Ν. Γιουφτσιάδης: «Να προωθήσουμε το brand name Θράκη» | xronos.gr
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΩΝ ΘΡΑΚΗΣ

Ν. Γιουφτσιάδης: «Να προωθήσουμε το brand name Θράκη»

26/10/23 - 8:00
Ξενοδόχοι από τη Ροδόπη στο πρόσφατο συνέδριο

Η Αλεξανδρούπολη αναπτύσσεται τουριστικά, αλλά δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα και στην Κομοτηνή

Συμπεράσματα και διαπιστώσεις από το πρόσφατο συνέδριο «τουρισμός: Αλεξανδρούπολη - Έβρος - Θράκη… Η επόμενη μέρα»

Με την παρουσία 80 επαγγελματιών & φορέων του τουρισμού της Θράκης πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο το συνέδριο του συνεδρίου του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης με θέμα «τουρισμός: Αλεξανδρούπολη - Έβρος - Θράκη… Η επόμενη μέρα» που οργανώθηκε από την N-N Advertising στο συνεδριακό κέντρο του Ramada Plaza by Wyndham Thraki.

Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε ο Κωνσταντίνος Ζήκος, αντιπρόεδρος του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) και μέλος ΔΣ του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Ελλάδας (ΣΕΤΕ) ενημερώνοντας αναλυτικά τους συμμετέχοντες για την στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, απαντώντας παράλληλα σε πλήθος ερωτήσεων.

Ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η παρουσίαση από τον Δήμο Σουφλίου της επιτυχημένης πρακτικής ένταξής του στο δίκτυο του UNWTO «Best Tourism Villages / Καλύτερα Τουριστικά Χωριά».

Νέα εργαλεία προώθησης του τουριστικού προϊόντος
Στη διάρκεια του συνεδρίου αναδείχθηκαν σειρά θεμάτων και προβληματισμών. Επίσης, κατατέθηκαν στρατηγικές προτάσεις από όλους του συμμετέχοντες στο τουριστικό προϊόν της περιοχής.

Ο Σύνδεσμος Ξενοδόχων Θράκης παρουσίασε τα νέα εργαλεία προώθησης του τουριστικού προϊόντος που έχουν αναπτυχθεί στο πλαίσιο του έργου SMS-CBA, όπως την κατάρτιση marketing plan για τη Θράκη, δημιουργία νέου ψηφιακού υλικού (πανοραμικές φωτογραφίες, εικονικές περιηγήσεις και video) καθώς και την νέα βάση δεδομένων των ξενοδοχείων της Θράκης.

Οι σύνεδροι εξέφρασαν τη βούληση, αφενός για την αξιοποίηση του συνεδρίου ως εφαλτηρίου για τη λειτουργία ενός ζωντανού εργαστηρίου επικοινωνίας & συνεργασίας των διαφόρων παραγόντων της τοπικής τουριστικής αλυσίδας, αφετέρου για κεφαλαιοποίηση των συμπερασμάτων κατά τη χάραξη της πορείας της Θράκης στον τουριστικό χάρτη.

Νίκος Γιουφτσιάδης



Αυξημένος ο τουρισμός στη Θράκη
Μία ανασκόπηση του τι συζητήθηκε και του τι αποκόμισε από το συνέδριο, έκανε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης, επιχειρηματίας στην Κομοτηνή, Νίκος Γιουφτσιάδης, μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη. «Ο προγραμματισμός των τουριστικών επιχειρήσεων γίνεται όλη τη χρονιά» εξήγησε για το χρονικό σημείο που επιλέχτηκε να γίνει το συνέδριο.

Μιλώντας ευρύτερα για τις τουριστικές ροές σε όλη τη Θράκη, παρατήρησε ότι τα τελευταία χρόνια είναι αυξημένες. «Στη δική μας περιοχή (εν. Θράκη) ναι μεν έχει αυξηθεί πάρα πολύ η τουριστική κίνηση τους καλοκαιρινούς μήνες, αλλά είμαστε ξενοδοχεία πόλης και δουλεύουμε και με επαγγελματίες καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς. Ο τουρισμός τα τελευταία έτη και στη Θράκη γνωρίζει αρκετά υψηλά νούμερα. Έχουμε αύξηση διαμονής και εισερχόμενου τουρισμού από το εξωτερικό» σημείωσε.

Το λιμάνι Φαναρίου από ψηλά


Θα επιστρέψουν οι τουρίστες;
Στόχος, σύμφωνα με τον Νίκο Γιουφτσιάδη, είναι να υπάρχει η κατάλληλη δυνατή προετοιμασία και εξυπηρέτηση των επισκεπτών, ώστε ο τουρισμός να γίνει επαναλαμβανόμενος κι οι επισκέπτες να διαφημίσουν με τη σειρά τους τη Θράκη πίσω στους τόπους τους.

Προς αυτή την κατεύθυνση, όπως εξήγησε, χρειάζεται καλλιέργεια γενικότερης τουριστικής νοοτροπίας, όχι μόνο από τους ξενοδόχους, αλλά κι από τους επαγγελματίες εστίασης κι εμπορίου, για παράδειγμα με προσαρμογή των ωραρίων, καθώς επίσης από τους ίδιους τους κατοίκους, προκειμένου να συμβάλλουν κι εκείνοι στην καλύτερη δυνατή εμπειρία των επισκεπτών.

«Να προωθήσουμε το brand name Θράκη»
Ως προς τη γεωγραφική κατανομή των τουριστών, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων αναγνώρισε ότι ο κύριος όγκος διαμένει (και συνεκδοχικά καταναλώνει) στην Αλεξανδρούπολη, που καταγράφει πολύ υψηλές πληρότητες, κυρίως από Τούρκους επισκέπτες. Όμως, το τελευταίο διάστημα σιγά-σιγά παρατηρείται ότι, επειδή γεμίζουν τα ξενοδοχεία της Αλεξανδρούπολης, τουρίστες επιλέγουν επίσης Ροδόπη ή Ξάνθη για να διαμείνουν.

Γι’ αυτό πρέπει να βλέπουμε συνολικά την περιοχή ως προορισμό, με τον Νίκο Γιουφτσιάδη να προτείνει «να προωθήσουμε το brand name “Θράκη”, γιατί έχουμε τη δυνατότητα να προσφέρουμε στον επισκέπτη πλούσιο προϊόν», όπως για παράδειγμα πολλές διαφορετικές εμπειρίες και τοπία σε μικρές γεωγραφικές αποστάσεις, καθώς επίσης αρκετά ενδιαφέρουσες επιλογές εναλλακτικού τουρισμού. Ωστόσο, όλα αυτά πρέπει να γίνονται υπό το όνομα «Θράκη», κι όχι κάθε Νομός μόνος του να προσπαθεί να προσελκύει τουρίστες.

Προς αυτή την κατεύθυνση, απαραίτητη είναι η μεγαλύτερη δυνατή συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων φορέων, Υπουργείου Τουρισμού, Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Επιμελητηρίων, Συλλόγων, Φορέων, Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β’ βαθμού και μεμονωμένων επαγγελματιών. «Εάν δεν υπάρχει συνεργασία στο κομμάτι σχεδιασμού και οργάνωσης, δεν θα έχουμε σωστό αποτέλεσμα» σημείωσε ο Νίκος Γιουφτσιάδης.

Μειωμένα τα ξενοδοχεία σε Ροδόπη και Ξάνθη
Η πραγματικότητα πάντως, αναφορικά με τις τουριστικές υπηρεσίες σε Ροδόπη και Ξάνθη, παραμένει δύσκολη και σε εντελώς διαφορετικό σημείο ανάπτυξης από τις αντίστοιχες υπηρεσίες στο Νότιο Έβρο, με επίκεντρο την Αλεξανδρούπολη και τα γύρω χωριά. «Τα ξενοδοχεία την τελευταία περίοδο έχουν μειωθεί, ιδιαίτερα τα τελευταία 10 χρόνια στη Ροδόπη, δυστυχώς τελευταία και στην Ξάνθη» παρατήρησε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Θράκης, υπογραμμίζοντας πως, όταν ένα ξενοδοχείο κλείνει, είναι δύσκολο να ανοίξει πάλι, καθώς χρειάζονται μεγάλα κεφάλαια.

Τέλος, στάθηκε στο ότι όπου εμπλέκεται το Δημόσιο, για παράδειγμα μέσω της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου, οι επενδυτικές διαδικασίες είναι δύσκολες και πολλές φορές μη ελκυστικές, όπως έχει αποδειχτεί στην πράξη με το παράδειγμα του κατεστραμμένου πρώην ξενοδοχείου Ξενία, που όλο βγαίνει στο «σφυρί» κι όλο κανένα επενδυτικό ενδιαφέρον δεν αναπτύσσεται.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr