Αύγουστο και δια ζώσης η επόμενη Γ’ Λυκείου στο Φροντιστήριο «Θεώρημα» | xronos.gr
ΣΤΟΝ «Χ» ΜΙΛΑΕΙ Ο ΣΩΤΗΡΗΣ ΑΜΑΝΑΤΙΑΔΗΣ

Αύγουστο και δια ζώσης η επόμενη Γ’ Λυκείου στο Φροντιστήριο «Θεώρημα»

28/05/20 - 10:00

Η εκπαιδευτική διαδικασία και η νέα προετοιμασία των πανελλαδικών σ’ εποχές κορωνοϊού

Αύγουστο και δια ζώσης θα ξεκινήσει η προετοιμασία της επόμενης «φουρνιάς» υποψηφίων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Θεώρημα» Κομοτηνής. Στον «Χ» μίλησε για την εκπαιδευτική διαδικασία και την προετοιμασία της επόμενης Γ’ Λυκείου, ο συνιδιοκτήτης του φροντιστηρίου Σωτήρης Αμανατιάδης, διαμηνύοντας ευθύς εξ αρχής πως «όσο πιο μακριά από την πανδημία, τόσο το καλύτερο», αναφερόμενος στην επιστροφή στα φροντιστηριακά θρανία.

Φτάνει σιγά-σιγά στο τέλος της μιας σχολική χρονιά, που, μάλλον, όμοιά της δεν έχουμε ξαναζήσει. Ποιά είναι η δική σας αίσθηση;

-Η αλήθεια είναι ότι η χρονιά που τελειώνει ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά. Όλα όσα συνέβησαν λόγω κορωνοϊού θα έχουν αποτελέσματα που θα φανούν σε βάθος χρόνου. Στο επάγγελμά μας όμως, τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει ένα φροντιστήριο, υπάρχει ένα μεγάλο θετικό πρόσημο: Το ελληνικό νόμιμο και αδειοδοτημένο φροντιστήριο έδειξε άμεσα αντανακλαστικά και ταχύτατη ανταπόκριση στις εξελίξεις.

Μιλάτε για την τηλεκπαίδευση;

-Ακριβώς ναι. Κοιτάξτε, δεν μπορώ επουδενί να υποστηρίξω ότι το διαδικτυακό μάθημα είναι καλύτερο από το δια ζώσης, για να μην κοροϊδευόμαστε. Είναι όμως μια εξαιρετική λύση για περιστάσεις έκτακτης ανάγκης όπως αυτή που ζήσαμε. Ήταν το καλύτερο που μπορούσε να γίνει για να μείνουμε κοντά στον μαθητή μας. 

Αλήθεια, για σας προσωπικά, ποιά ήταν η εμπειρία που αποκομίσατε από την τηλεκπαίδευση;

-Αν μιλήσω από την πλευρά του καθηγητή, θα έλεγα ότι σίγουρα ήταν πιο κουραστικό σε σχέση με το δια ζώσης. Χρειαζόταν παραπάνω προσπάθεια από τη μεριά μας για να ακούσουμε καθαρά, να μιλήσουμε καθαρά, να δείξουμε την ύλη στους μαθητές, κτλ. Αν σε αυτό βάλουμε και κάποια πρακτικά μικροπροβλήματα, αντιλαμβάνεστε ότι η κόπωσή μας ήταν μεγαλύτερη από ό,τι αν είχαμε τον μαθητή μπροστά μας. Αλλά και για τους μαθητές ήταν πιο κουραστικό. Αυτό φάνηκε καθώς περνούσε ο καιρός. Τον πρώτο καιρό όλοι οι μαθητές ήταν ενθουσιασμένοι, όσο φτάναμε προς το τέλος όμως, έβλεπες στα πρόσωπά τους την εξάντληση.

Δηλαδή δεν θα το ξανακάνατε;

-Φυσικά και θα το ξανακάναμε, αλλά μόνον αν οι συνθήκες το επιβάλουν! Και μάλιστα, αυτήν την στιγμή είμαστε και πανέτοιμοι να το ξανακάνουμε. Όπως είπα και πριν όμως, είναι μια λύση ανάγκης, όχι το κύριο κομμάτι της δουλειάς μας, που θα το χρησιμοποιήσουμε υποστηρικτικά φυσικά στο μέλλον. Αν η τηλεκπαίδευση ήταν τόσο καλή, να είστε σίγουρος ότι θα είχε αντικαταστήσει τα ίδια τα σχολεία, ειδικά σε προηγμένες χώρες. Δεν είναι τυχαίο ότι αυτό δεν έχει γίνει.

Οπότε τώρα, ετοιμάζεστε για τις πανελλαδικές...

-Φυσικά, και για τις πανελλαδικές, αλλά και για τη νέα χρονιά!

Από τώρα για τη νέα χρονιά; Ακόμη δεν έχει τελειώσει η φετινή.

-Ένας οργανισμός όπως ένα φροντιστήριο οφείλει να κοιτάει και την επόμενη μέρα. Ήδη λοιπόν μελετάμε τι είδους υπηρεσίες θα προσφέρουμε από τον Αύγουστο κιόλας.

Αύγουστο; Όχι Ιούλιο;

-Αύγουστο, Αύγουστο. Κοιτάξτε, για να ξεκαθαρίσουμε τα πράγματα. Η συνήθεια να γίνεται η θερινή προετοιμασία της Γ’ Λυκείου τον Αύγουστο στην Κομοτηνή και να κολλάει με την χειμερινή προετοιμασία στην ουσία, κρατάει εδώ και 20 χρόνια περίπου. Στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας, ακόμη και στη γειτονική μας Αλεξανδρούπολη, έχουν την θερινή τους προετοιμασία για 5-6 εβδομάδες, από μέσα Ιουνίου μέχρι τέλος Ιουλίου. Κάθε περίπτωση έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της. Δεν υπάρχει μια λύση χωρίς μειονεκτήματα.

Δηλαδή πρωτοτυπούμε στην Κομοτηνή;

-Πείτε το κι έτσι αν θέλετε! Σε κάθε περίπτωση όμως, πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε την επόμενη Γ’ Λυκείου από 1η Αυγούστου.

Πού στηρίζετε την απόφασή σας να ξεκινήσει η προετοιμασία την 1η Αυγούστου;

-Ξεκάθαρα πράγματα και σταράτες κουβέντες λοιπόν: Πρώτον, ειδικά μετά από αυτήν την ιδιαίτερα κουραστική για όλους χρονιά, θεωρούμε ότι απαιτείται ικανός χρόνος ξεκούρασης για όλους. Και δεν μιλάω μόνο για τους μαθητές, που είναι στο επίκεντρο της διαδικασίας, αλλά και για τους καθηγητές. Και αυτοί άνθρωποι είναι, μην το ξεχνάμε! Δεν θέλουμε τον καθηγητή του παιδιού μας να μπαίνει φρέσκος και ξεκούραστος να κάνει μάθημα αλλά κυρίως να βγάλει και ολόκληρη τη χρονιά όπως πρέπει;

Δεύτερον, σχετικά με την ασφάλεια: Όσο πιο μακριά από την πανδημία γίνουν τα μαθήματα, τόσο το καλύτερο! Είναι πάρα πολύ απλό. Δεν μπορούμε να προβλέψουμε ούτε τι θα γίνει τον Ιούλιο ούτε τον Αύγουστο. Αν μπορούσαμε να κάνουμε προβλέψεις, θα προβλέπαμε τα θέματα των Πανελλαδικών και θα τα δίναμε στους μαθητές μας! ΤΩΡΑ όμως πρέπει να πάρουμε μια απόφαση, με τα έως τώρα δεδομένα, που είναι αρκετά ενθαρρυντικά.

Τρίτον, εμάς μας προβληματίζει πάρα πολύ αυτή η διακοπή που γίνεται τον Αύγουστο, στις πόλεις που κάνουν θερινή προετοιμασία τον Ιούνιο-Ιούλιο. Σκεφτείτε, αυτός ο όχι τόσο ξεκούραστος μαθητής φέτος θα χρειαστεί χρόνο προσαρμογής και τον Ιούλιο που ξεκινάει, αλλά και τον Σεπτέμβριο που ξεκινάει πάλι! Εκεί μάλιστα, εκτός από το ότι θα πρέπει να ξαναρχίσει το διάβασμα, θα πρέπει να θυμηθεί και όσα διδάχτηκε τον Ιούλιο. Πότε θα γεμίσει τις μπαταρίες του και θα στρώσει την απόδοσή του αυτός ο μαθητής;

Τέταρτον, έγινε μια μαραθώνια συνεδρίαση του Συλλόγου Φροντιστών Κομοτηνής για το θέμα. Ακούστηκαν πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις από όλους τους συνάδελφους, που είναι αξιόλογοι και αξιοσέβαστοι στο σύνολό τους. Ξέρετε, ο Σύλλογός μας, δεν μπορεί να αποφασίζει σχετικά με το συμφέρον του Α ή του Β. Πολλές φορές το συμφέρον του Α είναι και η ζημία του Β. Ο Σύλλογος αποφασίζει, γνωμοδοτεί και προτείνει στα μέλη του το εκπαιδευτικά ορθό. Ε λοιπόν, Αύγουστο αποφάσισε ο Σύλλογος. Από κει και πέρα, εννοείται ότι όλοι μας είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Εμείς, ασπαζόμαστε την απόφαση του Συλλόγου, που σε κάθε περίπτωση μας φαίνεται τεκμηριωμένη και καθόλου βιαστική.

Δηλαδή ο Αύγουστος θα είναι μια μόνιμη κατάσταση από εδώ και πέρα;

-Όπως είπα και πριν, κάθε περίπτωση έχει τα θετικά της και τα αρνητικά της. Όμως, ειδικά την επόμενη σχολική χρονιά 2020-21, με τα όσα έχουν γίνει στη διάρκεια της φετινής χρονιάς, η λογική μας λέει ότι πρέπει να ξεκινήσουμε την επόμενη Γ’ Λυκείου τον Αύγουστο. Αν κάποια στιγμή είναι να αλλάξει αυτό, σίγουρα θα πρέπει να γίνει σε συνθήκες κανονικότητας, και φυσικά να αποφασιστεί πολύ καιρό πριν, ώστε να ενημερωθούν σωστά οι μαθητές και οι οικογένειές τους, χωρίς αιφνιδιασμούς.

Αύγουστο και δια ζώσης λοιπόν.

-Αύγουστο και δια ζώσης, ακριβώς! Εκτός συνταρακτικού απροόπτου φυσικά!

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr