Κάθετοι άξονες σε ...σύγκρουση | xronos.gr
ΝΥΜΦΑΙΑ ΡΟΔΟΠΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΑΡΙΟ ΞΑΝΘΗΣ - ΣΥΝΟΡΑ

Κάθετοι άξονες σε ...σύγκρουση

01/02/17 - 11:00

Από τον Αύγουστο του 2015, το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών αναμένει απάντηση από το αντίστοιχο βουλγαρικό υπουργείο για την άρση  στη διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τις συνοριακές διαβάσεις

Στην εποχή της κατασκευής του μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας και στις φωνές τοπικών παραγόντων της Ροδόπης που δεν ήθελαν τη διέλευση λεωφορείων, ανάγεται η απαγόρευση που σήμερα διακαώς θέλει να άρει το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών, στοιχηματίζοντας στη δυναμική του νεότερου ελληνοβουλγαρικού κάθετου άξονα. Από τον Αύγουστο του 2015, το αρμόδιο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών έχει αποστείλει επίσημα, έγγραφο προς το αντίστοιχο βουλγαρικό υπουργείο, ότι αίρονται οι όποιες απαγορεύσεις είχαν τεθεί και επιτρέπεται η διέλευση τουριστικών λεωφορείων από τις συνοριακές διαβάσεις: έως 22 θέσεων από τον Άγιο Κωνσταντίνο/Ζλατογκράντ (ΠΕ Ξάνθης) και έως 55 θέσεων από τη Νυμφαία/Μακάζα (ΠΕ Ροδόπης). 


Αναμένεται η ανάλογη ενέργεια και από τη βουλγαρική πλευρά ώστε να διευθετηθεί το ζήτημα. Κίνηση η οποία θα ωφελήσει άμεσα και αμφίδρομα τις συνοριακές Περιφέρειες των δύο χωρών, τουριστικά και εμπορικά και θα βοηθήσει να υλοποιηθούν συνεργασίες για δημιουργία και προώθηση κοινών τουριστικών προγραμμάτων προς τρίτες χώρες που είναι ήδη σε επεξεργασία και ως Περιφέρεια τις στηρίζουμε.
Συνεχή πίεση επί του θέματος ασκεί η διοίκηση της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, όπως μας ενημερώνει σχετικά ο σύμβουλος Α.Μ.Θ. αρμόδιος για θέματα Τουριστικής Ανάπτυξης Μιχαήλ Αμοιρίδης. «Συνεχίζουμε τις πιέσεις και το έχουμε θέσει ως θέμα και θα συζητηθεί το επόμενο διάστημα και σε μια κοινή ελληνοβουλγαρική συνάντηση που έχει να κάνει με τον τουρισμό. Πιέζουμε ώστε να πάρουμε την καλή απάντηση από την βουλγαρική πλευρά για να λήξει αυτό το θέμα. Σε κάθε περίπτωση ο όγκος των επισκεπτών από τον κάθετο άξονα της Νυμφαίας είναι τεράστιος». 
Την ίδια στιγμή βέβαια που το ελληνικό κράτος και η Περιφέρεια ΑΜ-Θ πιέζουν προς την άρση της απαγόρευσης διέλευσης λεωφορείων, η βουλγαρική πλευρά πιέζει για την αναβάθμιση του κάθετου άξονα στο νομό Ξάνθης. Σύμφωνα με τον πρώην εκτελεστικό γραμματέα της Περιφέρειας ΑΜ-Θ Κώστα Κατσιμίγα:

«Οι Βούλγαροι διακαώς θέλουν τον άξονα της Ξάνθης διότι στοχεύουν στον ελληνικό χειμερινό τουρισμό, δηλαδή να φύγουν οι Έλληνες και να πάνε στο Παμπόροβο αλλά κυρίως για να χρησιμοποιήσουν το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης το οποίο ισαπέχει από το αεροδρόμιο της Φιλιππούπολης». Το έργο χρηματοδοτείται από πόρους της Περιφέρειας και του διασυνοριακού προγράμματος Ελλάδας Βουλγαρίας και ο συνολικός προϋπολογισμός είναι 49 εκατομμύρια ευρώ. Προβλέπει να ολοκληρωθούν τα τελευταία 8 χιλιόμετρα από το χωριό Δημάριο μέχρι τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα αλλά να ολοκληρωθεί και το υπόλοιπο τμήμα του σταθμού μέχρι την πόλη της Ξάνθης. 
«Οι δρόμοι από μόνοι τους δεν έχουν ούτε θετική, ούτε αρνητική επίπτωση, η δραστηριότητα των ανθρώπων είναι αυτή που δημιουργεί τα θετικά και τα αρνητικά και πρέπει να βελτιώσουμε τις υφιστάμενες υποδομές και να βελτιώσουμε την παροχή υπηρεσίας που προσφέρουμε έτσι ώστε οι χρήστες να μην είναι μόνο διερχόμενοι από την δικιά μας περιοχή αλλά να είναι και χρήστες των υπηρεσιών», είναι η άποψη του κ. Αμοιρίδη.                                     
Πεποίθηση του κ. Κατσιμίγα είναι πως «όταν έχουμε ένα δρόμο και έναν μεθοριακό σταθμό που είναι πρωτίστως ελληνικών συμφερόντων, όπως αυτός της Νυμφαίας, και δευτερεύοντος βουλγαρικών, δεν μπορούμε να τρέχουμε να αναβαθμίζουμε βουλγαρικούς στόχους. Και από την άλλη πλευρά εάν μας περισσεύουν τα λεφτά για να κάνουμε εκείνους τους δρόμους ας ζητήσουμε από την Βουλγαρία να αναβαθμίσει τη διέλευση από την Νυμφαία. Στη Νυμφαία συμβαίνει το εξής πρωτάκουστο, στα σύνορα ζητάνε δίπλωμα, ακούσατε ποτέ να μπαίνει κάποιος πολίτης σε άλλη χώρα και στα σύνορα να του ζητάνε άδεια κυκλοφορίας και δίπλωμα;». 


Σε μακέτα, που έδωσε στη δημοσιότητα ο κ. Κατσιμίγας αποτυπώνεται ο μεθοριακός σταθμός που θα κατασκευάσει η βουλγαρική κυβέρνηση στον κάθετο άξονα Ξάνθη-Παμπόροβο στη θέση του χωριού Rudozem. Από το σταθμό αυτόν δεν αναμένονται περισσότερες από 100.000 αφίξεις ετησίως με δεδομένο ότι από βουλγαρικής πλευράς εξυπηρετεί μόνο το Νομό του Σμόλιαν (πληθυσμός 121.000 κάτοικοι). 


Αντίθετα θα εξυπηρετεί τους χιλιάδες Έλληνες επισκέπτες του γνωστού χιονοδρομικού κέντρου Παμπόροβο, καθώς και ξένους που θα έρχονται με πτήσεις τσάρτερ στο αεροδρόμιο της Καβάλας, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς της βουλγαρικής πλευράς. 
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr