Χωρίς γνώση του Δήμου η επιλογή των Πειραματικών Σχολείων | xronos.gr
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΕΝ ΚΡΥΠΤΩ

Χωρίς γνώση του Δήμου η επιλογή των Πειραματικών Σχολείων

18/03/22 - 9:00
2343257-61.jpg

Κοινό μέτωπο Γκαράνη - Λαφτσή - ΕΛΜΕ για αντιδράσεις 

«Η δημοτική αρχή δεν ρωτήθηκε» παραδέχθηκε ενώπιον του δημοτικού συμβουλίου ο Γιάννης Γκαράνης, μιλώντας για την απόφαση της κυβέρνησης να «μετασχηματίσει» σε Πειραματικά τέσσερα σχολεία της περιοχής. Ο λόγος το 15ο Νηπιαγωγείο, το 5ο Δημοτικό, το 5ο Γυμνάσιο και το 3ο Λύκειο Κομοτηνής, που από τη νέα σχολική χρονιά κιόλας θα λειτουργούν ως Πειραματικά, ανακοίνωση που ήρθε δια στόματος του βουλευτή ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη, αλλά αμέσως δέχθηκε ανάμικτα σχόλια.


Αποφάσεις χωρίς διαβούλευση
Το θέμα έφερε προ ημερήσιας διάταξης στο δημοτικό συμβούλιο της Τετάρτης 16/03 η Ελένη Λαφτσή, τονίζοντας πως οι αποφάσεις «έχουν προκαλέσει μεγάλη αναταραχή», καθώς ήρθαν «αιφνιδιαστικά στο τέλος της χρονιάς». Η αυτοδιοικητικός εξήγησε πως τα σχολεία είναι ούτως ή άλλως επιβαρυμένα λόγω πανδημίας και λειτουργούν με κτιριακά ζητήματα. «Η κυβέρνηση αντί να επιλέξει πραγματικά να αναδιαμορφώσει το πλαίσιο της εκπαιδευτικής κοινότητας, κάνει την επιλογή να δημιουργήσει εκπαίδευση δύο ταχυτήτων, διευρύνοντας τις ανισότητες», υποστήριξε και ρώτησε γιατί επιλέχθηκαν τα συγκεκριμένα σχολεία, εάν είχε γνώση ή συμμετοχή στην απόφαση ο Δήμος και πως θα αντιδράσει από εδώ και στο εξής.

«Η κα Λαφτσή έχει ένα μεγάλο δίκιο υπό την έννοια ότι η δημοτική αρχή δεν ρωτήθηκε. Θα έπρεπε να είχε ερωτηθεί με βάση τις κτιριακές υποδομές που έχουμε», παραδέχθηκε ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης, και ξεκαθάρισε: «θα έπρεπε πρώτα να ρωτηθούν οι εκπαιδευτικοί, οι σύλλογοι, ο Δήμος, να συναποφασίσουν και να γίνουν έπειτα Πειραματικά». Χαρακτήρισε τις ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας βεβιασμένες, ενώ φάνηκε ανήσυχος για την πρόκληση προβλημάτων σε σχολεία και στον οικογενειακό προγραμματισμό. Μετέφερε μερικές από τις ενστάσεις του, όπως για παράδειγμα τι θα απογίνουν τα παιδιά που… γεωγραφικά ανήκουν στα συγκεκριμένα σχολεία, αλλά δεν θα κληρωθούν να φοιτήσουν εκεί, ή ποια ακριβώς θα είναι η σχέση των σχολείων με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.


Κοινό μέτωπο αντίδρασης
«Κι εγώ εξεπλάγην, συμφωνώ ότι θα πρέπει ν’ αντιδράσουμε», κατέληξε ο δήμαρχος Κομοτηνής, αποδεχόμενος την πρόταση της Ελένης Λαφτσή για σύγκλιση συνάντησης των επικεφαλής παρατάξεων με τους διευθυντές εκπαίδευσης και τους εκπροσώπους εκπαιδευτικών.

Για αρρυθμίες στη λειτουργία των σχολείων, προειδοποίησε ο δημοτικός σύμβουλος Ανέστης Στρατιάδης, συμφωνώντας σε αντιδράσεις, ενώ εντύπωση προκάλεσε το ότι το θέμα δεν απασχόλησε περαιτέρω το Σώμα με τον Αντώνη Γραβάνη -επικεφαλής της αντιπολίτευσης- να μην ζητά καν το λόγο, για ξεκαθαρίσει ποια είναι η θέση της παράταξής του.


Ανησυχία από την ΕΛΜΕ, συνάντηση με Γκαράνη
Αργότερα το βράδυ της Τετάρτης και μετά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, συνάντηση με το ΔΣ της ΕΛΜΕ Ροδόπης είχε ο Γιάννης Γκαράνης. «Οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε ενάντια, έχουμε προτάσεις, απλώς χωρίς διαβούλευση και καμία δημοκρατική διαδικασία πάρθηκε μία απόφαση εκ των άνω. Και καλούνται όλοι τώρα δήθεν να την εφαρμόσουν και τελικά αντιμετωπίζουμε προβλήματα ίσως και ανυπέρβλητα», είπε για τη στάση της ΕΛΜΕ μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο γενικός γραμματέας Βαγγέλης Λίτσος και συνέχισε: «ειδικά για το πειραματικό Λύκειο δεν έγινε ποτέ συζήτηση πουθενά στην εκπαιδευτική κοινότητα, σε επίπεδο γονέων ή μαθητών ή καθηγητών ή Δήμου. Είναι απόφαση απευθείας του Υπουργείου Παιδείας, χωρίς καμία απολύτως συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς, γι’ αυτό έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία».

Μιλώντας για τα ενδεχόμενα προβλήματα που θα προκύψουν από την ερχόμενη σχολική χρονιά, έφερε το εξής παράδειγμα: Το 3ο Λύκειο υποδέχεται κάθε χρόνο 145 μαθητές Α’ τάξης. Με βάση το ΦΕΚ λειτουργίας του ως Πειραματικού πρέπει να δεχθεί 88. Άρα άγνωστο παραμένει που θα φοιτήσουν οι υπόλοιποι μαθητές, με τον εκπαιδευτικό να υποστηρίζει πως στα υπόλοιπα δύο Λύκεια της πόλης δεν υπάρχουν αίθουσες για να λειτουργήσουν περισσότερα τμήματα. Αντιπρότεινε την άμεση ίδρυση 4ου Λυκείου στον χώρο του Εσπερινού, για να μπορέσουν να βρουν στέγη όλοι οι μαθητές.

Άλλες ανησυχίες του έχουν να κάνουν με την εκπαιδευτική διαδικασία των Πειραματικών, ιδίως του Λυκείου. «Οι γονείς καλούνται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα ν’ αποφασίσουν για το μέλλον των παιδιών τους. Το 90% των γονέων δεν γνωρίζουν τι είναι και με τι ασχολείται το σχολείο […] είναι ακριβώς αυτό που λέει το όνομά τους τα σχολεία αυτά, ότι εφαρμόζονται υπό την αιγίδα πανεπιστημιακού τμήματος κάποια πιλοτικά προγράμματα, τα οποία πιθανό να είναι καλά αλλά πιθανό να αποτύχουν, ακριβώς δηλαδή όπως ένα πείραμα, το οποίο μπορεί να δώσει θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα. Κατά τ’ άλλα έχουν ακριβώς το ίδιο ωρολόγιο πρόγραμμα με τα υπόλοιπα σχολεία», είπε.

 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr