«Δεν πρέπει να πληρώσουν μόνο οι καταναλωτές το λογαριασμό για την ανάκαμψη των επιχειρήσεων τουρισμού» | xronos.gr
ΚΕΝΤΡΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ

«Δεν πρέπει να πληρώσουν μόνο οι καταναλωτές το λογαριασμό για την ανάκαμψη των επιχειρήσεων τουρισμού»

09/04/20 - 10:00

Το ΚΕΠΚΑ έχει δεχθεί σειρά παραπόνων και εξηγεί ότι οι τουρίστες πρέπει να αποζημιωθούν

Οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν μεγάλες οικονομικές δυσκολίες, εξαιτίας της κρίσης του κορωνοϊού, σύμφωνα με το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ), που σε ανακοίνωσή του αναφέρει πως έχει δεχθεί πολλά παράπονα, όπως και η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών. Σύμφωνα με την ανακοίνωση «η τουριστική βιομηχανία χρησιμοποιεί αρκετές παραπλανητικές πρακτικές, έτσι ώστε να αποφύγει να αποζημιώσει τους καταναλωτές, για υπηρεσίες, που δεν έχουν λάβει, όπως ακυρωμένες πτήσεις, ακυρωμένα οργανωμένα ταξίδια, κλπ. Αρκετά κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εισάγουν, τώρα, μέτρα, για να αναγκάσουν τους καταναλωτές να δεχτούν κουπόνια, για τα ακυρωμένα ταξίδια τους, αντί να επιτρέψουν στους επιβάτες, να ζητήσουν άμεση αποζημίωση».

Κατά το ΚΕΠΚ «οι ευρωπαϊκοί κανόνες, για το θέμα αυτό, είναι ξεκάθαροι: οι καταναλωτές δικαιούνται αποζημίωση, εάν το οργανωμένο ταξίδι τους, η πτήση τους, ή το ταξίδι τους με το τρένο ακυρωθούν, χωρίς να ευθύνονται οι ίδιοι. Οι καταστάσεις κρίσης πρέπει να σηματοδοτούν ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών. Δεν πρέπει να αποτελούν ευκαιρία για να ξεφορτωθούμε τα δικαιώματα των καταναλωτών, επιτρέποντας, σε κάποιες εταιρίες, να βάλουν βαθιά το χέρι τους, στις τσέπες των καταναλωτών».

ΚΕΠΚΑ και Ενώσεις Καταναλωτών ζητούν κοινές λύσεις από όλες τις πλευρές και τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού ταμείου «έκτακτης ανάγκης στη βιομηχανία του τουρισμού», καταγγέλλοντας ότι «δεν είναι δυνατό το δικαίωμα των καταναλωτών, σε αποζημίωση να μετατρέπεται, σε άτοκο δάνειο, από τις τσέπες των καταναλωτών, στη βιομηχανία τουρισμού. Ζητάμε ένα Ευρωπαϊκό Ταμείο Έκτακτης Ανάγκης, για τον τουριστικό κλάδο, που θα καλύπτει τα αιτήματα αποζημίωσης και θα προστατεύει τους καταναλωτές, σε περίπτωση που ο ταξιδιωτικός πράκτορας πτωχεύσει».

Τέλος, το ΚΕΠΚΑ ζητά από την ελληνική κυβέρνηση να διασφαλίσει τη σωστή ισορροπία, ανάμεσα στην προστασία των επιχειρήσεων και στην προστασία των καταναλωτών, ώστε όλοι να επιβιώσουμε, από αυτήν την κρίση.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr