Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Α. Γραβάνης: «Θα είμαστε πάρα πολύ αυστηροί στην αγροτική οδοποιία» - Ποια η πρόταση της Ελ. Λαφτσή
Το θέμα «έγκριση ή μη διενέργειας ηλεκτρονικού ανοικτού διεθνή διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου/αναδόχων της δημόσιας σύμβασης με τίτλο: Συντηρήσεις Αγροτικής Οδοποιίας Δ.Ε. Κομοτηνής, Αιγείρου και Ν. Σιδηροχωρίου για το έτος 2020» απασχόλησε το δημοτικό συμβούλιο Κομοτηνής στην τελευταία του συνεδρίαση. Το θέμα όμως, αποτέλεσε την αφορμή για παρατάξεις της αντιπολίτευσης να εγείρουν τους προβληματισμούς τους αναφορικά με την κατάσταση που επικρατεί στην αγροτική οδοποιία του Δήμου Κομοτηνής, ιδίως στις κατ’ εξοχήν αγροτικές δημοτικές ενότητες Αιγείρου και Νέου Σιδηροχωρίου.
«Αυστηρός» ο Γραβάνης
Πρώτος ο επικεφαλής της «Σύμπραξης Προοπτικής» Αντώνης Γραβάνης ξεκαθάρισε: «Ειδικά στην αγροτική οδοποιία θα είμαστε πάρα πολύ αυστηροί – τα προηγούμενα έργα που έβγαζε ο Δήμος, δεν γίνονταν σωστά κι ας με διαψεύσει δημόσια όποιος τοπικός πρόεδρος είναι ευχαριστημένος» και ζήτησε «να είμαστε αυστηροί στις παραλαβές», δηλαδή τα έργα που αναλαμβάνουν οι εργολάβοι να γίνονται σωστά.
Τα αδιάθετα ποσά από τις εκπτώσεις στους διαγωνισμούς, να «πέφτουν» ξανά στους πρώην Δήμους από τους οποίους προέκυψαν, πρότεινε ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης «ξε-Κίνημα για την πόλη» Πέτρος Ζωγράφου.
Ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιάννης Γκαράνης, παίρνοντας το λόγο, αποδέχθηκε την πρόταση Γραβάνη περί αυστηρότερων ελέγχων κατά τις παραλαβές των έργων αγροτικής οδοποιίας.
Το ερωτηματικό «εάν επαρκούν αυτά τα χρήματα για την οδοποιία» εξέφρασε ο Γιάννης Λεβέντης της Λαϊκής Συσπείρωσης, για να λάβει την απάντηση «σίγουρα δεν επαρκούν ιδιαίτερα στους πρώην Δήμους Αιγείρου και Νέου Σιδηροχωρίου» δια στόματος δημάρχου, ο οποίος όμως είπε επίσης «κάθε φορά αυξάνουμε το κονδύλιο και προσπαθούμε να δώσουμε περισσότερα χιλιόμετρα στους αγροτικούς δρόμους».
«Ασφάλτινη» πρόταση και μία είδηση
Ένα γενικότερο σχεδιασμό ως προς την αγροτική οδοποιία, δηλαδή τον προϋπολογισμό ενός μεγαλύτερου έργου, ώστε να υπάρξει καλύτερος σχεδιασμός και εν τέλει να χρειαστούν λιγότερα χρήματα μακροπρόθεσμα, πρότεινε από θέσης της η επικεφαλής της «Πολη-τικής Ανατροπής» Ελένη Λαφτσή. «Να αναζητήσουμε πιο μόνιμες λύσεις, όπως ασφαλτοστρώσεις, ήταν από τις προτάσεις που έχουμε κάνει και στο προηγούμενο και πιο προηγούμενο τεχνικό πρόγραμμα» είπε.
Απαντώντας, ο Γιάννης Γκαράνης πληροφόρησε ότι υπάρχει σχεδιασμός ώστε να πέσει άσφαλτος σε κεντρικούς αγροτικούς δρόμους. Επί του θέματος, η προϊσταμένη τεχνικών έργων Δήμου Κομοτηνής Δέσποινα Πάσσου είπε: «Για την βατότητα αγροτικών οδών σε κτηνοτροφικές μονάδες, όπου υπάρχει μεγάλη κυκλοφορία κυρίως μεγάλων οχημάτων, στην περιοχή των σφαγείων, οι δρόμοι θα ασφαλτοστρωθούν».
Με τη σειρά του ο δήμαρχος είπε ότι «ξεκινώντας από αυτό, θα περάσουμε στους βασικούς δρόμους».
Μισό εκ. € στην αγροτική οδοποιία
Μετά την ως άνω στιχομυθία, που ανέδειξε ένα σημαντικό πρόβλημα που τα τελευταία χρόνια έχει μείνει κάτω από το χαλί, το δημοτικό συμβούλιο ενέκρινε την διενέργεια ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου/αναδόχων της δημόσιας σύμβασης με τίτλο «συντηρήσεις αγροτικής οδοποιίας Δ.Ε. Κομοτηνής, Αιγείρου και Ν. Σιδηροχωρίου για το έτος 2020 συνολικής εκτιμώμενης 403.225,74€ χωρίς Φ.Π.Α. 24%».
Υπολογιζόμενου και του Φ.Π.Α. τα ποσά χωρίζονται, ανά δημοτική ενότητα, ως εξής: 260.000 ευρώ για την Δ.Ε. Κομοτηνής, 120.000 ευρώ για την Δ.Ε. Αιγείρου και 120.000 ευρώ για την Δ.Ε. Νέου Σιδηροχωρίου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News