Δείγμα ενός πολυθρησκειακού αχταρμά τα βιβλία των θρησκευτικών, λέει ο Νεκτάριος Δαπέργολας | xronos.gr
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ, ΜΕΛΟΣ Δ.Σ. ΕΛΜΕ ΡΟΔΟΠΗΣ

Δείγμα ενός πολυθρησκειακού αχταρμά τα βιβλία των θρησκευτικών, λέει ο Νεκτάριος Δαπέργολας

10/10/17 - 11:00
2345325-59.jpg

Οι αντιδρώντες επικεντρώνουν στο γεγονός ότι δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές, είναι μια πολυσυλλεκτική «σαλάτα» θρησκειών, χωρίς να αναγνωρίζεται η ορθόδοξη χριστιανική πίστη ως κυρίαρχη, στην οποία ο μαθητής πρέπει να εμβαθύνει

Δείγμα ενός πολυθρησκειακού αχταρμά, χαρακτηρίζει τα βιβλία των θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου, ο Νεκτάριος Δαπέργολας εκπαιδευτικός, διευθυντής 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής εκφράζοντας δημόσια την άποψή του για ένα θέμα που προβληματίζει πολλούς. Οι επιστροφές βιβλίων στο υπουργείο Παιδείας ως απαράδεκτα, αυξάνουν, σύμφωνα με ενημέρωση που έχει εκπαιδευτικός από την Κομοτηνή μιλώντας με νούμερα για πόλεις όπως Γιάννενα, Λάρισα, Θεσσαλονίκη και Αθήνα. "Είναι ένα φαινόμενο που όσο πάει και επεκτείνεται και εδώ υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις, δεν μπορώ όμως ακόμα να εκτιμήσω το μέγεθός τους", λέει ο κος Δαπέργολας. 


Μιλώντας για το περιεχόμενο των βιβλίων των θρησκευτικών κάνει λόγο για "σχολικά βιβλία επιπέδου Ρεπούση, το λέω σχηματικά για να καταλάβετε για τι μιλάμε. Όσο έκτρωμα ήταν εκείνο για την ιστορία, έτσι είναι και αυτά για τα θρησκευτικά. Είναι νεοταξικά εργαλεία που στόχο έχουν την αποδόμηση όλων των βασικών στοιχείων της ταυτότητάς μας. Είναι ο ευρύτερος στόχος μιας παγκοσμιοποιημένης κοινωνίας που να αποτελεί έναν πολτό χωρίς κανένα εθνικό, γλωσσικό, πολιτισμικό ή θρησκευτικό χαρακτηριστικό". Αυτό, κατά την εκτίμηση του κου Δαπέργολα, συμβαίνει εδώ και χρόνια, με τις παρεμβάσεις αυτού του είδους να επιχειρούνται μέσω των σχολικών εγχειριδίων. 


Ειδικά για τα βιβλία των θρησκευτικών του δημοτικού, ο εκπαιδευτικός και διευθυντής λέει με έμφαση "αυτά δεν είναι βιβλία θρησκευτικών είναι δείγματα ενός πολυθρησκειακού αχταρμά που αναδεικνύουν μια νέα θρησκεία στην πραγματικότητα. Ζούμε το φασισμό των μειοψηφιών και το φτύσιμο των δικαιωμάτων των πολλών. Σε αυτή τη φάση αυτό ισχύει παγκοσμίως. Με τη θρησκειολογία εγώ δεν έχω πρόβλημα, με τη διαφορά ότι και αυτή προϋποθέτει κάποιους ανθρώπους ηλικίας με κάποια κρίση και αφού πρώτα μάθουν τη δική τους θρησκεία. 


Η θρησκειολογία δεν μπορεί να γίνει σε παιδάκια 9-10 χρονών γιατί εκεί πέρα έχουμε σύγχυση, εδώ όμως δεν μιλάμε καν για θρησκειολογία, μιλάμε για ένα κράμα ορθοδοξίας, καθολικισμού, ισλαμισμού, βουδισμού, ιουδαϊσμού ακόμα και σαμανισμού, δεν είναι τυχαία αυτή η εικόνα με την Παναγία ινδιάνα που έχει στην αγκαλιά της ένα Χριστό ινδιάνο και μια Παναγία γκέισα που έχει στην αγκαλιά της ένα γιαπωνεζάκι με φωτοστέφανο. Αυτό το πράγμα προκαλεί λοβοτομή και σύγχυση. Φανταστείτε πόση σύγχυση και πόση πνευματική βλάβη προκαλείται σε μικρά και αθώα παιδάκια".


Το βιβλίο αυτό, κατά την άποψη του κου Δαπέργολα, δεν αναδεικνύει μόνο αντιπαιδαγωγικά ζητήματα αλλά και νομικά. "Δεν έχουμε γίνει ακόμα επίσημα κοσμικό και αθεϊστικό κράτος, ακόμα το ελληνικό σύνταγμα αναγνωρίζει θρησκεία επικρατούσα και χρέος της εκπαίδευσης είναι η διαμόρφωση χαρακτήρα με ορθόδοξη πίστη. Αυτά είναι ρητά γραμμένα και δεν είναι μόνο το σύνταγμα είναι και η ευρωπαϊκή σύμβαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων που επίσης κατοχυρώνει τον πλήρη σεβασμό στη θρησκευτική επιλογή. Στην Ελλάδα έχουμε μουσουλμάνους και καθολικούς μαθητές που διδάσκονται την πίστη τους και πολύ σωστά, όμως την ίδια ώρα οι χριστιανοί μαθητές στην ακόμα ορθόδοξη πατρίδα μας δεν διδάσκονται τη δική τους πίστη αλλά ένα τεχνητό πολυθρησκειακό τουρλού".


Αντίδραση με συγκεκριμένους τρόπους "βλέπει" ο Νεκτάριος Δαπέργολας "πρέπει όλα αυτά τα βιβλία να επιστραφούν ως απαράδεκτα στο υπουργείο ή στο σχολείο και από εκεί και μετά να γίνει δήλωση απαλλαγής από το μάθημα. Βέβαια εφόσον οι γονείς διαπιστώνουν ότι οι δάσκαλοι που κάνουν το μάθημα δεν θα βασιστούν στα βιβλία, γιατί υπάρχουν και περιπτώσεις δασκάλων που έχουν συνείδηση και θα τα παρακάμψουν τα βιβλία με τρόπους οφθαλμοφανείς, υπάρχουν τέτοιοι τρόποι. Εκεί πάντως που δεν θα γίνει αυτό, θα πρέπει οι γονείς να κάνουν αίτηση απαλλαγής. Υπάρχουν μερικοί ψευτοπροοδευτικοί διευθυντές και ψευτοκουλτουριάρηδες που προκαλούν κωλύματα στους γονείς, να μην κομπλάρουν οι γονείς από τέτοιου είδους αρνήσεις ή εμπόδια γιατί είναι απολύτως υποχρεωμένοι οι διευθυντές να δέχονται τις δηλώσεις απαλλαγής και να φροντίζουν εκ του νόμου τα παιδιά να απασχολούνται με άλλο μάθημα την ίδια ώρα. Όπως ο μουσουλμάνος μπορεί να απαλλαγεί από το μάθημα των θρησκευτικών έτσι και ο χριστιανός μπορεί να ζητήσει απαλλαγή από αυτό το μάθημα το οποίο πια δεν είναι θρησκευτικά είναι μεταλλαγμένα θρησκευτικά αθλίου τύπου".


Η συγκυβέρνηση αφού δεν κατάργησε το μάθημα των Θρησκευτικών όπως διακήρυττε, εισήγαγε στα σχολεία, αντί για βιβλία Θρησκευτικών, φάκελο μαθητή που χρησιμοποιεί ο εκπαιδευτικός σαν μπούσουλα για το μάθημα. Να σημειώσουμε ότι το περιεχόμενο του φακέλου δέχτηκε κριτική από την Εκκλησία και από την Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων, που επικεντρώνουν στο γεγονός ότι δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές, είναι μια πολυσυλλεκτική «σαλάτα» θρησκειών, χωρίς να αναγνωρίζεται η ορθόδοξη χριστιανική πίστη ως κυρίαρχη, στην οποία ο μαθητής πρέπει να εμβαθύνει. Επικαλούνται μάλιστα το γεγονός ότι η ελληνική πολιτεία, με νόμους και της ΝΔ αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ, έχει δώσει τη δυνατότητα σε άλλες θρησκευτικές κοινότητες Ελλήνων πολιτών (Μουσουλμάνων, Ιουδαίων, Καθολικών) να επιλέγουν τα διδακτικά τους εγχειρίδια στα ελληνικά δημόσια σχολεία.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr