για την επόμενη σχολική χρονιά, αλλά και για καμία σχολική χρονιά. Ζητάμε από το κράτος να θέσει σε υψηλή προτεραιότητα την προσχολική ηλικία και να στηρίξει όλες τις μορφές της προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης (νηπιαγωγεία - παιδικοί σταθμοί) στηρίζοντας τα παιδιά και την ελληνική οικογένεια, όπως ακριβώς πράττουν οι περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου στις περισσότερες από αυτές δεν υφίσταται η υποχρεωτική φοίτηση στα 4 έτη».

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr