Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Να ενσωματωθεί στο Κοινό Πρόγραμμα Δράσης 2020-2022 των δύο χωρών το άνοιγμα του κάθετου άξονα σε λεωφορεία, ζητάει το ΕΒΕΡ
Συμφωνία για Κοινό Πρόγραμμα Δράσης για την περίοδο 2020 – 2022 στον τομέα του τουρισμού υπέγραψαν ο υπουργός Τουρισμού της Ελλάδας Χάρης Θεοχάρης και η υπουργός Τουρισμού της Βουλγαρίας Νικολίνα Ανγκέλκοβα.
Οι κ.κ. Θεοχάρης και Ανγκέλκοβα, σε κοινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησαν μετά την υπογραφή της συμφωνίας, υπογράμμισαν τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ του ελληνικού και του βουλγαρικού υπουργείου Τουρισμού και αναφέρθηκαν στις κοινές προσπάθειες για την περαιτέρω ανάπτυξη ειδικών μορφών τουρισμού, όπως είναι ο θρησκευτικός, ο πολιτιστικός τουρισμός και το spa wellness.
Χ. Θεοχάρης: «Η συμφωνία θα αποφέρει σημαντικά οφέλη στις δύο χώρες».
Ο υπουργός Τουρισμού επεσήμανε πως «η εν λόγω συμφωνία θα ενδυναμώσει ακόμη περισσότερο τις ήδη πολύ καλές σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών» και τόνισε ότι «ο τουρισμός αποτελεί ένα πολύ σημαντικό παράγοντα ευημερίας για τις χώρες που επενδύουν σε αυτόν». Ο κος Θεοχάρης πρόσθεσε πως «η εν λόγω συμφωνία θα αποφέρει σημαντικά οφέλη και στις δύο χώρες, καθώς η Ελλάδα μπορεί να επωφεληθεί από την εμπειρία της Βουλγαρίας και το αντίστροφο».
Ο υπουργός ορθά μεν παρατήρησε πως «τα ποσοστά των Ελλήνων τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο τη Βουλγαρία είναι πολύ υψηλά, ενώ, παράλληλα, οι Βούλγαροι τουρίστες βρίσκονται ανάμεσα στους λαούς με τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στην Ελλάδα», χωρίς όμως να εξειδικεύει τι ακριβώς θα κερδίσουν από το σύμφωνο οι ελληνικές περιοχές.
Από πλευράς της, η κα Ανγκέλκοβα αναφέρθηκε στο κοινό τουριστικό προϊόν που σχεδιάζουν τα υπουργεία των δύο χωρών, το οποίο θα απευθύνεται σε πιο απομακρυσμένες αγορές, όπως είναι οι ΗΠΑ, δεδομένης και της απουσίας περιορισμών θεωρήσεων. Μετά από τη συνέντευξη ο κος Θεοχάρης συμμετείχε σε συζήτηση με τους επικεφαλής των μεγαλύτερων τουριστικών εταιρειών και επιχειρήσεων της Βουλγαρίας.
Επαναφέρει το αίτημα λεωφορείων ο Α. Γραβάνης
Επιστολή στον υπουργό Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη απέστειλε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού και Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Ροδόπης Αντώνης Γραβάνης με την οποία επαναφέρει το πάγιο αίτημα των τοπικών φορέων για άρση της απαγόρευσης διέλευσης τουριστικών λεωφορείων στον κάθετο άξονα Κομοτηνής – Μακάζα, με αφορμή την υπογραφή του κοινού προγράμματος δράσης στον τομέα του τουρισμού που υπογράφτηκε με την Βουλγαρία.
Αναλυτικά ο κος Γραβάνης αναφέρει στην επιστολή: «Η Συμφωνία […] πιστεύουμε ότι θα έχει πολλαπλά οφέλη στην τουριστική ανάπτυξη των δύο χωρών. Όπως ορθά τονίσατε τα ποσοστά των Ελλήνων τουριστών που επισκέπτονται κάθε χρόνο την Βουλγαρία είναι πολύ υψηλά, όπως και τα ποσοστά των Βουλγάρων που επισκέπτονται την Ελλάδα αυξάνονται συνεχώς.
Στην Ροδόπη, το γνωρίζουμε αυτό, λόγω του Κάθετου Άξονα στα Ελληνοβουλγαρικά σύνορα, καθώς από το συγκεκριμένο σημείο οι διελεύσεις στην χώρα μας αγγίζουν το ενάμιση εκατομμύριο. Θεωρούμε λοιπόν ότι στο εν λόγω Κοινό Πρόγραμμα Δράσης θα ήταν χρήσιμο να προβλέπεται και η άρση της αδικαιολόγητης απαγόρευσης διέλευσης τουριστικών λεωφορείων.
Η συγκεκριμένη απαγόρευση, όπως αναλυτικά σας ενημερώσαμε στην τελευταία επίσκεψη σας στην Κομοτηνή, πλήττει την μαζική προσέλευση τουριστών στην περιοχή μας και στέρει από τις επιχειρήσεις σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης. Για τους παραπάνω λόγους, σας επαναφέρουμε το χρόνιο αίτημα των τοπικών φορέων για άρση της απαγόρευσης διέλευσης λεωφορείων από τον κάθετο άξονα στην Ροδόπη».
Η παραδοχή της άγνοιας και η επόμενη μέρα
Το αίτημα αυτό δεν είναι ούτε η πρώτη φορά που ακούγεται ούτε η πρώτη φορά που κατατίθεται επίσημα σε υπουργό Τουρισμού, υπουργό Εξωτερικών ή άλλο υψηλόβαθμο κυβερνητικό στέλεχος. Μάλιστα, το αίτημα ξεπερνά τα κομματικά «στεγανά» εντός Ροδόπης κι έχει αναδειχθεί σε διαπαραταξιακό, τόσο σε επίπεδο Δήμου όσο και σε επίπεδο Περιφέρειας.
Πάντως, στην κατακλείδα δεν μπορούμε παρά να υπενθυμίσουμε ότι προ μηνών, όταν ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης επισκέφτηκε την Κομοτηνή, κι ερωτήθηκε σχετικά από τον «Χ», δεν γνώριζε ότι υπάρχει αυτή η απαγόρευση διέλευσης λεωφορείων από τον κάθετο άξονα. Είχε τότε απαντήσει: «είναι ένα θέμα που δεν το είχαμε ακούσει- γι’ αυτό αυτές οι συζητήσεις είναι χρήσιμες. Το ζήτημα της ρηματικής διακοίνωσης μεταξύ των δύο χωρών για να μπορούν τα λεωφορεία να περνάνε, είναι ένα θέμα που το παίρνουμε μαζί μας και θα το θέσουμε στο υπουργείο Εξωτερικών».
Άρα, υπό τις παραπάνω συνθήκες, εύλογα τίθεται το ερώτημα εάν το σύμφωνο που υπογράφηκε είναι μία ακόμη χαμένη ευκαιρία για τη Ροδόπη.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News