Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Μία ακόμη ενδιαφέρουσα συζήτηση που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του διήμερου Regional Growh Conference Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασε η συνεδρία με θέμα «Σχεδιασμός Λιμένων» που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του διήμερου Regional Growh Conference Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, το οποίο φιλοξενήθηκε στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο. Τον συντονισμό της συζήτησης είχε ο δημοσιογράφος του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων Ηλίας Παλιαλέξης, ενώ κατά τη διάρκεια αυτής έγιναν γνωστές οι εξελίξεις και οι προοπτικές γύρω από τα μεγάλα λιμάνια Αλεξανδρούπολης και Καβάλας.
Σε αποκρατικοποίηση το λιμάνι Καβάλας, σε ανάπτυξη το λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Στο πάνελ τοποθετήθηκε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, εντεταλμένος σύμβουλος του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ). Χαρακτήρισε «πυρήνα» τα λιμάνια, τα οποία όμως ξεκαθάρισε ότι δεν νοούνται χωρίς σύνδεση με τον σιδηρόδρομο, που υπάρχει στην Αλεξανδρούπολη και αναμένεται στην Καβάλα. «Η Καβάλα είναι σε αποκρατικοποίηση, η Αλεξανδρούπολη σε ανάπτυξη και πολύ σύντομα θα παρουσιάσουμε ένα master plan στην κοινωνία. Αυτή η πλευρά της Θράκης έχει οδικό δίκτυο, έχει δίκτυο υποδομών, έχει λιμάνια», σημείωσε, ενώ σε άλλα έργα που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ στην Περιφέρεια ΑΜΘ γνωστοποίησε ότι μέσα στον Οκτώβριο αναμένεται η αναβάθμιση του τελωνείου των Κήπων στα ελληνοτουρκικά σύνορα.
Ελλάδα: Η χώρα των 1.200 λιμενικών εγκαταστάσεων
Η Ελλάδα διαθέτει 1.200 λιμενικές εγκαταστάσεις, νούμερο πως «αν το καλοσκεφτεί κανείς, είναι τρομακτικό», είπε από θέσης του ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας ΑΕ Άγγελος Βλάχος. «Καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν διατηρεί παρόμοιο αριθμό», συνέχισε, ενώ πληροφόρησε ότι μόνο 13 λιμένες στη χώρα μας λειτουργούν με τη μορφή των ανωνύμων εταιρειών. Σημείωσε, πάντως, ότι όλα τα λιμάνια στη χώρα μας είναι σημαντικά και λειτουργούν συμπληρωτικά το ένα στο άλλο. Αναφορικά με το λιμάνι της Καβάλας, γνωστοποίησε ότι έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός της υπο-παραχώρησης. «Με την ύπαρξη τρένου και οδικού δικτύου θα έχουμε την απαιτούμενη ανταγωνιστικότητα», εκτίμησε.
Χρειάζεται αυστηρότερο πλαίσιο στη διοίκηση λιμένων
«Η χώρα μας πρέπει να ενσωματώσει παγκόσμιες τάσεις, πρέπει να μπει αυστηρότερο πλαίσιο στη διοίκηση-διαχείριση λιμένων», πρότεινε ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών ΔΠΘ Δημήτρης Δημητρίου, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ότι μέχρι πρότινος πολλά λιμάνια δεν είχαν καν ισολογισμούς. Ξεκαθάρισε ότι τα λιμάνια είναι χερσαίες υποδομές, γι’ αυτό είναι μεγάλης σημασίας το πως εξυπηρετούν τα χερσαία μέσα, με τελικό στόχο την ανάπτυξη της κάθε περιοχής. Συμπληρωματικά, παρατήρησε ότι στη Βόρεια Ελλάδα τα λιμάνια υπολείπονται σε σχέση με τα χερσαία μέσα τους. Τέλος, ζήτησε από τον δημόσιο τομέα της χώρας μας να αξιοποιεί περισσότερο, έστω και γνωμοδοτικά, τις γνώσεις της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Regional Growth Conference
Διοργανωτές του συνεδρίου είναι το Παρατηρητήριο Περιφερειακών Πολιτικών, οι εφημερίδες «Πελοπόννησος» και «Ο Χρόνος», σε συνδιοργάνωση του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και του Δήμου Κομοτηνής.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News