Ο Αριστοτέλης Ρήγας στην Πολιτιστική Κίνηση
Μικρότερη από κάθε χρονιά φέτος η σχολική διαρροή: 150 εγγεγραμμένοι μαθητές, 120 φοιτούν κανονικά
Η συλλογική προσπάθεια φαίνεται ότι αποδίδει και μεταφράζεται σε καλύτερες συνθήκες μάθησης, μεγαλύτερη κοινωνική ένταξη και μείωση της σχολικής διαρροής. Αυτά είναι τα συμπεράσματά μας σε αυτοψία στον χώρο του Εσπερινού Γυμνασίου Κομοτηνής. Εκεί συναντάμε τη διευθύντρια Κυριακή Ευστρατιάδου, η οποία - χωρίς να παραγνωρίσει τα βήματα που υπολείπονται να γίνουν - βλέπει με χαρά και με σύμμαχο την κοινωνία της Ροδόπης, το σχολείο να σημειώνει πρόοδο.
Όπως μας λέει η κα Ευστρατιάδου η βελτίωση έρχεται ως αποτέλεσμα της συντονισμένης ενέργειας των εκπαιδευτικών του σχολείου και του αναπληρωτή διευθυντή, της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ροδόπης μέσω της εισαγγελέως κας Μελισσάρη (η οποία είχε επισκεφτεί το σχολείο τον περασμένο Οκτώβριο), της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης και της καλής συνεργασίας με το συστεγασμένο 3ο Λύκειο Κομοτηνής.
ΜΕΙΩΜΕΝΗ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΡΡΟΗ
Σημαντικό είναι ότι η σχολική διαρροή είναι μικρότερη σε σχέση με όλα τα προηγούμενα χρόνια: 150 είναι οι εγγεγραμμένοι μαθητές, ηλικίας 14 ως 65 ετών, ενώ φοιτούν κανονικά ακόμη 120 μαθητές. Οι πιο μεγάλοι μαθητές είναι ελάχιστοι αριθμητικά, μιας που οι περισσότεροι έχουν διοχετευτεί στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας.
"Δεν έχουμε ιδιαίτερη σχολική διαρροή φέτος και σε αυτό μας βοήθησε πολύ η κα Μελισσάρη. Ο ερχομός της στο σχολείο λειτούργησε ως ανασταλτικός παράγοντας διαρροής και το σχολείο συνεργάζεται μαζί της κάθε φορά που υπάρχουν ανάγκες", θα μας πει η διευθύντρια για να χαρακτηρίσει την φετινή διαρροή ως "λιγότερη από κάθε άλλη χρονιά" και "ηλεγμένη". Άξιο αναφοράς είναι πως - σε συνεργασία και με τη Δευτεροβάθμια - τα κενά εκπαιδευτικών είχαν αντιμετωπιστεί μέχρι το τέλος του Σεπτεμβρίου, άρα στον πρώτο μήνα μαθημάτων.
ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΥΣΙΑΣ
Κύριος στόχος είναι η κοινωνική ένταξη των παιδιών και όχι αμιγώς τα 'σχολικά μαθήματα'. "Πρόκειται για παιδιά που είχαν απαξιωθεί και για οποιοδήποτε λόγο είχαν εγκαταλείψει τη Δευτεροβάθμια, όμως επανήλθαν συνειδητά στο σχολείο. Δεν έχουμε προβλήματα με τους μαθητές, μολονότι δεν είναι μαθητές που έχουν θητεύσει αρκετά χρόνια στα θρανία και ίσως κανείς να περίμενε ότι οι μαθητές θα δημιουργούσαν προβλήματα. Αντιθέτως έχουμε μία πάρα πολύ καλή συνεργασία και τα παιδιά δίνουν πάρα πολλά πράγματα.
Το κλίμα που επικρατεί είναι ισορροπίας και συνεργασίας, ενώ εμείς προσπαθούμε να δώσουμε ό,τι καλύτερο στους μαθητές μας, γιατί πραγματικά το έχουν ανάγκη. Για παράδειγμα η προβολή μίας ταινίας για τους μαθητές μας είναι πολυτέλεια, γι' αυτό κι εμείς τις έχουμε καθιερώσει, πάντοτε κατόπιν αδείας και έχοντας ως έναυσμα μία συγκεκριμένη γιορτή ή μέρα πχ κατά του ρατσισμού", θα μας πει η κα Ευστρατιάδου υπογραμμίζοντας ότι δεν υπάρχουν προβλήματα μεταξύ μαθητών και καθηγητών.
Και συνεχίζει: "Γίνεται μία συλλογική και πολύ μεγάλη προσπάθεια, ώστε να ενταχθούν αυτά τα παιδιά στο κοινωνικό σύνολο. Πολλοί από τους μαθητές μας είναι Ρομά, που έχουν μία άλλη κουλτούρα και δύσκολα μπαίνουν στους κανόνες που τηρούν στο σχολείο και προσπαθούμε να τους πείσουμε να τηρούν και στην καθημερινότητά τους στην κοινωνική ζωή". Συμπεραίνει σε άλλο σημείο ότι "δεν είμαστε ένα "στεγνό" σχολείο που αρκείται στη μεταφορά ξερών γνώσεων. Δεν είμαστε απλώς διεκπεραιωτικοί δάσκαλοι, δίνουμε κι έναν άλλο αγώνα, τον αγώνα της κοινωνικοποίησης και της ομαλής συνύπαρξης γιατί συμβιώνουν στο σχολείο παιδιά ποικίλων πολιτισμών, κουλτούρας, βιωμάτων και ηλικίας".
Στο πλαίσιο της καλύτερης επιμόρφωσης των μαθητών, το πενθήμερο 26-30 Μαρτίου, στο πλαίσιο θεματικής εβδομάδας, πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις, όπως "ασφαλούς οδήγησης" με το ελληνικό ινστιτούτο μοτοσυκλέτας, "εθισμού και εξαρτήσεων" με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς του κέντρου πρόληψης Ορφέας, "ενδοοικογενειακής βίας" με τους κοινωνικούς λειτουργούς της εισαγγελίας πρωτοδικών, αλλά και εκδήλωση σχετική με την υγιεινή διατροφή.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News