Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Παρουσίασαν τις ιδέες τους σε event προσομοίωσης στο Οικονομικό Τμήμα ΔΠΘ, διεκδικούν χρηματικά βραβεία
Επιχειρείν από τα φοιτητικά έδρανα... Ο καθηγητής έδωσε το κίνητρο, η Βεργίνα δίνει το βραβείο και οι φοιτητές πρέπει να καταθέσουν τις ιδέες τους. Εικοσιπέντε επιχειρηματικές ομάδες φοιτητές του Οικονομικού Τμήματος ΔΠΘ παρουσίασαν τις ιδέες του στο event προσομοίωσης “Marketing and Promotion Workshop” που έλαβε χώρα το μεσημέρι της Τρίτης 21 Νοεμβρίου στο αίθριο έξω από το αμφιθέατρο του 4ου έτους του τμήματος.
Επιχειρηματικότητα Ι (Startups) είναι το μάθημα στο πλαίσιο του οποίου κλήθηκαν να καταθέσουν την ιδέα τους. Ο τρόπος να γίνεται το συγκεκριμένο μάθημα με την εκπόνηση επιχειρηματικών πλάνων ξεκίνησε προ επταετίας. "Ξεκίνησε ως πείραμα την πρώτη χρονιά να κάνουμε το μάθημα με αυτήν την μορφή, να δημιουργούμε επιχειρηματικές ομάδες, πέντε έως επτά άτομα σε κάθε ομάδα τα οποία προσπαθούν να σκεφτούν μια καινοτόμα ιδέα και να κάνουν όλη την διαδικασία μέχρι και το business plan", μας πληροφορεί ο αναπληρωτής καθηγητής Περικλής Γκόγκας. Στη διάρκεια αυτών των ετών διαπίστωσε πως "είχε μεγάλη επιτυχία, άρεσε πολύ στα παιδιά και είδα ότι ασχολούνται και εκτός πανεπιστημίου με αυτά, δηλαδή μέσα στα λεωφορεία μιλάνε για αυτό, υπήρχε ενδιαφέρον και υπάρχει ενδιαφέρον και από την αγορά εργασίας και αυτό περισσότερο με έκανε να το συνεχίσω. Δηλαδή πολλές επιχειρήσεις μου έστελναν email για να επιβεβαιώσω την δουλειά που έκαναν οι φοιτητές φτιάχνοντας business plans".
Οι επιχειρηματικές ιδέες από τα έδρανα του πανεπιστημίου βγήκαν και στην αγορά εργασίας, σημειώνει ο κος Γκόγκας, "μια από τις ιδέες φοιτητών όταν πρωτοξεκινήσαμε ήταν η κατασκευή αποθηκών από χαρτόνι. Οι φοιτητές εκείνοι την ιδέα τους αυτή την υλοποιούν στην Αυστραλία, όπου ζουν σήμερα. Επίσης η πιο γνωστή ιδέα που είχαμε, για την οποία μου στέλνουν ακόμα email από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, από την Βραζιλία και ζητάνε τα παιδιά για να συνεργαστούν μαζί τους είναι η πτυσσόμενη γόβα. Επίσης κάτι που ξεκίνησε από εδώ ως πατέντα και μετά υλοποιήθηκε είναι το σύστημα αναμονής στις τράπεζες. Έχεις την εφαρμογή στο κινητό σου, σκανάρεις και βλέπεις τον χρόνο αναμονής".
Στη διάρκεια της χθεσινής εκδήλωσης έγινε η παρουσίαση με την μορφή posters των καινοτόμων επιχειρηματικών ιδεών των φοιτητών, προβολή των σχετικών promotional spot – διαφημιστικών βίντεο που δημιούργησαν οι επιχειρηματικές ομάδες των φοιτητών για τα προϊόντα τους. Το ζητούμενο από την διδασκαλία του μαθήματος, κατά τον κο Γκόγκα είναι "να πιστέψουν στον εαυτό τους. Τα παιδιά δεν νιώθουν ότι έχουν δυνάμεις και γνώσεις. Όμως έχουν ιδέες και μπορούν να βγουν στην αγορά εργασίας και να προσφέρουν και στην Ελλάδα αλλά και στον εαυτό τους και στις οικογένειές τους".
Οι επιχειρηματικές ιδέες των φοιτητών μαζί με το τελικό Business Plan που θα παρουσιαστεί τον Ιανουάριο θα διαγωνιστούν για τα τρία χρηματικά βραβεία της Ζυθοποιίας Μακεδονίας - Θράκης Α.Ε.
Κραγιόν-Powerbank: Το κραγιόν - φορτιστής κινητού
Ένα κραγιόν που μπορεί ταυτόχρονα να είναι και φορτιστής κινητού. Κραγιόν-Powerbank καλείται το προϊόν που παρουσίασε εξαμελής ομάδα τεταρτοετών φοιτητών του Οικονομικού Τμήματος στην χθεσινή εκδήλωση του μαθήματος Επιχειρηματικότητα Ι. To κραγιόν είναι αποσπώμενο από τη συσκευή, δίνοντας τη δυνατότητα να αντικατασταθεί όταν τελειώσει ή οποιαδήποτε άλλη στιγμή με διάφορα χρώματα, ανάλογα με τη διάθεση και στυλ των γυναικών.
"Δημιουργήσαμε ένα προϊόν σύγχρονο, ένα κραγιόν που παράλληλα φορτίζει και το κινητό", μας πληροφορεί η νεαρή φοιτήτρια με Ραφαέλα Σαρουγιαννίδου, με τον συνάδελφό της Κλεάνθη Μουρατίδη να συμπληρώνει "η ιδέα μου ήρθε μια ημέρα που έβλεπα διαφήμιση για κραγιόν και εκείνη τη στιγμή ακούστηκε και η μπαταρία του κινητού μου να είναι άδεια. Κάναμε μία συνάντηση σαν ομάδα όπου είπα την ιδέα μου, είχαμε πει αρκετές ιδέες, ποια ήταν η καλύτερη και αποφασίσαμε σε αυτήν εδώ την ιδέα". Όσο για τις προσδοκίες των φοιτητών "ευελπιστούμε σε αυτά τα βραβεία που δίνονται, θα θέλαμε και την πρώτη θέση ακόμα, ελπίζουμε πάντα για το καλύτερο".
Την ομάδα αποτελούν οι: Ραφαέλα Σαρουγιαννίδου, Ραφαέλα Μητολίδου, Χρήστος Λαμπάκης, Κλεάνθης Μουρατίδης, Μαρία Σαρουγιαννίδου και Κυριάκος Κάλφας.
Άλλες ιδέες που παρουσιάστηκαν:
Μία μπανιέρα/ντουζιέρα η οποία θα διαθέτει στο εσωτερικό της ενσωματωμένο καουτσούκ και θα αποτρέπει τυχόν ολισθήσεις και ατυχήματα που μπορεί να συμβούν σε μεγάλο εύρος ηλικιών από παιδιά μέχρι και ηλικιωμένους.
Μία θήκη κινητού, η οποία θα έχει το προνόμιο να ενσωματώνει αποσπώμενη θήκη φακών επαφής, διευκολύνοντας έτσι τη μεταφορά των φακών επαφής σε μία ασφαλή κατασκευή δίνοντας τη δυνατότητα απόσπασης της θήκης φακών επαφής εάν καθίσταται απαραίτητο.
Ελαστικό ένδυμα ειδικά διαμορφωμένο για παιδιά και ενήλικες με κινητικές ιδιαιτερότητες.
Πλατφόρμα παροχής υπηρεσιών και πληροφοριών σε καφετέριες και εστιατόρια.
Οδοντόκρεμα με διπλό σωληνάριο: από την μια μεριά καφεΐνη για πρωινή χρήση και από την άλλη μεριά βαλεριάνα για βραδινή χρήση.
Αντιβίωση σε μορφή καραμέλας που λιώνει στο στόμα χωρίς ζάχαρη σε διάφορες γεύσεις.
Γυαλιά που καταλήγουν σε ακουστικό με υπέρυθρες για τους ανθρώπους που έχουν χάσει την όρασή τους (ΑμεΑ). Εντοπίζουν εμπόδια με τις υπέρυθρες και προειδοποιούν αυτόν που τα φοράει.
Θερμοσίφωνας που σε ενημερώνει με ηχητικό μήνυμα για την θερμοκρασία του νερού.
Μπαστούνι τυφλών με ενσωματωμένο σύστημα GPS και δυνατότητα φωνητικών εντολών.
Ένα tablet το οποίο θα βοηθήσει τους κωφάλαλους μετατρέποντας τη νοηματική τους σε λέξεις για τους υπόλοιπους ανθρώπους και τις λέξεις των άλλων σε νοηματική για αυτούς.
Τραπέζι με οθόνης αφής στο οποίο θα υπάρχει ο κατάλογος του καταστήματος. Ο πελάτης θα μπορεί να αποστέλλει την παραγγελία του από εκεί, η οποία θα πηγαίνει στην κουζίνα απευθείας. Επίσης θα παρέχεται σύνδεση στο διαδίκτυο για τους πελάτες του καταστήματος.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News