Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Αναμένοντας αν αποτελούν υποσχέσεις ...ή έργα
Στο ΙΚΑ Κομοτηνής βρέθηκε τις τελευταίες πρωινές ώρες της Παρασκευής 27 Ιανουαρίου ο υφυπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης Τάσος Πετρόπουλος, στο πλαίσιο της διήμερης περιοδείας του στη Ροδόπη. Συνοδευόμενος από τους βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, αλλά και το μέλος ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης Τάκη Χαρίτου, ο υφυπουργός έσπευσε στον χώρο για να φέρει τα ...ευχάριστα μαντάτα.
Φυσικά, όπως σε κάθε επίσκεψη πολιτικού, ευχάριστα είναι για τον ίδιο, εμείς βρισκόμαστε στην αναμονή για να δούμε κατά πόσο οι υποσχέσεις θα υλοποιηθούν, αν και δεν παραγνωρίζουμε ότι τα πρώτα σημάδια του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) δεν είναι απολύτως αρνητικά, ενώ έχει υπάρξει και βελτίωση στις ηλεκτρονικές υποδομές. Παρόλα αυτά, οι εισφορές παραμένουν στο «ταβάνι» και οι περισσότεροι ασφαλισμένοι αδυνατούν να ανταπεξέλθουν σε αυτές, κάτι που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα του υφυπουργού. Γιατί στην τελική, οι ηλεκτρονικές καινοτομίες, δεν εξυγιαίνουν τις τσέπες των ασφαλισμένων.
Ο ΚΟΣΜΟΣ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ
Ο Τάσος Πετρόπουλος, αφότου ξεναγήθηκε στον χώρο, απηύθυνε χαιρετισμό προς τους εργαζομένους, ο οποίος δεν ξεπέρασε τα δέκα λεπτά, προκειμένου η υπηρεσία να συνεχίσει τη λειτουργία της. Εκεί αναφέρθηκε στο μείζον ζήτημα των συντάξεων, δεσμευόμενος ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα έχουν καταβληθεί τα χρωστούμενα, αλλά και στο ζήτημα των εφάπαξ, για τα οποία έδωσε ακόμη πιο σύντομο χρονικό περιθώριο, τον Ιούλιο.
Αναλυτικότερα μιλώντας σε εργαζόμενους του ιδρύματος είπε: «Αυτό που δημιουργούμε δεν είναι ακόμα στο σύνολό του ορατό στους ασφαλισμένους, όμως από την αρχή φαίνεται να επιτυγχάνουμε αποτελέσματα που σε άλλες χώρες χρειάστηκαν πάρα πολλά χρόνια. Έχω το παράδειγμα της Ιρλανδίας που ξεκίνησε το 2001 κι έφτασε το 2015, για να κάνει ό, τι κάναμε εμείς σε πέντε μήνες. Συνεχίζουμε να δουλεύουμε στο στόχο, να μπορούμε να λειτουργούμε όλοι μαζί για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, στην αποφόρτιση των υπαλλήλων και στελεχών από τη διαρκή πίεση των αναγκών και τη συσσώρευση των συντάξεων και των εφάπαξ που δεν καταβάλλονταν», είπε, ενώ για συντάξεις κι εφάπαξ δήλωσε ότι «είμαστε αποφασισμένοι μέχρι τον Οκτώβριο όλες οι συντάξεις να καταβληθούν. Για τον Ιανουάριο έχουμε 90 εκ. ευρώ σε χορήγηση παλαιών συντάξεων, όχι ως ταμειακή πρόβλεψη, αλλά ως πραγματική δυνατότητα καταβολής. Μέχρι τον Ιούλιο θα έχουμε τελειώσει και με όλα τα εφάπαξ».
Στόχος του είναι να σταματήσει η δικαιολογημένη -όπως την χαρακτήρισε- αγανάκτηση του κόσμου, ενώ παρότρυνε τους εργαζόμενους να είναι φιλικοί προς τον κόσμο και να ακούν να προβλήματά του. «Υπάρχει ακόμη σύγχυση και άγνοια, όμως αυτά θα τα καταπολεμήσουμε με τον καιρό, όμως πιστεύω πως θα καταφέρουμε να αναστρέψουμε την πιεστική κατάσταση. Δεν υπάρχει άλλος τρόπος, για να αντιμετωπίσουμε την έλλειψη κεφαλαίων για τις συντάξεις και τις ελλείψεις υποδομών», συνέχισε, αναγνωρίζοντας παράλληλα ότι οι ασφαλιστικές εισφορές στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλές και θα προσπαθήσουν να τις μειώσουν «χτυπώντας» την εισφοροδιαφυγή. Ο ίδιος μάλιστα τόνισε ότι με την αποφυγή φόρων τελικά μόνο ένα πολύ μικρό κομμάτι της κοινωνίας κερδίζει, ενώ αντίθετα οι περισσότεροι πλήττονται, ζητώντας από τον κόσμο να κάνει «συμμαχία» κατά της φοροδιαφυγής. Στο τέλος του λόγου του τόνισε πως δεν είναι μια τυπική συνάντηση, αλλά θέλει να γίνεται δέκτης παραπόνων κι αιτημάτων, καθώς μέσα από αυτά θα βελτιωθεί. «Δεν πρέπει να διστάζετε, όποιο πρόβλημα εντοπίζετε, να το προωθείτε μέσω της διευθύντριάς σας στο υψηλότερο επίπεδο, για να το μαθαίνουμε και να το λύνουμε», είπε.
Έπειτα ακολούθησε σύσκεψη, κεκλεισμένων των θυρών, με τη διευθύντρια του ΙΚΑ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΕΙΣ
Κάποιες ηλεκτρονικές διευκολύνσεις έχουν μεθοδευτεί για τους ασφαλιζόμενους το τελευταίο διάστημα. Η πρώτη έχει να κάνει με τη δρομολόγηση της ηλεκτρονικής αίτησης για χορήγηση σύνταξης, ώστε όλοι οι ασφαλιζόμενοι να μπορούν να εξυπηρετηθούν μέσω διαδικτύου.
Η δεύτερη σχετίζεται με τη λειτουργία call center, το οποίο δεν υπήρχε στην υπηρεσία και δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους ασφαλιζόμενους να καταθέτουν το πρόβλημά τους κατευθείαν στην υπηρεσία, τηλεφωνικά.
Η τρίτη έχει να κάνει με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών στην ιστοσελίδα efka.gr. Σε λίγες ημέρες εκεί θα φανούν οι εισφορές, ηλεκτρονικά. Επίσης, στο πλαίσιο της καλύτερης ηλεκτρονικής λειτουργίας πραγματοποιήθηκε επέκταση του ατομικού λογαριασμού του ασφαλισμένου, που μπορεί πλέον να βλέπει όλα τα στοιχεία που τον αφορούν ανά πάσα στιγμή. Ακόμη, υπάρχει εμπλουτισμός της σελίδας με συχνές ερωταπαντήσεις, κατανοητές, των ασφαλισμένων, προκειμένου να μπορούν να εξυπηρετηθούν στα βασικά τους αιτήματα ανεξαρτήτως ώρας-μέρας.
Μέσω των παραπάνω αποφορτίζεται το έμψυχο δυναμικό από φόρτο εργασίας, προκειμένου να εκπαιδευτεί και για τις νέες λειτουργίες του συστήματος που θα εισαχθούν στο προσεχές διάστημα.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News