Μαθητές από πέντε χώρες καθάρισαν την παραλία Φαναρίου | xronos.gr
ΕΔΕΙΞΑΝ ΤΟ ΚΑΛΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Μαθητές από πέντε χώρες καθάρισαν την παραλία Φαναρίου

10/05/23 - 8:00
Μαθητές από πέντε χώρες  καθάρισαν την παραλία Φαναρίου

Μοιραστείτε το

Φιλοξενούμενοι του ΓΕΛ Ιάσμου μέσα από πρόγραμμα Erasmus για την κλιματική αλλαγή  

Κάνοντας έναν απολογισμό του έργου Erasmus+ «Τechnology as a solution for Climate Change / Η τεχνολογία ως λύση για την Κλιματική Αλλαγή» που υλοποιεί το ΓΕΛ Ιάσμου και κλείνει τον ερχόμενο Ιούνιο, το σχολείο μοιράζεται στιγμές από την τελευταία κινητικότητα στην Ελλάδα. Το ΓΕΛ Ιάσμου φιλοξένησε φέτος μαθητές μαζί με τους συνοδούς εκπαιδευτικούς τους από την Ιταλία, την Λιθουανία, την Πορτογαλία και την Τουρκία.

Πλούσιο σε εμπειρίες και γνώσεις ήταν το πρόγραμμα, καθώς περιελάμβανε επίσκεψη στο ερευνητικό κέντρο «Aθηνά» στην Ξάνθη, όπου οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια διάλεξη από τους ερευνητές του κέντρου και να συμμετέχουν σε διαδραστική δραστηριότητα. Το πρόγραμμα περιελάμβανε ενημέρωση στην Πολυτεχνική Σχολή Ξάνθης από τον λαθηγητή του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος ΔΠΘ Κωνσταντίνο Κουρτίδη. Ο κος Κουρτίδης ξενάγησε τους συμμετέχοντες στις εγκαταστάσεις του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης & Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων και μας ενημέρωσε για την κλιματική αλλαγή.

Στο Πολυτεχνείο Ξάνθης



Σε Φανάρι, Μαρώνεια & Γρατινή
Ακολούθησε καθαρισμός της παραλίας του Φαναρίου. Οι μαθητές από τις πέντε χώρες μετέβησαν στο Φανάρι και εξοπλισμένοι με πλαστικά γάντια και μεγάλες σακούλες σκουπιδιών μάζεψαν αποτσίγαρα και άλλα σκουπίδια, συνειδητοποιώντας την έκταση του προβλήματος της ρύπανσης των θαλασσών και των παράκτιων περιοχών.

Στο πλαίσιο του προγράμματος επίσης επισκέφτηκαν το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μαρώνειας και με τη συνοδεία της υπεύθυνης του κέντρου Δάφνης Κυνδελέρου ανέβηκαν στο αιολικό πάρκο, όπου ενημερώθηκαν για τον ρόλο των εναλλακτικών μορφών ενέργειας κι έλαβαν απαντήσεις στις απορίες τους σχετικά με το κόστος και σχετικά με τις συνέπειες της εγκατάστασης ανεμογεννητριών στη χλωρίδα και την πανίδα του τόπου.

Στην επιστροφή έκαναν στάση στο φράγμα της Γρατινής για να ακούσουμε από τον υπεύθυνο για το ρόλο του φράγματος.

Στο σχολείο οι δραστηριότητες είχαν ποικιλία και χαρακτήρα βιωματικό. Οι μαθητές δημιούργησαν βίντεο και συμμετείχαν σε εργαστήρια Φυσικών Επιστημών με την καθοδήγηση της υπεύθυνης του Εργαστηριακού Κέντρου Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Ροδόπης Σοφίας Κυριαζοπούλου.

Στην παραλία Φαναρίου


Βίωσαν την ελληνική φιλοξενία
Καθώς οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν εκτός από στόχους γνωστικούς κάλυπταν και στόχους κοινωνικοσυναισθηματικούς, διαπολιτισμικούς, μέρος του προγράμματος περιλάμβανε πολιτιστικές επισκέψεις. Ξεχώρισε η επίσκεψη στον οικισμό των Αγίων Θεοδώρων την Καθαρά Δευτέρα όπου οι Ευρωπαίοι εταίροι είχαν την ευκαιρία να βιώσουν αυθεντικά τι σημαίνει ελληνική παράδοση και ελληνική φιλοξενία. Απόλαυσαν τα παραδοσιακά εδέσματα που προετοιμάστηκαν για τη γιορτινή μέρα με πρωτοβουλία του Ιερέα του ναού της Αγίας Τριάδος και του Πολιτιστικού Συλλόγου Αγίων Θεοδώρων και ψυχαγωγήθηκαν στους ήχους ελληνικής παραδοσιακής μουσικής.

Ξεχώρισε επίσης η επίσκεψη στο Λαογραφικό Μουσείο Κομοτηνής, όπου η μουσειολόγος Κέλυ Γκόγκου ανέπτυξε βιωματικά παιχνίδια για τους μαθητές και δραστηριότητες «Παγωμένης εικόνας» (Freeze frames).

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr