Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Ο σκαραβαίος του ’68 με το ελάφι στην οδό Μακεδονίας έχουν κλέψει τα βλέμματα και τις καρδιές μικρών και μεγάλων. Σε εορταστικό κλίμα η αγορά της πόλης
Ένα παιδικό όνειρο κοσμεί την οδό Μακεδονίας εδώ και λίγες ημέρες. Αν κανείς περάσει από το σημείο, δύσκολα να μην προσέξει τον μεγάλο άσπρο τάρανδο που σέρνει αντί για άμαξα, έναν σκαραβαίο, μοντέλο του ’68.
Το αυτοκίνητο βρέθηκε πριν από 15 χρόνια από τον ιδιοκτήτη του καταστήματος παρατημένο και σκουριασμένο σε μία μάντρα. Έπειτα από πολύ δουλειά και χρήμα που απαιτήθηκε για την συντήρησή του, η ιδέα να αποτελέσει την «άμαξα» του Άγιου Βασίλη ξεκίνησε πέρσι, με την ανακάλυψη του τεράστιου λευκού ταράνδου στην έκθεση Θεσσαλονίκης, κομμάτι το οποίο, όπως μας ενημέρωσε ο Κωνσταντίνος Κοσμούδης, είναι μοναδικό σε όλη την Ελλάδα. Η πρωτότυπη ιδέα υλοποιήθηκε φέτος, με το αποτέλεσμά της να χαροποιεί μικρούς και μεγάλους και να ανταμείβει τους εμπνευστές της.
Ο Κωνσταντίνος και ο Χρήστος Κοσμούδης αποτελούν τη δεύτερη γενιά της οικογενειακής επιχείρησης στην οδό Μακεδονίας στην Κομοτηνή, συνεχίζοντας να βαδίζουν στα χνάρια του πατέρα τους, Ιωάννη, ο οποίος άνοιξε το κατάστημα στην Κομοτηνή πριν από περίπου 50 χρόνια.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η διακόσμηση του μαγαζιού προκαλεί το ενδιαφέρον του κόσμου. Παλαιότερα, ένα μεγάλο έλκηθρο κοσμούσε τον ουρανό, ενώ φέτος εκτός από το αυτοκίνητο με τον τάρανδο, υπάρχουν δύο μεγάλα φωτεινά αστέρια που φωτίζουν διάπλατα τις γύρω πολυκατοικίες. Μάλιστα, μετά από καταγγελία που έγινε, η ΔΕΗ ενημέρωσε τους καταστηματάρχες ότι απαγορεύεται ο εναέριος στολισμός του έλκηθρου, καθώς αυτός ακουμπούσε στην κολώνα της ΔΕΗ, χωρίς όμως να παίρνει ρεύμα από εκεί.
Διστακτικός ο κόσμος λόγω κρίσης
Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε στον «Χ», ο Κ. Κοσμούδης, οι Κομοτηναίοι, όπως και όλος ο κόσμος είναι μαζεμένος. Παλιά ο εορταστικός στολισμός ξεκινούσε πολύ πιο νωρίς, με τους ντόπιους να βγαίνουν στην αγορά και να ψωνίζουν από διακοσμητικά λαμπάκια μέχρι ολόκληρες φωτεινές χριστουγεννιάτικες φιγούρες για τον καλλωπισμό του σπιτιού τους. Φέτος, η αγορά των ηλεκτρολογικών τώρα αρχίζει δειλά να ξεκινάει για τα Χριστούγεννα, με αποκορύφωμα τον μήνα του Δεκεμβρίου.
«Ο κόσμος είναι διστακτικός όχι μόνο φέτος, αλλά εδώ και πάνω από πέντε χρόνια, εξαιτίας της οικονομικής κρίσης», όπως ανέφερε ο ένας εκ των δύο ιδιοκτήτων του καταστήματος.
«Τα στολίδια φέρνουν πίσω το χαμόγελο που ο Έλληνας έχει χάσει»
Το γεγονός πως η οικονομική κατάσταση έχει επηρεάσει την ψυχοσύνθεση των Ελλήνων καταναλωτών, είναι φανερό παντού. Κόντρα σε αυτό στέκεται η προσπάθεια της οικογένειας Κοσμούδη, η οποία εδώ και χρόνια δημιουργεί με φαντασία και μεράκι μία από τις πιο όμορφες χριστουγεννιάτικες γωνιές της Κομοτηνής. «Όταν βλέπουμε ότι περνάει ο κόσμος κάθε ηλικίας, κοιτάει την βιτρίνα και χαμογελάει, για εμάς είναι μία επιβράβευση» είπε και συμπλήρωσε «τα τελευταία χρόνια βλέπουμε τον Έλληνα να έχει χάσει το χαμόγελό του και προσπαθούμε να του δώσουμε λίγη χαρά».
Η αγοράτων ηλεκτρολογικών ειδών
Παρ’ όλες τις αυξήσεις στην ενεργειακή κατανάλωση, στο εμπόριο των ηλεκτρολογικών ειδών δεν παρατηρούνται μεγάλες αυξήσεις. «Οι εισαγωγείς θέλουν να φύγει το προϊόν γι’ αυτό και οι τιμές παραμένουν σταθερές, ειδικά μετά την εισαγωγή των led (ενεργειακά πιο αποδοτικοί από τους λαμπτήρες πυρακτώσεως και φθορισμού) στην αγορά», ενημερώνει ο Κ. Κοσμούδης και θεωρεί τον εαυτό του τυχερό, καθώς όπως δηλώνει ο ίδιος μέσα σε όλη την οικονομική δυσκολία που επικρατεί, η οικογένειά του δεν έχει το βάρος τον ενοικίων, αφού ο χώρος είναι δικός τους.
Το γεγονός πως στην Κομοτηνή υπάρχει πληθώρα καταστημάτων ηλεκτρολογικού υλικού μαζί με τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ που ανοίγουν με αντίστοιχα ηλεκτρολογικά είδη, έχει επηρεάσει το αγοραστικό κοινό του μαγαζιού, με τη βασική πελατεία, ωστόσο, να παραμένει σταθερή.
Πως «γεννήθηκε»η ιδέα των χριστουγεννιάτικων λαμπτήρων;
Το κατάστημα ξεκίνησε να πουλάει χριστουγεννιάτικα λαμπάκια περίπου τριάντα χρόνια πριν, όταν το μαγαζί βρισκόταν διακόσια μέτρα πιο πάνω από τη σημερινή του διεύθυνση, με την πώληση να περιορίζεται μόνο στα λευκά και στα χρωματιστά.
Ο πατέρας των δύο αδερφιών είχε την ιδέα να φτιάξει, με τις πρώτες φωτοσωλήνες, που ξεκινούσαν τότε να γίνονται της μόδας, αστέρια. Στην πορεία, η ζήτηση αυξήθηκε και η αγορά ξεκίνησε τις εισαγωγές από το εξωτερικό. Καμπάνες, διπλά και τριπλά αστέρια άρχισαν να στολίζονται στα μπαλκόνια της θρακικής πρωτεύουσας.
Η γυναικεία «πινελιά» στη φετινή βιτρίνα
Φέτος, για πρώτη χρονιά η βιτρίνα διακοσμήθηκε από γυναικείο «χέρι» και συγκεκριμένα από τη σύζυγο του Κ. Κοσμούδη, Κλεοπάτρα Μπατματζόγλου. Η ίδια γνωρίζει από διακόσμηση καθώς, όπως δήλωσε στον «Χ», έχει ασχοληθεί με την διακόσμηση βαπτίσεων και γάμων. Έτσι, η ελευθερία που της έδωσαν οι άνδρες της επιχείρησης, την οδήγησαν να «ζωγραφίσει» έχοντας στη διάθεσή της από καρουζέλ, κινούμενους μύλους, βελούδινα αστέρια μέχρι το παραδοσιακό καραβάκι που αρχίζει να κερδίζει τον κόσμο. «Έχουμε ανάγκη από χρώματα, φώτα, να χαρούν λίγο τα παιδιά. Όταν τα βλέπεις χαρούμενα, εσύ γίνεσαι διπλά» είναι το μήνυμά της.
Η πρωτοβουλία της οικογένειας Κοσμούδη, μακάρι να αποτελέσει παράδειγμα για όλες τις τοπικές επιχειρήσεις, οι οποίες παρά τις οικονομικές δυσχέρειες που αντιμετωπίζουν, δεν χάνουν τη δημιουργικότητά και το χαμόγελό τους!
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News