Τέχνη και μαθηματικά πλάι-πλάι | xronos.gr
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΩΝ ΣΟΥΛΤΑΝΑ ΤΣΙΓΓΙΔΟΥ-ΓΙΑΝΝΗ ΣΙΓΟΥΡΟΥ

Τέχνη και μαθηματικά πλάι-πλάι

08/04/17 - 11:00

«Προέκυψε η ιδέα της διδασκαλίας μαθηματικών εννοιών μέσω εικαστικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων», αναφέρουν στο πλαίσιο της επιστημονικής διημερίδας της μαθηματικής εταιρίας Ροδόπης

Τέχνη και μαθηματικά πάνε πλάι-πλάι, και οι μαθητές μπορούν να ανακαλύψουν το ένα μέσα από το άλλο. Αυτό ανέδειξαν οι Σουλτάνα Τσιγγίδου και Γιάννης Σιγούρος στην εισήγησή τους «Εικαστικές διδακτικές στρατηγικές εμπνευσμένες από τα μαθηματικά με τη χρήση των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών», που δόθηκε στο πλαίσιο της επιστημονικής διημερίδας της μαθηματικής εταιρίας Ροδόπης. Η νηπιαγωγός κα. Τσιγγίδου, και ο δάσκαλος κ. Σιγούρος, ανέδειξαν μια εισήγηση εμπεριστατωμένη με βιβλιογραφία ...τριών σελίδων.


Συνοπτικά, η εισήγηση ανέδειξε τα κοινά σημεία ανάμεσα στα γνωστικά αντικείμενα των μαθηματικών και της εικαστικής αγωγής, δίνοντας έμφαση σε τρόπους διδακτικής αξιοποίησης της αμοιβαίας σχέσης που υπάρχει μεταξύ τους. «Η διδασκαλία μαθηματικών εννοιών μέσω της τέχνης με τη χρήση των νέων τεχνολογιών μπορεί να συμβάλει στην καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης και στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των διδασκομένων», τόνισαν οι ομιλητές. Με βάση αυτή τη διαπίστωση, διερευνήθηκε η ιδέα πρακτικών εφαρμογών στην προσχολική και σχολική ηλικία που κινούνται στο κοινό πεδίο των εικαστικών τεχνών και των μαθηματικών, μέσω της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών, θέτοντας στη διάθεση του αναγνώστη ενδεικτικό κατάλογο ελεύθερων διαδικτυακών λογισμικών και παραθέτοντας συγκεκριμένες διδακτικές δραστηριότητες.


Μπορεί να μην φανταζόμαστε πως μπορούν να συνδυαστούν, αλλά τέχνες και μαθηματικά μπορούν να αλληλοβοηθηθούν, και μαζί να βοηθήσουν τους μαθητές. «Οι εικαστικές τέχνες και τα μαθηματικά είναι δύο πανάρχαιοι τομείς της ανθρώπινης σκέψης και δράσης που έχουν τις ρίζες τους σε δύο διαφορικούς τρόπους σκέψης της ιστορίας της ανθρώπινης διανόησης.

Οι εικαστικές τέχνες, ως πρωταρχικό στοιχείο του πολιτισμού, συνδέονται με το μυθικό τρόπο σκέψης (φαντασία), ενώ αντίθετα τα μαθηματικά, ως σύγχρονο στοιχεία του πολιτισμού συνδέονται με τον επιστημονικό τρόπο σκέψης (λογική)», είπαν οι εισηγητές και συμπέραναν ότι «η βαθιά σχέση επικοινωνίας που υπάρχει ανάμεσα στις εικαστικές τέχνες και στα μαθηματικά, επιβεβαιώνεται από την εμφάνιση πλήθους καλλιτεχνικών ρευμάτων και τάσεων στην Ιστορία της Τέχνης από την αρχαιότητα έως σήμερα. Από τη σχέση αυτή προέκυψε η ιδέα της διδασκαλίας μαθηματικών εννοιών μέσω εικαστικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, που μπορεί να συντελέσει στην οικοδόμηση θετικής στάσης των διδασκομένων στο γνωστικό αντικείμενο των μαθηματικών, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να αποτελέσει εσωτερικό κίνητρο των διδασκομένων με στόχο την παραγωγή εικαστικών έργων, επιδιώκοντας την καλλιέργεια της δημιουργικότητας και την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των μαθητών».


Εκτός από την τέχνη, επικουρικά και συνδυαστικά, μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές και η τεχνολογία. «Στην κατεύθυνση αυτής της ιδέας μπορεί να συμβάλει αποτελεσματικά η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών, η οποία θέτει στη διάθεση του εκπαιδευτικού πλήθος λογισμικών και εφαρμογών. Έτσι, οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν χρήσιμα διδακτικά εργαλεία, με τα οποία ο εκπαιδευτικός δύναται να δημιουργήσει ένα μαθησιακό πλαίσιο πιο ελκυστικό στα παιδιά, που κινεί το ενδιαφέρον και ενεργοποιεί τις αισθήσεις των διδασκομένων, προσφέροντας ευχάριστες, παιγνιώδεις και ανακαλυπτικές διδακτικές δραστηριότητες, ενισχύοντας έτσι τη συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία», κατέληξαν οι κκ. Τσιγγίδου, Σιγούρος.


Παράλληλα, παρουσιάστηκαν και δείγματα μαθηματικών καλλιτεχνικών έργων που υλοποιήθηκαν με διάφορα τεχνολογικά προγράμματα.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr