ΕΦΚΑ: Πότε πληρώνονται οι συντάξεις Ιουνίου

Η Λευκή Νύχτα 2022 αποτελεί πλέον παρελθόν και οι καταστηματάρχες προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια δύσκολη χρονιά με πολλά «μέτωπα»
Προβληματισμός επικρατεί στα εμπορικά καταστήματα της Κομοτηνής, καθώς όπως όλα δείχνουν βαδίζουμε σε έναν απρόβλεπτο και δύσκολο χειμώνα που θα δοκιμάσει για τα καλά τις τσέπες των καταναλωτών και των επαγγελματιών. Ενεργειακή κρίση, ακρίβεια, υψηλές τιμές στα καύσιμα που δεν συμβαδίζουν με αντίστοιχες αυξήσεις σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα συνθέτουν μια αβεβαιότητα στο καταναλωτικό κοινό, που πλέον γίνεται πολύ επιλεκτικό στο τι θα αγοράσει και το σημαντικότερο, σε τι τιμή θα το αγοράσει.
Παράλληλα όμως φαίνεται να υπάρχει και μια αισιοδοξία, γιατί τουλάχιστον τα καταστήματα λειτουργούν ακόμα, ενώ ας μην ξεχνάμε ότι έχουν βιώσει και το υποχρεωτικό lockdown.
Αισιόδοξος ο Γ. Κασάπης
Το μέλος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής και γενικός γραμματέας του Σωματείου Ένδυσης Υπόδησης Γιώργος Κασάπης μίλησε στον «Χ» και αναγνώρισε ότι «σαφώς και υπάρχει μια δυσκολία στους καταναλωτές, την οποία όλοι αντιλαμβανόμαστε. Παρόλα αυτά δεν έχει σταματήσει το εμπόριο. Υπάρχει μια δυσκολία, αλλά ταυτόχρονα υπάρχει και μια αισιοδοξία».
Η αγορά της ένδυσης και υπόδησης όπως παρατήρησε μετά από χρόνια στον χώρο «είναι και θέμα διάθεσης» τόνισε, συμπληρώνοντας πως «τα πράγματα δεν είναι τόσο άσχημα όπως τα παρουσιάζουν τα μεγάλα κανάλια. Έχουμε περάσει και χειρότερα, καθώς έχουμε περάσει και lockdown. Η αγορά δεν εξασθενεί τόσο βίαια όπως λένε κάποιοι». Για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αποτελούν και την μεγάλη πλειοψηφία των επαγγελματιών της Κομοτηνής, είπε «θεωρώ ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις κρατούν την ελληνική πραγματικότητα, καθώς είμαστε η ραχοκοκαλιά της οικονομίας και την κρατάμε σε μεγάλο βαθμό».
Ο ίδιος μίλησε και για την Λευκή Νύχτα Κομοτηνής 2022 καταγράφοντας θετικό αντίκτυπο στην αγορά της πόλης, ενώ παράλληλα έκανε και μια “σύσταση” σε ορισμένους καταστηματάρχες. «Ο κόσμος κινήθηκε όπως τις άλλες Λευκές Νύχτες που πραγματοποιήθηκαν. Όσοι ήταν οργανωμένοι και είχαν καλές προσφορές, δούλεψαν. Πρέπει να πω όμως ότι κάποιοι συνάδελφοι κάνουν προσφορές για όλη την εβδομάδα. Καλό είναι να το κάνουμε μόνο εκείνη την ημέρα για να έχει και αξία για τον καταναλωτή και να αποτυπωθεί στην αγορά της πόλης. Θετική θα την έλεγα την Λευκή Νύχτα και είναι αυτή που ως εκδήλωση βγάζει τόσο πολύ κόσμο έξω» δήλωσε αναλυτικά.
«Κουμπωμένος» ο καταναλωτής παρατηρεί ο Δ. Θυμικιώτης
Ο Δημήτρης Θυμικιώτης από το 1996 ασχολείται με τον κλάδο της ένδυσης και υπόδησης. Δυστυχώς σύμφωνα με τον ίδιο πολλά έχουν συντελέσει ώστε ο καταναλωτής πλέον να μην έχει την αγοραστική δύναμη που είχε κάποτε, ενώ πλέον υπάρχει και μεγάλη στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Αναλυτικά δήλωσε ότι «η αγορά λόγω της ενεργειακής κρίσης, λόγω της αστάθειας με τον πόλεμο στην Ουκρανία και γενικότερα λόγω της παγκόσμιας κρίσης, μετά από τόσα χρόνια μνημονίων περνάει δύσκολα. Ο κόσμος είναι “κουμπωμένος”. Η καταναλωτική κίνηση έχει πέσει στα φυσικά καταστήματα και επικρατεί το ηλεκτρονικό εμπόριο».
Σχετικά με τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται ο ίδιος επισήμανε ότι η ένδυση και η υπόδηση «είναι κάτι που θα σου φτιάξει τη διάθεση και δεν είναι μια επιτακτική ανάγκη», οπότε είναι αναμενόμενο κάποιος ο οποίος αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες να μην αγοράσει και καινούργια ρούχα. «Κάποιος πλέον πηγαίνει στο σούπερ μάρκετ και υπάρχει αύξηση 20-30%. Οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα είναι 614 ευρώ για έναν σπουδαγμένο νέο. Όλα αυτά συντελούν στην πτώση της αγοραστικής κίνησης» είπε.
Ο κόσμος μπορεί να θέλει να αγοράσει, αλλά δυστυχώς δεν μπορεί όπως κάποτε ανέφερε και κατέληξε στο εξής: «Δραστηριοποιούμαι από το 1996 και τότε ήταν άλλοι καιροί».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News