Κ. Ιατρίδης: «Η ζωή του πιλότου είναι ταυτισμένη με την προσφορά και το καθήκον» | xronos.gr
ΑΝΤΙΠΤΕΡΑΡΧΟΣ ΕΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΕΙΑ

Κ. Ιατρίδης: «Η ζωή του πιλότου είναι ταυτισμένη με την προσφορά και το καθήκον»

01/08/23 - 8:00
Κ. Ιατρίδης: «Η ζωή του πιλότου είναι ταυτισμένη με την προσφορά και το καθήκον»

Ο έμπειρος πιλότος σχολιάζει νηφάλια στον απόηχο της εθνικής τραγωδίας

Μία νηφάλια ανάλυση, αναφορικά με το ρόλο του Έλληνα πιλότου αλλά τον εξοπλισμό, έκανε μέσα από το ράδιο Χρόνος 87.5fm στον Δήμο Μπακιρτζάκη, ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία Κώστας Ιατρίδης, στον απόηχο της εθνικής τραγωδίας με το θάνατο των δύο πιλότων Canadair, οι οποίοι κηδεύτηκαν με τιμές.

Πρώτα και κύρια, ο έμπειρος πιλότος εξέφρασε τα θερμά του συλλυπητήρια στις οικογένειες, τους οικείους και όλο τον ελληνικό λαό, χαρακτηρίζοντας ήρωες τους πιλότους. «Ο πιο σκληρός θάνατος είναι αυτός που χάνεις το παιδί σου, αλλά από την άλλη είναι τιμή για τους γονείς, όταν το παιδί φεύγει τυλιγμένο με την ελληνική σημαία» σημείωσε.

Σύμφωνα με τον κο Ιατρίδη «οι απώλειες θα συνεχιστούν και θα υπάρχουν, όσο υπερσύγχρονο και να είναι το αεροπλάνο κι όσο τέλειος να είναι ο πιλότος, γιατί πάντοτε υπάρχει ο αστάθμητος παράγοντας που λέγεται ανθρώπινος παράγοντας», ενώ υπογράμμισε ότι «η ζωή του πιλότου είναι ταυτισμένη με την προσφορά και το καθήκον. Αυτό χρειάζεται και γενναιότητα και αυτοθυσία και αυταπάρνηση», που επέδειξαν δίνοντας την ίδια τους τη ζωή οι δύο εκλεκτοί άνθρωποι κι εκλεκτοί χαρακτήρες, όπως είπε, που είχαν αφιερωθεί στο καθήκον και προσπαθούσαν να σώσουν ζωές και περιουσίες.

«Όλες οι αποστολές είναι ριψοκίνδυνες»

Όπως ανέλυσε ο αντιπτέραρχος εν αποστρατεία «όλες οι αποστολές κατάσβεσης είναι ριψοκίνδυνες κι επικίνδυνες και πάντοτε ενέχουν κινδύνους, είτε να γίνει ένα ατύχημα είτε ένα δυστύχημα, διότι οι συνθήκες στις οποίες επιχειρούν αυτά τα αεροπλάνα είναι ακραίες», δηλαδήμεγάλες θερμοκρασίες, φωτιές, καπνοί, έλλειψη ορατότητας, επικίνδυνα ρεύματα, άνεμοι.

Οι συγκεκριμένοι πιλότοι, όπως εξήγησε, στην προσπάθειά τους να μην επεκταθεί η φωτιά κατέβηκαν λίγο χαμηλότερα, με αποτέλεσμα να χτυπήσει το δεξί φτερό στο δέντρο και να φύγει ο πλωτήρας, γεγονός που κατέστησε αδύνατο να επαναφέρουν το Canadair αφού υπήρχε ελάχιστος χρόνος σε ελάχιστο υψόμετρο.

Είναι συντηρημένα τα Canadair; Είναι ξεκούραστοι οι πιλότοι;

«Μας εξοργίζει και μας στεναχωρεί, όταν ακούμε ότι το αεροπλάνο είναι παλιό» πρόσθεσε, εξηγώντας ότι «το αεροπλάνο, όταν συντηρείται καλά, που συντηρείται, δεν έχει κανένα πρόβλημα» και υπερτονίζοντας ότι κανένα αεροπλάνο δεν αποδεσμεύεται με το παραμικρό πρόβλημα και χωρίς έλεγχο από μηχανικούς και πιλότους. «Τα αεροπλάνα είναι ασφαλέστατα, συντηρούνται καλά και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα» υπογράμμισε.

Αναφορικά με τις αιτιάσεις, ότι οι πιλότοι ανεβαίνουν στα Canadair κουρασμένοι, ο Κώστας Ιατρίδης υποστήριξε ότι αυτό δεν ευσταθεί. Όπως εξήγησε, οι διαταγές ασφαλείας πτήσεων ορίζουν τρεις εξόδους την ημέρα. Η καθεμία διαρκεί 3 με 3μιση ώρες. Μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης ο πιλότος ξεκουράζεται 45 λεπτά. Μετά της δεύτερης και της τρίτης δύο ώρες. Μετά την τρίτη προσγειώνεται και υποχρεωτικά την επόμενη μέρα δεν έχει καθόλου πτήσεις.

Τέλος, αναφορικά με τις ρίψεις, ενημέρωσε ότι αυτές πρέπει να γίνονται σε ελάχιστο ύψος 30 μέτρων από τη φωτιά, καθώς πιο χαμηλά υπάρχει κίνδυνος, όπως αποδείχθηκε και στη μοιραία πτώση του Canadair. Ωστόσο, στην πράξη, πιλότοι διακινδυνεύοντας τη ζωή τους πάνε και πιο χαμηλά, ώστε να επιτύχουν καλύτερες ρίψεις.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr