Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Λέει ότι όσα ισχυρίζεται ο περιφερειακός σύμβουλος «διαστρεβλώνουν την αλήθεια»
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) δίνει την δική της απάντηση στον περιφερειακό σύμβουλο Ροδόπης και επικεφαλή της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία Κώστα Κατσιμίγα αναφορικά με το προβληματισμό που θέτει «γιατί η βενζίνη στη Θράκη είναι σχεδόν 20 λεπτά πιο ακριβή από αυτή της Θεσσαλονίκης».
Ο κος Κατσιμίγας σε ανάρτησή του έθετε τις εξής επιλογές για την κατάσταση που επικρατεί με τις τιμές των καυσίμων στη Θράκη:
«A. Γιατί το κόστος μεταφοράς ενός λίτρου βενζίνης από τη Θεσσαλονίκη στη Θράκη κοστίζει 18-20 λεπτά /λίτρο δηλαδή 200€ ο τόνος ή 2000€ το δεκάτονο βυτίο.
B. Γιατί στη Θράκη η βενζίνη είναι καλύτερης ποιότητας
Γ. Γιατί στη Θράκη μετά τους τόσους αναπτυξιακούς νόμους και τα τόσα σχέδια ανάπτυξης ο κόσμος έχει λεφτά και μπορεί και πληρώνει
Δ. Γιατί δεν υπάρχει κανένας θεσμός να ελέγξει την τυχόν ύπαρξη καρτέλ
Ε. Γιατί έτσι τους αρέσει».
Απαντάει η ΠΟΠΕΚ
Η ΠΟΠΕΚ στην ανακοίνωσή της που απαντάει στον κο Κατισμίγα ισχυρίζεται ότι «οι εκτιμήσεις που αποτυπώνονται από τον κο Κατσιμίγα για τις τιμές είναι επιλεκτικές και διαστρεβλώνουν την αλήθεια. Η σύγκριση της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης μεταξύ των πρατηρίων που δραστηριοποιούνται στους νομούς Θεσσαλονίκης και Κομοτηνής (σ.σ. Ροδόπης), διεξήχθη με αυθαίρετη και αποπροσανατολιστική μέθοδο, για λόγους εντυπώσεων, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τους συναδέλφους μας».
Μεταξύ άλλων η Ομοσπονδία αναφέρει: «Η σύγκριση των τιμών, για όποιον θέλει να είναι δίκαιος, αμερόληπτος και να μην πέφτει στην παγίδα του λαϊκισμού, υπολογίζεται πάντα με την μέση τιμή των εκάστοτε νομών. Η μέση τιμή, λοιπόν, του νομού Θεσσαλονίκης στις 15/12/2021 ήταν 1,691/λίτρο και του νομού Κομοτηνής 1,749 /λίτρο, ήτοι με υψηλότερο κόστος για τον καταναλωτή της τάξεως των 5 λεπτών ανά λίτρο. Η διαφορά της τιμής είναι απόλυτα δικαιολογημένη και απορρέει από παράγοντες, όπως τα μεταφορικά κόστη, οι μικρότερες καταναλώσεις που επιμερίζουν το ανελαστικό κόστος των πρατηρίων σε λιγότερα πωλούμενα λίτρα, και οι μικρότερες συγκριτικά εκπτώσεις που ωφελούνται τα πρατήρια της περιφέρειας από τις μεγάλες εταιρίες χονδρικής εμπορίας.
Προφανώς, γίνεται αντιληπτό ότι οι εταιρίες εμπορίας χονδρικής πώλησης, όπως άλλωστε συμβαίνει παγκοσμίως, παρέχουν μεγαλύτερες εκπτώσεις σε μεγάλους πελάτες καταναλωτές που βεβαίως δραστηριοποιούνται στα αστικά κέντρα, σε σχέση με την περιφέρεια, που εκ φύσεως ανταποκρίνεται σε λιγότερο πληθυσμό και δεν μπορεί να διαθέτει την ίδια δυναμική. Σε ότι αφορά την τιμή 1,60 ευρώ /λίτρο της αμόλυβδης στην Θεσσαλονίκη και κατά πόσο είναι λογική, θα αναφέρουμε ότι η τιμή διυλιστηρίου στις 15/12/2021 ήταν 1,59 ευρώ/λίτρο.
Αυτό σημαίνει ότι οι εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών αγοράζουν 1,59 ευρώ/ λίτρο από τα διυλιστήρια, θα προσθέσουν το κέρδος τους, θα πληρώσουν το σχετικό μεταφορικό κόστος, ο μεν πρατηριούχος, φυσιολογικά, θα πρέπει να έχει ένα κέρδος προκειμένου να καλύψει τα έξοδά του και συνολικά όλα τα προηγούμενα με τον ΦΠΑ και την προμήθεια των τραπεζικών συναλλαγών POS αποτυπώνει κέρδος όλων ύψους ενός λεπτού το λίτρο. Άραγε, το πιστεύει κανείς; Εμείς πάντως όχι και το συνδυάζουμε με τα 26.000 λίτρα λαθραίας βενζίνης, με προορισμό τη Θεσσαλονίκη, που εντόπισαν οι ελεγκτικές αρχές της Κομοτηνής, προ λίγου καιρού».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News