Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Γέφυρα και φράγμα Κομψάτου, περιφερειακή οδοποιία, isobox κάθετου άξονα
Ούτε σύγχρονη γέφυρα ούτε φράγμα έχει ο ποταμός Κομψάτος κι ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης ευελπιστεί πως τα επόμενα χρόνια θα κατασκευαστεί και η γέφυρα και το φράγμα, όπως προανήγγειλε μέσα από το ράδιο Χρόνος 87.5fm.
«Πάμε καλά», είπε για την από τον Σεπτέμβριο του ’17 πεσμένη γέφυρα, χαρακτηρίζοντας το έργο «ταλαιπωρημένο» και θυμίζοντας: «η γραφειοκρατία το έχει δοκιμάσει, το έχει ταλαιπωρήσει, πήγα στην Αθήνα ο ίδιος για να πάρω έγκριση από τον ΟΣΕ, για να προχωρήσει η διαδικασία της δημοπράτησης, διότι επί τέσσερις μήνες δεν αποφάσιζε ο ΟΣΕ να γνωμοδοτήσει σχετικά για την ανέγερση νέας γέφυρας». Ως προς τον χρονικό ορίζοντα κατασκευής νέας γέφυρας, είπε: «θεωρώ ότι είμαστε σε καλό δρόμο, εισάγεται την επόμενη εβδομάδα στην Οικονομική Επιτροπή η οριστική μελέτη προς έγκριση, με σκοπό στην επόμενη περίοδο, μέχρι τέλος του πρώτου εξαμήνου, να έχει γίνει δημοπράτηση του έργου. Στόχος να έχουμε ανάδοχο και να ξεκινήσουν εργασίες μέσα στο 2021». Θυμίζουμε πως με απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου η νέα γέφυρα θα χτιστεί στο ίδιο σημείο με την υπάρχουσα-πεσμένη.
Μελέτες για το φράγμα Κομψάτου
Σε προπαρασκευαστικό επίπεδο βρισκόμαστε ακόμη όσον αφορά την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Κομψάτο. Όπως έχει καταγράψει ο «Χ» πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δαπανηρό εγχείρημα, με συνολικό προϋπολογισμό που ξεπερνάει τα 200εκ ευρώ, το οποίο βουλευτές και περιφέρεια διεκδικούν και μέσω της Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης.
«Το φράγμα είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή μας. Θα εξυπηρετήσει πάνω από 300.000 στρέμματα κάμπου, οπότε θα λύσει κι ένα σοβαρό πρόβλημα άρδευσης των καλλιεργειών στην περιοχή, θα καλύψει ένα μεγάλο μέρος της αγροτικής καλλιέργειας», είπε γενικότερα για την ανάγκη κατασκευής του φράγματος ο αντιπεριφερειάρχης. Σε άλλη αποστροφή του χαρακτήρισε το έργο πρώτο στην ατζέντα διεκδικήσεων της ΠΕ Ροδόπης και της Περιφέρειας ΑΜΘ, το οποίο έθεσε κι ο ίδιος κατ’ ιδίαν στον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα.
Η μεγάλη του δαπάνη μπορεί να καλυφθεί, εκτιμά ο αντιπεριφερειάρχης, είτε μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, είτε με τη Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), είτε με άλλο τρόπο. Ρόλος της Αντιπεριφέρειας, σύμφωνα με τον κο Τσαλικίδη, είναι ο εξής: «εμείς αυτό που μπορούμε να κάνουμε και το κάνουμε, είναι προσπαθούμε να ωριμάσει όσο γίνεται η περιβαλλοντική μελέτη», βήμα στο οποίο βρισκόμαστε αυτό το διάστημα.
«Το επόμενο διάστημα» η λειτουργία του ISOBOX
Στον κάθετο άξονα τώρα, ο αντιπεριφερειάρχης κλήθηκε να απαντήσει πότε θα τεθεί σε λειτουργία ο οικίσκος τύπου Isobox, που έχει τοποθετηθεί μερικά χιλιόμετρα από το συνοριακό σημείο διέλευσης Μακάζα-Νυμφαίας, προς «πάταξη» του παρεμπορίου. «Ολοκληρώνεται το επόμενο διάστημα», εκτίμησε ο κος Τσαλικίδης, που επικουρικά σημείωσε πως τον τελευταίο χρόνο ο κάθετος άξονας δεν έχει τόση μεγάλη κίνηση, λόγω των υγειονομικών πρωτοκόλλων εισόδου-εξόδου από την χώρα μας. Όσο για το εάν η Μακάζα-Νυμφαία θα ανοίξει για τουρίστες το καλοκαίρι, αυτό είναι κυβερνητική απόφαση, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη.
«Παζλ» που συμπληρώνεται η οδοποιία
Χρόνο με τον χρόνο αναπτύσσεται η προσπάθεια της Περιφερειακής Ενότητας Ροδόπης, να βελτιώσει το οδικό δίκτυο του νομού, για την ασφάλεια των οδηγών κι επικουρικά για την διευκόλυνση της προσβασιμότητας σε οικισμούς και τουριστικές περιοχές.
«Κάθε χρόνο προσπαθούμε να κάνουμε ασφαλέστερο το δίκτυό μας, γιατί είχε πολλά διαχρονικά παρατημένα σημεία. Δεν γίνονται όλα σε έναν χρόνο, γιατί η χρηματοδότηση δεν επαρκεί. Προσπαθούμε κάθε χρόνο να κάνουμε κομμάτια, ώστε να ολοκληρώσουμε το παζλ», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Νίκος Τσαλικίδης. Παράδειγμα των τμηματικών παρεμβάσεων είναι η ΕΟ Κομοτηνής - Φαναρίου, όπου τμηματικά τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει ασφαλτοστρώσεις, οι οποίες πρόσφατα συμπληρώθηκαν με παρέμβαση στον κόμβο Φαναρίου, ενώ θα ακολουθήσουν αντίστοιχες και στους υπόλοιπους κόμβους, όπως Καλλίστης.
Το επόμενο διάστημα θα προχωρήσουν παρεμβάσεις ασφαλτοστρώσεων και σε άλλα σημεία του νομού, μεταξύ των οποίων κι ο πολυσύχναστος δρόμος προς το περιαστικό δάσος της Νυμφαίας, όπου «είχε μπλέξει στις καλένδες της γραφειοκρατίας σε ποιον ανήκει το κομμάτι».
Την ίδια ώρα, η ΠΕ Ροδόπης στοχεύει στη βελτίωση της οδικής σύνδεσης στα εξής τμήματα του νομού: Μαρώνεια - Ίμερος, Κοπτερό - Ίασμος, Κομοτηνής - Ροδίτης, Ανθοχώρι - Σάπες, μεταξύ άλλων σημείων.
Στο περιθώριο της συνέντευξης, ο αντιπεριφερειάρχης μίλησε και για τα αντιπλημμυρικά έργα που σχεδιάζει η ΠΕ Ροδόπης, τα οποία είχε καταγράψει προ μηνός αναλυτικά ο «Χ», στο πλαίσιο συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, στον απόηχο των καταστροφικών πλημμυρών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News