Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Νέα καινοτομία για τη φετινή χρονιά η βάση δεδομένων που προσφέρει την καλύτερη δυνατή εποπτεία στην πορεία του μαθητή
Με έμφαση την καλή συνεργασία μεταξύ καθηγητών, μαθητών, γονέων, ξεκίνησε κι επίσημα η νέα σχολική χρονιά στο Φροντιστήριο Ορόσημο. Όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, έτσι και φέτος, πραγματοποιήθηκε σε οικογενειακό κλίμα το 1ο οργανωτικό συνέδριο συνεργατών, για το σχολικό έτος 2017-18.
Οι συνεργάτες του Φροντιστηρίου καθόρισαν τις ημερομηνίες για την πρώτη ενημέρωση γονέων, τις εξετάσεις προσομοίωσης, τα test επαγγελματικού προσανατολισμού, τα πειράματα φυσικής-χημείας-βιολογίας, την επιμορφωτική εκδρομή στο πάρκο φυσικών επιστημών στην γενέτειρα του Αριστοτέλη, την απονομή υποτροφιών, την εκδήλωση επαγγελματικού προσανατολισμού, την χριστουγεννιάτικη εκδήλωση με απονομή 10 κιβωτίων με καπάκια και χορηγία στον σύλλογο Ηρόδικο την παραμονή των Χριστουγέννων, τα εγκαίνια της αίθουσας Ν. Λυγερός Serendipity master class, το διήμερο γιορτής των επιστημών με παιχνίδια ευφυΐας θετικών και θεωρητικών επιστημών.
"Όπως και πέρσι, έτσι και φέτος, αρχίζουμε τα οργανωτικά μας συνέδρια. Εδώ συγκεντρωνόμαστε όλοι οι συνεργάτες του φροντιστηρίου, με πρώτο και κύριο θέμα να καθορίσουμε όλο το πλάνο της σχολικής χρονιάς από άποψη εκδηλώσεων, προγραμματισμού, ύλης, διαγωνισμάτων, ενημέρωσης γονέων, εκπαιδευτικών εκδρομών, κοινωνικών εκδηλώσεων", μας πληροφορεί η Μαρία Λιπορδέζη, η οποία μαζί με την αδελφή της Μάρθα, συνδυάζουν την εμπειρία ετών του πατέρα τους Σάκη Λιπορδέζη, με το μεράκι τους και τη σκληρή τους εργασία. "Στοχεύουμε σε μια συνολική εκπαίδευση των μαθητών μας, με νόημα. Θέλουμε οι μαθητές να χαίρονται αυτά που μαθαίνουν. Μπορούν να κάνουν πολλά πράγματα, ακόμη και ενόσω είμαστε στην κρίση", συνεχίζει η Μαρία Λιπορδέζη, διευκρινίζοντας ότι υπάρχουν κενές θέσεις στις εγγραφές, που έχουν κρατηθεί ειδικά για όσα παιδιά άργησαν την εγγραφή τους.
"Στο τέλος του συνεδρίου πάντα έχουμε καθιερώσει το πεντάλεπτο των συνεργατών. Εκεί ο κάθε καθηγητής παίρνει το λόγο, ώστε να παρουσιάσει τις ιδέες και τις καινοτομίες για το κάτι καλύτερο", προσθέτει η Μάρθα Λιπορδέζη για τη συνήθη τακτική που έχει καθιερωθεί, δηλαδή να δίνεται βήμα σε όλους τους καθηγητές στα συνέδρια, ώστε να αναπτύσσουν τους προβληματισμούς τους. Η ίδια μας μιλάει και για τη διαδραστική αίθουσα που ονοματίστηκε Νίκος Λυγερός. "Εγκαινιάσαμε και την αίθουσα Νίκος Λυγερός όπου ήδη οι μαθητές έχουν ανταποκριθεί πολύ θετικά σε αυτή. Ανά πάσα στιγμή η αίθουσα είναι γεμάτη μαθητές, οι οποίοι απασχολούνται σε αυτή. Η ανταπόκρισή τους είναι πολύ εντυπωσιακή, και μαζί τους χαιρόμαστε κι εμείς που τους προσφέρουμε αυτή τη διαδραστική αίθουσα", μας εξηγεί.
ΣΩΣΤΟ ΔΙΑΒΑΣΜΑ Ο ΔΡΟΜΟΣ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ
Πώς μαθαίνουν στους υποψηφίους να διαβάζουν σωστά και ποιές οι συμβουλές τους προς τους μαθητές, μας αναφέρουν τρεις καθηγητές του Φροντιστηρίου.
Φιλόλογος η Μαρία Λαχανά διευκρινίζει πως "πρώτα από όλα χρειάζεται μεθοδικό διάβασμα, όμως είμαι σίγουρη πως όποιος μαθητής ακολουθά τις συμβουλές των καθηγητών του φροντιστηρίου, θα βαδίσει προς την επιτυχία. Παρέχουμε στους μαθητές συγκεκριμένο υλικό και σημειώσεις, ώστε να καλύψει πλήρως την ύλη", ενώ για τα θεωρητικά μαθήματα προσθέτει ότι "χρειάζονται μεγάλη υπομονή, αλλά τα παιδιά μπορούν να τα καταφέρουν, γιατί έχουμε πολύ καλή συνεργασία μεταξύ μας. Παράλληλα έχουμε πολύ δυνατή ομάδα φιλολόγων και όλοι είμαστε σε συνεργασία μεταξύ μας".
Μαθηματικός ο Φίλιππος Αραμπατζής προσθέτει πως "δεν υπάρχει κανένα μυστικό, αντίθετα υπάρχει το τρίπτυχο της καλής δουλειάς του μαθητή, του καλού φροντιστηρίου και του σωστού διαβάσματος". Όπως εξηγεί ο κος Αραμπατζής στόχος των καθηγητών είναι "να βελτιώνουμε τις αδυναμίες των μαθητών, ώστε φτάνουν όσο το δυνατό υψηλότερα. Γι' αυτό και προετοιμάζουμε μεθοδικά τους μαθητές μας σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς, κυρίως με γραπτά διαγωνίσματα σε πολύ τακτό χρονικό διάστημα. Έτσι, όταν τα παιδιά μπουν στην αίθουσα των εξετάσεων τον Ιούνιο, τα διαγωνίσματα γι' αυτά να αποτελούν μια ρουτίνα, δηλαδή να έχουν μάθει να ανταπεξέρχονται στα χρονικά πλαίσια και στη θεματολογία που εξετάζεται".
Βιοχημικός ο Κώστας Νικόπουλος στέκεται στο ποιοτικό διάβασμα, που θα ξεχωρίσει τον μαθητή από τους υπόλοιπους. Έτσι, ο καθηγητής συμβουλεύει πως "πρώτον, ο μαθητής πρέπει να μάθει να διαχειρίζεται σωστά τον χρόνο του και, δεύτερον, να κάνει αποτελεσματικό διάβασμα. Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές θα πρέπει να διαβάζουν στοχευμένα, δηλαδή δεν πρέπει να κάνουν συνεχώς διαλείμματα αλλά αντίθετα να είναι συγκεντρωμένα μόνο στο μάθημα που διαβάζουν. Αυτό το καλλιεργούμε στο φροντιστήριο, ώστε οι μαθητές να μαθαίνουν να διαβάζουν". Επιπλέον, αναδεικνύει ότι στις δικές του επιστήμες, οι μαθητές πετυχαίνουν τη γνώση και μέσα από το βίωμα. "Στο φροντιστήριο, όπως κάθε χρόνο, κάνουμε πλήθος πειραμάτων σε φυσική, χημεία, βιολογία, ώστε τα παιδιά να βλέπουν τη θεωρία που διδάσκονται να γίνεται πράξη, μέσα στο σύγχρονο εργαστήρι του φροντιστηρίου", καταλήγει.
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ-ΓΟΝΕΑ
Ποτέ ξανά η πληροφόρηση του γονέα, για την ακαδημαϊκή πορεία των παιδιών του, δεν ήταν τόσο ενδελεχής και τόσο αξιόπιστη. Πιο αναλυτικά, οι καθηγητές Δήμητρα Σκουλαρίδου (πληροφορικής) και Θάνος Καραγιάννης (μαθηματικός) ανέπτυξαν μια πρωτοποριακή εφαρμογή, για την καλύτερη ενημέρωση των γονέων και την καλύτερη επικοινωνία καθηγητών-διευθυντή και καθηγητών μεταξύ τους.
"Δίνει τη δυνατότητα στον καθηγητή να καταχωρεί στην πλατφόρμα όλα τα στοιχεία που αφορούν στον μαθητή, δηλαδή τις επιδόσεις, τη συμπεριφορά, τα κενά του κ.ά. Πρόκειται για μια βάση δεδομένων, που δίνει εύκολη πρόσβαση στους καθηγητές, άμεση εποπτεία από τον διευθυντή και σωστή ενημέρωση στον γονέα, έχοντας πλήρη εικόνα για το παιδί του", αναδεικνύει η Δήμητρα Σκουλαρίδου και προσθέτει ότι "με αυτό το πρόγραμμα καλύψαμε αφενός την ανάγκη των καθηγητών να έχουν το υλικό τους για κάθε μαθητή συγκεντρωμένο κι αφετέρου των γονέων να ενημερώνονται αυτόματα".
Μαζί της και ο Θάνος Καραγιάννης διευκρινίζει ότι "με αυτό τον τρόπο ο διευθυντής δίνει άμεσα την σωστή ενημέρωση προς τους γονείς. Η βάση αυτή ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα και υπάρχει διαδραστικότητα. Επιπλέον, καθώς αυτή η βάση δεδομένων μένει στο φροντιστήριο, δίνει τη δυνατότητα εποπτείας του μαθητή από τη στιγμή που θα εγγραφεί στο φροντιστήριο, ώστε να μελετάμε την εξέλιξη των μαθητών μας και οι γονείς να την βλέπουν έμπρακτα". Καταλήγοντας υπογραμμίζει πως με αυτό το πρόγραμμα "οι καθηγητές που αναλαμβάνουν τα παιδιά, γνωρίζουν μέσα από την πλατφόρμα τις ανάγκες κάθε μαθητή, προτού καν μπουν στην αίθουσα".
Πληροφορίες
Οδός: Ν. Γρηγορά και Φιλίππου γωνία, Τηλέφωνο: 25310 24049, email: [email protected], site: www.2001.gr, 38 χρόνια Εμπειρία, Γνώση και Επιτυχίες
Φωτογραφίες: Photo Star
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News