Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Η περιοχή στοχεύει σε Βαλκάνιους και Έλληνες τουρίστες
Ελπιδοφόρα είναι τα μηνύματα για τη φετινή τουριστική σεζόν στη Θράκη, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης Απόστολο Παλακίδη που μίλησε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm. «Φαίνεται ότι οι ρυθμοί έχουν αυξηθεί σε σχέση με τα τελευταία δύο χρόνια κι υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα από πλευράς αφίξεων στη Θράκη κυρίως από τα Βαλκάνια. Τα μηνύματα είναι ελπιδοφόρα και φαίνεται πως θα είναι μία καλή χρονιά» είπε αλλά ξεκαθάρισε πως σε κάθε περίπτωση «ταμείο θα κάνουμε στο τέλος».
Με Βαλκάνιους, χωρίς Ρώσους
Ποιοί είναι οι τουρίστες που φέτος αναμένονται στους τρεις Νομούς της Θράκης; Βαλκάνιοι, λιγότεροι Τούρκοι, καθόλου Ρώσοι αλλά φυσικά Έλληνες σύμφωνα με τον κο Παλακίδη. «Κατά βάση η πηγή των πελατών μας είναι από τα Βαλκάνια: Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, βέβαια υπάρχει κι ένας σεβαστός αριθμός Τούρκων που παρά το κόστος κυκλοφορούν στη Θράκη. Έρχονται κι άλλες εθνικότητες όχι όμως κάτι οργανωμένο. Φυσικά έχουμε Έλληνες τουρίστες, μας στηρίζουν» σημείωσε, ενώ δεν έκρυψε την πικρία του για την πλήρη απώλεια τουριστικών ρευμάτων από τη Ρωσία, ειδικά μετά την πρόσφατη “οδηγία” της ρωσικής κυβέρνησης, ότι η Ελλάδα… δεν είναι ασφαλής τουριστικός προορισμός γι’ αυτούς. Αυτό «σίγουρα θα επηρεάσει και δίνει ένα αρνητικό μήνυμα, γιατί δημιουργεί μία διστακτικότητα των τουριστών. Αυτό δύσκολα μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί φέτος, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η Ρωσία έχει ισχυρό τουριστικό ρεύμα στην Ελλάδα» δήλωσε ο πρόεδρος.
Κληθείς να σχολιάσει την τουριστική καμπάνια turkagean που “τρέχει” η Τουρκία προσπαθώντας να… οικειοποιηθεί τουριστικά το Αιγαίο, ο κος Παλακίδης τόνισε πως το Αιγαίο έχει συνδεθεί τουριστικά απολύτως με τα ελληνικά νησιά. «Σίγουρα είναι πλήγμα για τον τουρισμό μας, αλλά μην ξεχνάμε πως η Ελλάδα διάγει τουριστικό βίο τα τελευταία 60 χρόνια πάντα με βάση το όνομα Αιγαίο. Δεν πρέπει να μείνουμε άπραγοι, αλλά να εντείνουμε τη δική μας τουριστική προβολή κι όχι να κοιτάξουμε να αποκλείσουμε το turkagean. Εμείς πρέπει να δώσουμε ένα πιο ισχυρό μήνυμα για το τι είναι και τι σημαίνει Αιγαίο, δηλαδή νησιά. Η Τουρκία δεν έχει καταλάβει πως… ένα όνομα δεν φέρνει την άνοιξη. Έχει δημιουργηθεί η νοοτροπία στους τουρίστες ότι Αιγαίο σημαίνει Ελλάδα και σημαίνει νησιά. Εγώ θεωρώ ότι αυτή η κίνηση είχε περισσότερο πολιτικό χαρακτήρα. Ήταν μια απέλπιδα προσπάθεια για τη δημιουργία εντυπώσεων», δήλωσε αναλυτικά.
Η Θράκη, ως νέα τουριστική πρόταση
Απαντώντας στο ερώτημα γιατί φέτος είναι αυξημένα τα τουριστικά ρεύματα στη Θράκη, χαρακτήρισε το ζήτημα πολυσύνθετο και το δικαιολόγησε σε τρεις άξονες. Πρώτον, στις πρωτοβουλίες εξωστρέφειας του ιδιωτικού τομέα. Δεύτερον, στις τουριστικές καμπάνιες Περιφέρειας ΑΜΘ και Δήμων. Τρίτον, και σημαντικότερο όπως άφησε να εννοηθεί, στο ότι μετά από δύο χρόνια με πολλά περιοριστικά μέτρα «υπήρχε μία πηγαία ανάγκη του κόσμου να ταξιδέψει, που είναι κινητήριος δύναμη του τουρισμού».
Όσον αφορά το τουριστικό προϊόν που έχει να επιδείξει η Θράκη, τη χαρακτήρισε προορισμό 12μηνου, ο οποίος αυξάνει τα τελευταία χρόνια την περιορισμένη διαχρονικά τουριστική αναγνωρισιμότητά του. «Η αναγνωσιμότητα της Θράκης είναι πιο περιορισμένη από τη Θάσο ή τη Χαλκιδική. Βέβαια αποτελούμε μία νέα πρόταση για τους Βαλκάνιους που φαίνεται ότι την ασπάζονται, αλλά σίγουρα δεν έχουμε την αναγνωρισιμότητα των δύο αυτών περιοχών, γι’ αυτό πρέπει να εντείνουμε την προσπάθειά μας μόνοι μας και σε συνεργασία με την Περιφέρεια και τους Δήμους. Σίγουρα δεν θα πάμε από τη μία στιγμή στην άλλη στα νούμερα που κάνουν αυτές οι περιοχές, αλλά στο μέλλον θα καταφέρουμε αύξηση του τουριστικού ρεύματος», κατέληξε.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News