Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Πάντως, μετά την συντήρηση θα έρθει η ιδιωτικοποίηση και η ήδη συμφωνημένη αύξηση της τιμής των διοδίων!
Μετά από χρόνια, εύλογα παράπονα οδηγών, τροχαία ατυχήματα –ακόμη και δυστυχήματα- αλλά και πιεστικές αυτοψίες, η Εγνατία Οδός ΑΕ εδώ και μερικούς μήνες ξεκίνησε την «βαριά» συντήρηση του οδοστρώματός της στη Ροδόπη. Ωστόσο, το οδόστρωμα-χαλί είναι μόνο η μία πλευρά του νομίσματος, διότι από την άλλη, εκτός από τα αυξημένα διόδια, προ των πυλών είναι και η ιδιωτικοποίηση του δρόμου, που θα φέρει αυξήσεις στα κόμιστρα.
Παρεμβάσεις ασφάλειας σε όλο το νομό
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μέχρι και 13/08/21 έχουν τοποθετηθεί αυτό το διάστημα στο τμήμα από ανατολικό κόμβο Κομοτηνής και ως τον μετωπικό σταθμό διοδίων της Μέστης, προς αποκατάσταση του οδοστρώματος. Η κυκλοφορία των οχημάτων συνεχίζεται κανονικά, αλλά με μειωμένες ταχύτητες και από τη μία λωρίδα.
Σε προηγούμενα ασφαλτικά έργα της Εγνατίας Οδού «υπήρχαν αντιδράσεις με το κλείσιμο της πλήρους διατομής του οδοστρώματος», παρατήρησε ο πρόεδρος των Εργαζομένων της Εγνατίας Σταύρος Σάκος, γι’ αυτό προκρίθηκε ως καλύτερη λύση η πρόοδος των εργασιών δίχως αποκλεισμό της κυκλοφορίας.
Μετά το τμήμα ανατολικός κόμβος Κομοτηνής – διόδια Μέστης, σειρά έχει το τμήμα διόδια Μέστης – ανατολικός κόμβος Κομοτηνής κι αργότερα το τμήμα δυτικός κόμβος Κομοτηνής – διόδια Ιάσμου και διόδια Ιάσμου – δυτικός κόμβος Κομοτηνής. Προηγήθηκαν εργασίες στους δύο κλάδους του οδοστρώματος μεταξύ δυτικού κι ανατολικού κόμβου Κομοτηνής, όπως και στις εισόδους – εξόδους των δύο κόμβων, που έχουν καταστήσει ξανά το οδόστρωμα ασφαλές και ομαλό στην οδήγηση, χωρίς σημεία καρμανιόλες.
Από την τακτική εργολαβία συντήρησης της Εγνατίας Οδού, στη γέφυρα Κομψάτου προς και από Ίασμο, θα τοποθετηθούν το επόμενο διάστημα ηλεκτρονικές πινακίδες μεταβλητών μηνυμάτων, για ενημέρωση των οδηγών για τους ανέμους που πνέουν δυνατά στο σημείο, προς περιορισμό των τροχαίων ατυχημάτων.
Εισακούστηκαν τα παράπονα των οδηγών
«Η βαριά συντήρηση της Εγνατίας Οδού ξεκίνησε από το 2020 με στοχευμένες παρεμβάσεις σχεδόν σε όλο το δίκτυο της ΠΕ Ροδόπης, σε μεγάλα κομμάτια της ΠΕ Έβρου και σε κομμάτια στα ΠΕ Γρεβενών», δήλωσε στον «Χ» ο Αντώνης Πασχάλης, μέλος ΔΣ της Εγνατίας Οδού, μη κρύβοντας πως στις τρεις αυτές περιοχές εντοπίζονταν και «τα περισσότερα παράπονα οδηγών».
Στην πρόοδο των ασφαλτικών εργασιών, υπάρχει «εκκρεμότητα» σύμφωνα με τον κο Πασχάλη στο τμήμα πριν και μετά τα νέα διόδια Αρδανίου στον Βόρειο Έβρο, αλλά κι εκεί θα πραγματοποιηθεί έργο αποκατάστασης του οδοστρώματος προσεχώς, καθώς υπάρχει ανάδοχος.
Στόχος της διοίκησης της Εγνατίας είναι να υπάρχει ένα ομαλό και ασφαλές δίκτυο από άκρη σε άκρη και «δίνουμε χρήματα γι’ αυτό τον σκοπό» σύμφωνα με τον κο Πασχάλη.
Ιδιωτικοποίηση και αυξημένα διόδια
Εκτός από τα έργα οδικής ασφάλειας, ένα μεγάλο κεφάλαιο που προχωράει παράλληλα με αυτά, είναι αυτό της παραχώρησης της Εγνατίας, των κάθετων αξόνων και των σταθμών διοδίων σε ιδιώτη. Σύμφωνα με τον Αντώνη Πασχάλη η παραχώρηση «δεν αργεί». Μάλιστα, στους όρους της παραχώρησης είναι κι αύξηση της τιμής των διοδίων από 3 λεπτά το χιλιόμετρο –που είναι τώρα η χρέωση- στα 4 λεπτά το χιλιόμετρο! Πάντως, στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους της χώρας το κόμιστρο είναι υψηλότερο, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως η διαφορά 3 στα 4 λεπτά δεν θα γίνει αισθητή, καθώς πρόκειται για αύξηση 50%, για την οποία έχει χτυπήσει καμπανάκι πρόσφατα κι ο Σύλλογος Εργαζομένων με αναλυτική ανακοίνωση κατά της ιδιωτικοποίησης.
Θυμίζουμε πως στην ΠΕ Ροδόπης ήδη λειτουργούν δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων (Μέστη, Ίασμος) και δύο πλευρικοί σταθμοί (Μέστη, ΒΙΠΕ) ενώ υπό κατασκευή είναι κι ο τρίτος πλευρικός στον Ίασμο. Μέχρι στιγμής, οι μόνιμοι κάτοικοι εξαιρούνται της καταβολής κομίστρων, ωστόσο άγνωστο είναι το τι ακριβώς θα ισχύσει μετά την ιδιωτικοποίηση.
Βρείτε τα τελευταία νέα της Κομοτηνής, της Ροδόπης και της Θράκης ευρύτερα
στο Google News του www.xronos.gr
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News