Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Κατατέθηκε αίτημα προς την Κτιριακές Υποδομές ΑΕ [ΚτΥπ ΑΕ], μηχανικός της εταιρείας επισκέφτηκε νηπιαγωγεία της Κομοτηνής, καθησυχαστικός προς τους γονείς ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Με δεδομένο ότι η παράταση ενός έτους στη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, λόγω έλλειψης κατάλληλων αιθουσών, που ζήτησε το Δημοτικό Συμβούλιο Κομοτηνής, δεν δόθηκε από το υπουργείο Παιδείας, ο σχεδιασμός για τη νέα σχολική χρονιά εξελίσσεται στη βάση της εφαρμογής της. Τα τελευταία δεδομένα όπως τα αντλούμε από την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και τον προϊστάμενο Μαρίνο Κωνσταντινίδη, εδράζονται στο νομοσχέδιο «Συνέργειες Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις» που ψηφίστηκε πρόσφατα από τη Βουλή. Το άρθρο 220 προβλέπει την κατασκευή προκατασκευασµένων σχολικών αιθουσών για την αντιµετώπιση των άµεσων και επιτακτικών αναγκών της εφαρµογής της προσχολικής υποχρεωτικής εκπαίδευσης.
Συγκεκριμένα επιτρέπεται η τοποθέτηση και διατήρηση για προσωρινό χρονικό διάστηµα 4 ετών µε δυνατότητα παράτασης 2 επιπλέον ετών, προκατασκευασµένων σχολικών αιθουσών νηπιαγωγείου ελαφριάς κατασκευής µε τους απαιτούµενους βοηθητικούς χώρους. Οι προκατασκευασµένες σχολικές αίθουσες µε τους βοηθητικούς χώρους, τοποθετούνται εντός γηπέδων, όπου υφίστανται και λειτουργούν σχολικές µονάδες, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης σχετικά µε τους ισχύοντες συντελεστές δόµησης και του ποσοστού κάλυψης, µε δυνατότητα υπέρβασης αυτών σε ποσοστό έως δεκαπέντε τοις εκατό (15%), υπό τον προϋπόθεση ότι ο αύλειος χώρος που αποµένει µετά την τοποθέτηση της αίθουσας αντιστοιχεί το λιγότερο σε δύο τ.µ. ανά µαθητή.
Στην περίπτωση που δεν είναι εφικτή, η τοποθέτηση των αιθουσών στη σχολική µονάδα όπου υπάρχει ανάγκη, κατά σειρά τοποθετούνται αίθουσες:
- σε άλλες σχολικές µονάδες πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης
- σε µονάδες δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης, οπότε και δηµιουργείται χωριστός αύλειος χώρος.
Αίτημα στην Κτιριακές Υποδομές ΑΕ για 6 ή 7 προκάτ
Ειδικά για τον Δήμο Κομοτηνής, όπως μας ενημερώνει ο κος Κωνσταντινίδης, κατατέθηκε αίτημα προς την Κτιριακές Υποδομές ΑΕ (ΚτΥπ ΑΕ), πρώην Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων, για την τοποθέτηση τουλάχιστον έξι ή και επτά προκάτ αιθουσών, για την στέγαση των νηπίων. Μηχανικός της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές ΑΕ επισκέφτηκε νηπιαγωγεία της Κομοτηνής, προκειμένου να διαπιστώσει που είναι εφικτή η τοποθέτηση αυτών. Γνωρίζοντας τις ενστάσεις των γονέων σχετικά με την στέγαση νηπίων σε προκάτ, ο κος Κωνσταντινίδης διαβεβαιώνει πως "είναι αίθουσες τελευταίου τύπου με ISO, με κλιματιστικά inverter, που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από άλλες αίθουσες". Παράλληλα αναφέρει πως ήδη τα νηπιαγωγεία αιτήθηκαν τον επιπλέον εξοπλισμό που θα χρειαστούν τη νέα σχολική χρονιά.
Ο αριθμός των νηπίων και τα υπεράριθμα νηπιαγωγεία
Όσον αφορά τον αριθμό των νηπίων που τελικά θα φοιτήσουν από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στα νηπιαγωγεία του Δήμου Κομοτηνής, αυτός δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς ακόμη. Είχαν συλλεχτεί τα στοιχεία από δημόσιους και ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, όμως όπως σημειώνει ο κος Κωνσταντινίδης "δεν ήταν δυνατόν να προσδιοριστούν τα παιδιά που ήταν στο σπίτι". Καθώς εξελίσσεται η διαδικασία συλλογής στοιχείων σχετικά με τις εγγραφές στα νηπιαγωγεία, ο αριθμός θα γίνει γνωστός στο τέλος αυτής.
Αναφορικά με τα νηπιαγωγεία που εμφανίζουν υπεράριθμες εγγραφές, με τον κο Κωνσταντινίδη να εντοπίζει το φαινόμενο κυρίως στην περιοχή των Στρατώνων, στο 7ο νηπιαγωγείο, εφόσον απαιτηθεί η μετακίνηση νηπίων σε άλλα νηπιαγωγεία τότε η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής: Συστήνεται μία επιτροπή από δύο προϊσταμένες νηπιαγωγείων και την προϊσταμένη εκπαιδευτικών θεμάτων και αποφασίζουν σε ποιο νηπιαγωγείο θα μετακινηθούν παιδιά. "Τα παιδιά που έχουν γραφτεί σε προηγούμενο νηπιαγωγείο και είναι σε όμορες οδούς, αυτά μπαίνουν σε κλήρωση. Θεωρώ όμως ότι δεν θα μπούμε σε αυτή τη διαδικασία. Αν μπουν αυτές οι προκάτ αίθουσες δεν θα έχουμε πρόβλημα", εξηγεί περαιτέρω.
Καταληκτικά ο προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης λέει πως "μπορεί την πρώτη χρονιά να έχουμε κάποια μικροπροβλήματα, αλλά θα τα ξεπεράσουμε και η ζυγαριά θα γείρει υπέρ της μάθησης. Στο νηπιαγωγείο παρέχεται καλύτερο επίπεδο μάθησης στα παιδιά".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News