Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
«Restart Tourism» το σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του Τουρισμού,τι παρατηρεί ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Γιώργος Χρυσοχοϊδης
Ξηρό θα είναι το επερχόμενο καλοκαίρι για τον ξενοδοχειακό κλάδο στη Ροδόπη, η οποία «δεν είναι τουριστικός προορισμός», όπως παρατηρεί ο Γιώργος Χρυσοχοΐδης μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm. Φέροντας την ιδιότητα του αντιπροέδρου του Συλλόγου Ξενοδόχων Θράκης, ο κος Χρυσοχοΐδης δηλώνει ότι στη Ροδόπη είναι «πολύ χαμηλοί οι ρυθμοί στις κρατήσεις μας και πολύ χαμηλές οι πληρότητες».
Οι κρατήσεις για το επερχόμενο τριήμερο του Αγίου Πνεύματος είναι σχεδόν μηδενικές, με τον κο Χρυσοχοΐδη να εξηγεί ότι η Κομοτηνή δουλεύει κυρίως «με επαγγελματίες, αντιπροσώπους και εργαζόμενους σε συνεργεία που κάνουν μεγάλα έργα στην περιοχή», αλλά προφανώς δεν δύνανται να συντηρήσουν τον ξενοδοχειακό κλάδο, που είναι εν γένει «κοστοβόρος επενδυτικά».
Ταυτόχρονα, με δεδομένο ότι τα λεωφορεία υποχρεούνται να κινούνται με πληρότητα στο 50% είναι σχεδόν απίθανο να γίνουν εκδρομές προς τη Θράκη, υποστηρίζει ο κος Χρυσοχοΐδης και έτσι το βλέμμα των ξενοδόχων στρέφεται προς το άνοιγμα των χερσαίων συνόρων, που έχει προσδιοριστεί για τις 15 Ιουνίου. «Αυτό είναι το δικό μας ζήτημα» λέει χαρακτηριστικά ο κος Χρυσοχοΐδης, εννοώντας το άνοιγμα των συνόρων και συνυπολογίζοντας όλα τα δεδομένα εκτιμά ότι «σίγουρα είναι και κάποιοι που βγαίνουν κερδισμένοι, κάποιοι περισσότερο χαμένοι, αλλά ο μέσος όρος των ξενοδόχων θα κάνει μία συντήρηση το καλοκαίρι». Η εικόνα αναμένεται να ξεκαθαρίσει στις αρχές του Φθινοπώρου, ήτοι Σεπτέμβριο – Οκτώβριο και αν εκεί το «ταμείο» δεν είναι καλό, «τότε θα ανησυχήσω πολύ» σημείωσε ο κος Χρυσοχοΐδης.
«Restart Tourism»
Με τρεις πολιτικές στοχεύσεις επιχειρεί η κυβέρνηση να θωρακίσει τον τομέα του Τουρισμού, ενόψει της επικείμενης επανεκκίνησης της τουριστικής περιόδου. Πρώτον να παραμείνουν υγιείς οι εργαζόμενοι, δεύτερον να υπάρχει δυνατότητα να αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά τυχόν κρούσμα κορωνοϊού μεταξύ των επισκεπτών στους τουριστικούς προορισμούς και δη στα νησιά και τρίτον να προστατευτούν οι θέσεις εργασίας στον τομέα του Τουρισμού. Κατ' επέκταση το πρωθυπουργικό επιτελείο έχει επιδοθεί σε αγώνα δρόμου, ώστε να δοθεί ώθηση με ασφάλεια στην ιδιότυπη φετινή τουριστική σεζόν.
Στο πλαίσιο αυτό προετοιμάστηκε με προσοχή η εκδήλωση με τίτλο «Restart Tourism», κατά την οποία ο υπεύθυνος του Rebranding Greece, Στιβ Βρανάκης, παρουσίασε την εθνική καμπάνια, ώστε η Ελλάδα να διεκδικήσει ένα όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κομμάτι από μία εμφανώς μικρότερη τουριστική πίτα διεθνώς.
Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο οποίος επιθυμεί να ενισχύσει τη διευρυνόμενη επιρροή του σε ευρωπαϊκό επίπεδο και να ρίξει αξιόμαχα όπλα στην εκστρατεία της χώρας, για ουσιαστική στήριξη του τουριστικού τομέα που αποτελεί τη ναυαρχίδα της οικονομίας της.
Στο μήνυμα που είχε απευθύνει στις 20 Μαΐου για την επανεκκίνηση της οικονομίας και του τουρισμού, ο πρωθυπουργός είχε πει χαρακτηριστικά ότι «όπλο μας είναι τα διαβατήριο ασφάλειας, αξιοπιστίας και υγείας που έχει κερδίσει η χώρα μας. Η μεγάλη της φήμη. Η υγειονομική ασπίδα, σε κάθε τόπο φιλοξενίας. Και βέβαια, το μεράκι του Έλληνα που πάντα τον εμπνέει ο Ξένιος Δίας. Ας αντικρίσουμε, όμως, με θάρρος την πραγματικότητα: Τον Απρίλιο και τον Μάιο ο τουρισμός βρέθηκε στο ναδίρ. Ό,τι πετύχουμε, λοιπόν, φέτος θα είναι κέρδος»
Επιπλέον ο κ. Μητσοτάκης είχε κάνει σαφές ότι «προτεραιότητα είναι να προστατεύσουμε τις θέσεις εργασίας. Και να βοηθήσουμε τους επαγγελματίες του κλάδου να ετοιμάσουν την μεγάλη τους αντεπίθεση το 2021. Γιατί η υπεράσπιση της απασχόλησης αποτελεί προϋπόθεση για την επιστροφή στην ανάπτυξη. Και η μαζική απώλεια θέσεων εργασίας δεν σημαίνει παρά διόγκωση των ανισοτήτων».
Εκτός τουριστικού χάρτη η Ροδόπη
Το ερώτημα βέβαια που προκύπτει είναι κατά πόσο η καμπάνια αυτή «ακουμπάει» τη Ροδόπη, η οποία ως γνωστόν έχει μείνει εκτός τουριστικού χάρτη εδώ και πολλά χρόνια. Αυτό είναι κάτι που παρατηρούν οι ξενοδόχοι και ενώ αναγνωρίζουν την οικονομική στήριξη που παρείχε στον κλάδο τους η κυβέρνηση, θεωρούν μείζονος σημασίας ζήτημα τον τουριστικό «αυτοπροσδιορισμό» της περιοχής.
«Είναι ένα καλό δείγμα ότι η Κομοτηνή έχει αντιδήμαρχο Τουρισμού, που μαζί με την περιφέρεια θα πρέπει να βάλουμε τις βάσεις για να οργανώσουμε το τουριστικό μας προϊόν και τη διαφήμισή του» παρατηρεί ο κος Χρυσοχοΐδης, ωστόσο πρέπει επιτέλους να φανεί και ένα μετρήσιμο αποτέλεσμα, το οποίο προς το παρόν δεν υπάρχει.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News