Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Τα προϊόντα υπάρχουν, η ποιότητα είναι εδώ, η θάλασσα, τα αξιοθέατα επίσης, το μόνο που λείπει διαχρονικά είναι ο σωστός τρόπος ανάδειξής τους σε brand name
Το γαστρο-τουριστικό προϊόν της Ροδόπης είναι «θησαυρός», ο οποίος δυστυχώς διαχρονικά …δεν έχει βρεθεί από κανέναν. Τα προϊόντα υπάρχουν, η ποιότητα είναι εδώ, η θάλασσα, το δάσος, το βουνό, τα αξιοθέατα και τα σημεία αναφοράς πολιτισμού επίσης, το μόνο όμως που λείπει διαχρονικά είναι ο σωστός τρόπος ανάδειξής τους συνολικά ως brand name.
Ένα πρόγραμμα με έμφαση στις γεύσεις
Φιλότιμες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση, κάνει η διοίκηση του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης το τελευταίο διάστημα. Κάθε αρχή και δύσκολη όμως, κι αυτό αποδεικνύεται από την μικρή συμμετοχή που είχε η τελετή λήξης προγράμματος Erasmus+ που «έτρεξε» το Επιμελητήριο ως επικεφαλής εταίρος, μαζί με εταίρους από Ισπανία και Κύπρο.
Το ΕΒΕΡ στο πλαίσιο προγράμματος Erasmus+ γύρω από την γαστρονομία και τον τουρισμό, διοργάνωσε την τελετή λήξης ενός διημέρου δράσεων, κατά το οποίο έγιναν διάφορες εκδηλώσεις γύρω από τα τοπικά προϊόντα και την γνωριμία των επισκεπτών με την Ροδόπη. Το βράδυ της Παρασκευής 7 Ιουνίου έγινε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του έργου καθώς και της πρότασης για τη δημιουργία ενός νέου καινοτόμου θεματικού γαστρονομικού προϊόντος, σε μία ανοιχτή εκδήλωση στο ξενοδοχείο «Ίσμαρος», συνοδεία χορού από τον χορευτικό σύλλογο «Θράκες», μουσικής, και καλού ντόπιου φαγητού με θέα στο θρακικό γαλάζιο.
Ένα τελικό τουριστικό προϊόν για την Ροδόπη
Για την ανάγκη δημιουργίας ενός «τελικού τουριστικού προϊόντος», μέσα από το οποίο η περιοχή θα γίνει «πόλος έλξης», έκανε λόγο ο πρόεδρος του ΕΒΕΡ Αντώνης Γραβάνης, αναγνωρίζοντας: «Διαθέτουμε όλα εκείνα τα φυσικά πλεονεκτήματα, για να μπορέσει η περιοχή μας να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών (…). Η γαστρονομία είναι ένας από τους βασικούς πυλώνες τουριστικής ανάπτυξης κι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της περιοχής μας, λόγω των τοπικών προϊόντων, της κουζίνας και του πολύ καλού επιπέδου υπηρεσιών των επιχειρήσεων της περιοχής μας». Θύμισε, επίσης, ότι το περασμένο διάστημα 15 εκπρόσωποι επιχειρήσεων εστίασης από την Ροδόπη, στο πλαίσιο του ίδιου προγράμματος, βρέθηκαν στην Βαλένθια της Ισπανίας, όπου εκπαιδεύτηκαν γύρω από την Μεσογειακή κουζίνα.
Την ποιότητα των τοπικών προϊόντων της θρακικής γης, ανέδειξε σε τοποθέτησή του στον «Χ» ο υπεύθυνος εκθέσεων του ΕΒΕΡ Σάκης Δεμίρης. «Σκοπός του Επιμελητηρίου είναι να αναδεικνύονται τοπικά θρακιώτικα προϊόντα. Μέσα από τα προϊόντα το επιμελητήριο αναπτύσσει εξωστρέφεια, όντας αρωγός για τους επαγγελματίες», τόνισε ο κος Δεμίρης, προσθέτοντας ότι γίνεται κάθε προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News