Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Δεν φάνηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος για αλλαγή στην υφιστάμενη κατάσταση
Η σιδηροδρομική «εγκατάλειψη» της Θράκης συνεχίζεται και από ότι φαίνεται μάλλον δεν θα αλλάξει κάτι στο άμεσο μέλλον. Οι Κομοτηναίοι και όλη η περιοχή έχουν να δουν επιβατικά δρομολόγια τρένων από τον Ιούλιο του 2019. Το θέμα απασχόλησε για ακόμα μια φορά το Περιφερειακό Συμβούλιο της Τετάρτης 13/04 που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης μετά από σχετική επερώτηση του επικεφαλής της «Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας» Κώστα Κατσιμίγα που έχει θίξει το θέμα και στο παρελθόν.
Συνοπτικά επί του ζητήματος υπενθυμίζουμε τα εξής: η πρώτη (και τότε επονομαζόμενη ως «προσωρινή») απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για διακοπή των δρομολογίων στο σιδηρόδρομο από Δράμα έως Αλεξανδρούπολη πάρθηκε στις 31 Ιουλίου 2019 κι υποτίθεται θα διαρκούσε τρεις μήνες, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου 2019, λόγω εργασιών αποκατάστασης του σιδηρόδρομου.
Στο μεσοδιάστημα, τα δρομολόγια έχουν αναπληρωθεί μεν με λεωφορεία, αλλά επειδή ουδέν μονιμότερον του προσωρινού, αυτή η κατάσταση ήδη κοντεύει να συμπληρώσει τρία χρόνια. Μία νέα κακοκαιρία στις αρχές του 2021, κατέστρεψε τμήματα του σιδηροδρόμου στη Θράκη, ωστόσο ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ) ανακοίνωσε στις αρχές Απριλίου πως «απόλυτα λειτουργική είναι πλέον, μετά την αποκατάσταση της από τον ΟΣΕ, η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο που είχε υποστεί μεγάλες ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις) στην ευρύτερη περιοχή του Ν. Σερρών και στους Ν. Ροδόπης και Έβρου».
Τον Ιούνιο του 2021 η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε επαναφορά των δρομολογίων «αμαξοστοιχίας» από Θεσσαλονίκη έως Αλεξανδρούπολη, όμως τελικά τα τρένα πήγαιναν μέχρι τη Δράμα και το υπόλοιπο της διαδρομής γινόταν με λεωφορείο.
«Σιδηροδρομικός μεσαίωνας» λέει ο Κ. Κατσιμίγας
«Σε σιδηροδρομικό μεσαίωνα βρίσκεται εδώ και τέσσερα χρόνια η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας και Θράκης, ενώ και το μέλλον προβλέπεται δυσοίωνο» αυτή ήταν η επερώτηση του κου Κατσιμίγα που ζητούσε από τη διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜΘ να αναλάβει πρωτοβουλία, ώστε να αποκατασταθεί η εικόνα του σιδηροδρομικού δικτύου στην περιοχή και τα τρένα να σφυρίξουν ξανά.
Μεταξύ άλλων ο κος Κατσιμίγας τόνισε πως «εκείνο που χρειάζεται είναι έστω κάποιο προσωπικό, κάτι που δεν θεωρώ ότι είναι ανέφικτο. Πιστεύω ότι εάν υπάρξουν συντονισμένες πιέσεις, το υφιστάμενο δίκτυο υπάρχει δυνατότητα να λειτουργήσει ξανά».
«Λύση με μεγάλο κόστος» σημειώνει ο Χρ. Μέτιος
Την απάντηση στην επερώτηση ανέλαβε ο περιφερειάρχης ΑΜΘ Χρήστος Μέτιος που αναγνώρισε το πρόβλημα και σημείωσε ότι για να βρεθεί κάποια λύση αυτή έχει μεγάλο κόστος, ενώ ανέφερε ότι ο ίδιος από τη θέση του περιφερειάρχη που κατέχει δεν μπορεί να κάνει κάτι περαιτέρω.
Όπως τόνισε ο κος Μέτιος «τα μεγάλα προβλήματα ξεκίνησαν το 2010 με νόμο που πάρθηκε η απόφαση εκσυγχρονισμού του ΟΣΕ. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μεταταχθούν σε άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου. Το 2010 μπορεί να υπήρχε έναν αριθμός καθημερινών δρομολογίων Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη. Κάποια στιγμή τα δρομολόγια έγιναν δύο και μετά σταμάτησαν να υπάρχουν. Αυτά σταμάτησαν επειδή υπήρχαν πολλά προβλήματα στο υπάρχον δίκτυο και έλλειψη των εργαζομένων».
Σε εκείνο το σημείο ο περιφερειάρχης γνωστοποίησε ότι είναι δύσκολο να βρεθούν οι πόροι για συντήρηση του δικτύου και είπε πως «η Ευρώπη δίνει χρήματα για έργα, αλλά όχι για συντηρήσεις. Δεν είναι εύκολο να βρεθούν τόσοι πόροι, αλλά ούτε να γίνουν τόσες προσλήψεις. Δεν είναι εύκολο για ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα να κάνω κάτι περισσότερο ως περιφερειάρχης. Η λύση δυστυχώς έχει ένα μεγάλο κόστος».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News