Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Ν. Οικονομίδης: "Η φωτογραφία ανεβαίνει χρόνο με τον χρόνο. Πλέον όλα είναι ...φωτογραφία"
Μια καλύβα Σαρακατσάνων κι ένας ...γάμος, ταξίδεψαν στην Αθήνα, μέσα από τον φακό του Νίκου Οικονομίδη. Τον Κομοτηναίο φωτογράφο σίγουρα θα τον έχετε πετύχει σε κάποια εκδήλωση, σε κάποιο μαγαζί, στο δρόμο να φωτογραφίζει, ή στη Φωτογραφική Ομάδα Κομοτηνής. Το Σαββατοκύριακο 11-12 Μαρτίου βρέθηκε στην Αθήνα, προκειμένου να συμμετάσχει στην 12η έκθεση photovision. Η ιστορική -για τα δεδομένα της Ελλάδας- έκθεση συμβαίνει από το 1995 και ανά δυο χρόνια, ανελλιπώς και φέτος συνδυάζεται με την 1η έκθεση hi tech expo, στην οποία και συμμετέχει ο Κομοτηναίος καλλιτέχνης.
Η φωτογραφία του κέντρισε τα βλέμματα, στην κατηγορία του γάμου, όμως το γεγονός ότι ...έσπασε τους κανόνες όπως μας λέει, του στέρησε μια από τις πρώτες θέσεις. Τελικά η φωτογραφία κρίθηκε με 78/100 από είκοσι κριτές -Έλληνες και ξένους- και τον χαρακτηρισμό ως "εξαιρετικού περιεχόμενου αλλά με λάθη στη μισή σιλουέτα".
Για να κατανοήσουμε καλύτερα τον όρο σιλουέτα, μας βοήθησε ο Νίκος Οικονομίδης. "Η τεχνική της φωτογραφίας λέγεται σιλουέτα. Σε αυτή την τεχνική η σιλουέτα πρέπει να είναι όλη μαύρη, δηλαδή να βλέπεις μόνο το περίγραμμα, όχι τα πρόσωπα ή κάτι άλλο. Δηλαδή δεν έπρεπε να φαίνεται ...άσπρο το νυφικό αλλά μαύρο", μας εξηγεί.
"Όμως, οι κανόνες είναι ...για να τους σπας. Αυτό δείχνουν και οι πιο μεγάλοι φωτογράφοι. Εγώ προσπάθησα να πάω με κάτι διαφορετικό, προκειμένου να σπάσω τους κανόνες, και να βγει ένα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Αλλά οι κριτές ήθελαν ...κανονική σιλουέτα. Θα μπορούσα να το κάνω όλο μαύρο, αλλά τότε θα ήταν πιο απλό. Ίσως αν είχα κάνει κανονική σιλουέτα να έπαιρνα την πρώτη θέση", συνεχίζει για την επιλογή του να παρουσιάζει κάτι "αντισυμβατικό" αλλά και πιο δύσκολο.
Την φωτογραφία μπορείτε να δείτε, αν και φυσικά μια εκτύπωση εφημερίδας αδικεί τα χρώματα. Ο φωτογράφος μας εξήγησε κι άλλα στοιχεία για τις τεχνικές που χρησιμοποίησε, χωρίς να ...καταλάβουμε πολλά, πέρα του ότι γνωρίζει αυτό που κάνει.
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΟΥ
Η φωτογραφία αποτελεί ίσως την πιο ταχεία αναπτυσσόμενη τέχνη. Σε μια εποχή που όλοι ενδιαφέρονται για την εικόνα, η φωτογραφία δεν θα μπορούσε παρά να στεριώσει, και να αναπτυχθεί. Βεβαίως, το να φωτογραφίζεις τον εαυτό σου για το ...facebook, απέχει πολύ από το να φωτογραφίζεις καλλιτεχνικά. "Βασικό είναι ...το μάτι", μας λέει ο φωτογράφος για το στοιχείο που ξεχωρίζει έναν κάτοχο φωτογραφικής μηχανής από τους υπόλοιπους. "Η καλλιτεχνική φωτογραφία πρέπει να σου βγάζει ένα συναίσθημα, δηλαδή να σε ...αναγκάζει να την βλέπεις πάνω από ένα λεπτό".
Ο ίδιος είναι και μέλος της Φωτογραφικής Ομάδας Κομοτηνής, κι αναδεικνύει ότι η ομάδα μπορεί να βοηθήσει όσους θέλουν να ασχοληθούν με τη φωτογραφία. "Στη Φωτογραφική Ομάδα βλέπω πως, όσοι έρχονται, καταλαβαίνουν σιγά-σιγά τι είναι η καλλιτεχνική φωτογραφία. Όταν αρχίζεις να φωτογραφίζεις, βλέπεις τα πράγματα διαφορετικά. Μπορεί να έχεις ένα περίπτερο στη γειτονιά και πίσω του να έχει ένα γκράφιτι. Οι περισσότεροι το προσπερνούν, αλλά όσοι ασχολούνται με την καλλιτεχνική φωτογραφία το βλέπουν. Βλέπεις παντού τις πιθανές φωτογραφίες", καταλήγει.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News