Η εμπορική εγκατάλειψη του πεζόδρομου Μ.Μ. Βασιλείου | xronos.gr
ΠΟΛΛΑ ΚΛΕΙΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ

Η εμπορική εγκατάλειψη του πεζόδρομου Μ.Μ. Βασιλείου

04/01/23 - 8:00
Η εμπορική  εγκατάλειψη  του πεζόδρομου  Μ.Μ. Βασιλείου

Παρά την ανάπλαση του πεζόδρομου το 2020, πολλά μαγαζιά παραμένουν ξενοίκιαστα

Η εικόνα που αντικρίζει κανείς περνώντας από τον πεζόδρομο Μ.Μ. Βασιλείου δεν θυμίζει σε τίποτα την αντίστοιχη πριν από μερικά χρόνια. Παρά την ανάπλαση που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο χρόνια, πολλά καταστήματα έχουν κατεβάσει ρολά με την εμπορική κίνηση να είναι σαφώς μειωμένη.

Στο παρελθόν, οι υπεύθυνοι των καταστημάτων όπως λένε, προέβησαν σε κάποιες προσπάθειες ώστε να «ζωντανέψουν» τον πεζόδρομο. Πίεσαν την Δημοτική Αρχή ώστε να μπει ο ουρανός με τα λαμπάκια. Διοργάνωσαν, ακόμα, χριστουγεννιάτικες δράσεις με χορευτικά και dj, έπειτα από την οικονομική συνδρομή όλης της γειτονιάς. Να σημειωθεί, πως τον Νοέμβριο του 2020, o Δήμος Κομοτηνής είχε προχωρήσει σε ανάπλαση του πεζόδρομου με εργασίες αποκατάστασης του πλακόστρωτου και αλλαγή του φωτισμού. Ωστόσο, όπως αναφέρει η Μαρία Τσιτσιφλή, ιδιοκτήτρια του καταστήματος γυναικείας ένδυσης Desigual, ο πεζόδρομος του Μ.Μ. Βασιλείου, ακολουθεί την γενικότερη πτώση της αγοραστικής κίνησης.

O Αντ. Μπαχτσεβάνης, ιδιοκτήτης του καταστήματος, Master Vape

Η απουσία κάδων δυσκολεύει την καθημερινότητα των μαγαζιών
Από την άλλη, η εμπορική παραμέληση του πεζόδρομου έρχεται να συμπληρώσει την θέαση των κλειστών καταστημάτων με τις επιγραφές «ενοικιάζεται» να πρωταγωνιστούν στις βιτρίνες τους. Τα υψηλά ενοίκια δεν αφήνουν τα μαγαζιά να επιβιώσουν, με αποτέλεσμα να μένουν ξενοίκιαστα. Συγκεκριμένα, από τα περίπου 16 καταστήματα, τα 7 είναι εμπορικά, τα 4 αφορούν την παροχή υπηρεσιών και 5 είναι κλειστά. Στα παράπονα επαγγελματιών του πεζόδρομου καταγράφεται η έλλειψη κάδων απορριμμάτων, ωστόσο πρέπει να τονιστεί ότι πρόσφατα έχουν τοποθετηθεί ημιυπόγειοι κάδοι στον πεζόδρομο.

«Πριν την ανάπλαση του δρόμου, υπήρχαν παγκάκια, τα οποία αφαιρέθηκαν και δεν επέστρεψαν ποτέ, παρά τις εκκλήσεις μας», ανέφερε η Μ. Τσιτσιφλή. Άλλο ένα μεγάλο ζήτημα, είναι αυτό της έλλειψης καθαριότητας και της απουσίας κάδων, όπως δήλωσε η Λεμονιά Κασσέρη, ιδιοκτήτρια του καταστήματος ειδών δώρων, Lemontree gift shop.

Η ανάγκη των καταστηματαρχών του πεζόδρομου είναι να διατηρηθεί η γειτονιά, πρώτα καθαρή και συμμαζεμένη «δεν έχουμε μεγάλες απαιτήσεις, κατανοούμε την δυσκολία του κόσμου να αγοράσει ακόμα και τα είδη πρώτης ανάγκης, αλλά για να πάμε ένα βήμα μπροστά οφείλουμε να έχουμε τον πεζόδρομο πρώτα καθαρό», δήλωσε η Λ. Κασσέρη.


Η μείωση της αγοραστικής δυναμικής του πεζόδρομου και η απουσία ιδιωτικής πρωτοβουλίας
Ο πεζόδρομος του Μ.Μ. Βασιλείου, σε σύγκριση με τους δύο άλλους εμπορικούς δρόμους της πόλης -Ερμού και Βενιζέλου- έχει τα λιγότερα εμπορικά καταστήματα. Το γεγονός αυτό, μαζί με την απουσία της ιδιωτικής πρωτοβουλίας έχουν συμβάλει στην ήδη απερήμωση της περιοχής. «Όλα εξαρτώνται και από το πόσο κανείς φροντίζει το μαγαζί του, πόσο το στολίζει ώστε να προσελκύσει κόσμο» δήλωσε η Μ. Τσιτσιφλή και συμπλήρωσε «η καρδιά της πόλης χτυπάει στον πεζόδρομο της Βενιζέλου και με αυτόν να περνάει μία κρίση, την περίοδο των μνημονίων, αλλά έχει μία δυναμική που συνεχίζεται».

Όπως μας αναφέρει, η ιδιοκτήτρια του καταστήματος Desigual, έναν εμπορικό δρόμο τον τονώνουν τα εμπορικά σήματα που υπάρχουν σε αυτόν. «Στον πεζόδρομό μας δυστυχώς δεν υπάρχουν επώνυμες αλυσίδες, ώστε να προσελκύσουν κόσμο και είναι ένας δρόμος που παρόλο που βρίσκεται στο κέντρο η κίνησή του είναι περιορισμένη», ανέφερε η ιδιοκτήτρια.


Τα γκράφιτι στους τοίχους: ένα διαχρονικό πρόβλημα
Ο Αντώνης Μπαχτσεβάνης, ιδιοκτήτης του καταστήματος με είδη ηλεκτρονικού τσιγάρου, Μaster Vape, προέβαλε το ζήτημα της εγκατάλειψης πολλών ακινήτων, τα οποία με τα γκράφιτι συμβάλουν στην αποκρουστική εικόνα της περιοχής. «Είναι δυστυχώς η εικόνα όλης της πόλης, η βρωμιά στους τοίχους βαραίνει τους ιδιοκτήτες των ακινήτων» ανέφερε χαρακτηριστικά.


Διαφοροποίηση του πεζόδρομου, με τη Βενιζέλου και την Ερμού
Ο ίδιος θεωρεί λάθος να συγκριθεί ο πεζόδρομος με αυτόν της Βενιζέλου, καθώς, όπως δήλωσε «το πλήθος των μαγαζιών εστίασης στην Βενιζέλου είναι πολύ μεγαλύτερο, από την μία καφετέρια και μία ταβέρνα που υπάρχει εδώ», τονίζοντας την διαφοροποίηση των δύο πεζόδρομων. Βασικό “αγκάθι” για την ανάπτυξη του πεζόδρομου είναι για τον Αντ. Μπαχτσεβάνη τα είδη, τα οποία πουλούν τα καταστήματα. «Όταν το προϊόν μας απευθύνεται σε λίγο κόσμο, αναλογικά και η κίνηση θα είναι περιορισμένη» εξήγησε. Μάλιστα, το πρόβλημα που διέκρινε ο ιδιοκτήτης αφορά την όρεξη των καταστηματαρχών «το πρόβλημα του πεζόδρομου ξεκινάει από τους ανθρώπους, από εμάς που έχουμε τα καταστήματα. Είναι δύσκολο στις μέρες μας να βρεις κάποιον να εργάζεται στο εμπόριο με χαρά», δήλωσε.

Τα κλειστά καταστήματα επί του πεζόδρομου Μ.Μ. Βασιλείου

Σύμφωνα με τον Αντ. Μπαχτσεβάνη, πολλοί μαγαζάτορες θεωρούν το πρόβλημα ιδιωτικό, με τις λύσεις να μην βρίσκονται άμεσα, αφού όπως υποστήριξε, οι σχέσεις των καταστηματαρχών μεταξύ τους δεν έχουν ευδοκιμήσει. «Το να καθαρίσω μπροστά τα 5 τετραγωνικά του μαγαζιού μου δεν θα διορθώσει την κατάσταση», ανέφερε. Άλλο ένα σοβαρό ζήτημα, είναι αυτό της ασφάλειας των πεζών και ειδικά των μικρών παιδιών στον πεζόδρομο, «πολλά μηχανάκια διέρχονται μέσα από τον πεζόδρομο με κίνδυνο την σωματική ακεραιότητα μικρών και μεγάλων», είπε.

Η μειωμένη εμπορική κίνηση είναι αντικειμενικό φαινόμενο των ημερών, ειδικά μετά τις ανατιμήσεις στην ενέργεια, με τα καταστήματα επί του πεζόδρομου Μ.Μ. Βασιλείου να επηρεάζονται σημαντικά.

Ωστόσο, στοιχεία όπως ο εξωραϊσμός του δρόμου με παραπάνω πράσινο και κάδους για την εύρυθμη λειτουργία των καταστημάτων είναι χρήσιμα να δρομολογηθούν.

Φυσικά, κι οι ίδιοι οι καταστηματάρχες μπορούν να επαναφέρουν ξανά παλιότερες δράσεις τους, με σύμπνοια και σχέδιο, ώστε να στοχεύσουν στο καλύτερο για την περιοχή τους.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr