Σοβαρά κίνητρα εγκατάστασης νέων κι επέκτασης υγιών επιχειρήσεων χρειάζεται η Ροδόπη

Οι γιορτές έρχονται και τα καταστήματα εποχιακών ειδών δηλώνουν «παρών»
Μία βόλτα στο κέντρο της Κομοτηνής επαρκεί, προκειμένου κανείς να διαπιστώσει πολλές από τις βιτρίνες καταστημάτων να έχουν "φορέσει" τα χριστουγεννιάτικά τους. Δέντρα, λαμπιόνια, στολίδια και δώρα κάθε λογής, για κάθε τσέπη, παίρνουν τη θέση τους στις βιτρίνες.
Βεβαίως, όπως κάθε μαγαζί, έτσι και τα μαγαζιά που εμπορεύονται εποχιακά είδη αντιμετωπίζουν τις οικονομικές δυσκολίες των καιρών μας. Ο στολισμός των βιτρινών και η σύνθεση μιας ...χριστουγεννιάτικης ατμόσφαιρας αποσκοπούν στο να φέρουν χαμόγελα στους περαστικούς αλλά και να προσελκύσουν πελάτες στον εσωτερικό χώρο των μαγαζιών.
Ο Μάνος Μπέσιος, ιδιοκτήτης του καταστήματος Iris Home Gallery, αποτελεί ένας από τους καταστηματάρχες που έχουν στολίσει ήδη και βλέπει τη θετική πλευρά της οικονομικής κρίσης. "Τα τελευταία χρόνια, και ειδικά φέτος, η ψυχολογία του κόσμου έχει αλλάξει, λόγω της οικονομικής κατάστασης, και οι περισσότεροι βάζουν ένα δωράκι ή ένα χριστουγεννιάτικο στολίδι πιο νωρίς σπίτι τους, ώστε να αλλάξει η ψυχολογία τους προς το καλύτερο", θα μας πει, προσθέτοντας πως "κάθε χρόνο στολίζουμε τέτοια εποχή, ειδικά όσοι έχουμε μαγαζιά που εμπορευόμαστε στα εποχιακά είδη, ώστε ο κόσμος που θέλει να στολίσει για τις γιορτές να ενημερώνεται". Ο ίδιος, αναφορικά με το τζίρο του μαγαζιού και τη συμβολή των ενδιάμεσων εκπτώσεων επεσήμανε ότι "τα μαγαζιά γενικά έχουν δυσκολίες στο θέμα του τζίρου και ο τζίρος διαφέρει από μήνα σε μήνα.
Προσπαθούμε, όμως, με ποικιλία και καλές τιμές, να κρατιόμαστε σε ένα καλό επίπεδο".
Η Βάνα Ξενοδοχίδου, ιδιοκτήτρια του καταστήματος Biz Art Corner, επίσης στόλισε από νωρίς, όμως παραδέχεται ότι το μερακάματο πλέον θέλει κούραση και επιμονή για να βγει. "Πάντα στολίζουμε αρκετά νωρίς, όμως, και παρόλο που έχουν κατεβεί οι τιμές από εμάς και τις εταιρείες, δυστυχώς η ανταπόκριση του κόσμου δεν είναι αυτή που περιμένουμε. Ο κόσμος αγοράζει πράγματα, αλλά συνήθως μικρά και φθηνά. Κάθε χρόνο είναι και χειρότερα. Τα μαγαζιά συντηρούνται με πολύ δυσκολία και κάθε μέρα παλεύουμε "με νύχια και με δόντια", είναι η άποψή της για την οικονομική συγκυρία και το πως καταφέρνουν οι μαγαζάτορες να συντηρούνται μέσα σε αυτή. Και η κα. Ξενοδοχίδου δεν παρατήρησε βοήθεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων στην αγορά. "Τίποτα το ιδιαίτερο. Κινηθήκαμε στα περσινά επίπεδα, όμως και πέρσι δεν είχαμε κάτι το ιδιαίτερο. Το σταθερό δεν σημαίνει ότι είναι και καλό. Θέλουμε αυξανόμενη τάση, που δυστυχώς δεν υπάρχει", κατέληξε.
Τελικά, το κατά πόσο ο στολισμός των βιτρινών έχει άμεσο αντίκρισμα στον τζίρο, είναι θέμα της "επιστήμης" του μάρκετινγκ να διερευνήσει. Το σίγουρο είναι πως ένα μικρό και οικονομικό δώρο μπορεί να αλλάξει την ψυχολογία των φίλων και των συγγενών σας, κι ένας απλός περίπατος σε στολισμένες βιτρίνες να φτιάξει τη μέρα πολλών περαστικών.








Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News