Πρωτοποριακός πολυχώρος εκπαίδευσης στο Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο | xronos.gr
ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Πρωτοποριακός πολυχώρος εκπαίδευσης στο Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο

01/08/17 - 11:00

Νέα χρονιά, νέες εκπαιδευτικές πρωτοπορίες για το Ορόσημο

Μια χρονιά δεν μπορούν να κάτσουν ...ήρεμοι, οι άνθρωποι στο Φροντιστήριο 2001 Ορόσημο. Νέα χρονιά έρχεται και, μαζί της, παρουσιάζονται καινοτομίες που έχουν ως στόχο να περάσουν τη γνώση στους μαθητές, μέσα από το βίωμα. 


Πλήθος πειραμάτων για τους 'θετικούς', γρίφους για τους 'τεχνολογικούς', διαδραστικά παιχνίδια για τους 'θεωρητικούς', όλα βρίσκουν την στέγη τους, στον ολοκαίνουργιο πολυχώρο διαδραστικής εκπαίδευσης που εγκαινιάζει φέτος το φροντιστήριο. Μάρτυρας της καλής δουλειάς, δεν είναι άλλος από τα ίδια τα παιδιά, τα οποία δοκιμάζουν δειλά-δειλά το νέο χώρο και καλούν και τους φίλους τους να ...μάθουν μαζί τους! Το εργαστήρι, εμπλουτισμένο με νέες τεχνολογίες και εργαλεία, λειτουργεί και ως αναγνωστήριο, καθώς, όπως προδίδουν οι φωτογραφίες, ο χώρος -εκτός από ολοκαίνουργιος- είναι και φιλόξενος. 


Το πώς αυτό το όραμα, έγινε πράξη, και το τι σημαίνει για τον ίδιο η νέα παροχή, μας εξηγεί ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου Σάκης Λιπορδέζης, με ένα παράδειγμα, όπως συνηθίζει. "Φέτος, στο κολλέγιο Ανατόλια, όπως και κάθε χρόνο έγινε ένα καλοκαιρινό σχολείο του αμερικανικού πανεπιστημίου Hopkins. Την τελευταία μέρα, τα παιδιά ήπιαν μια γουλιά από ένα υγρό, το έκαναν διάλυμα στο στόμα, το έριξαν σε ένα ειδικό δοχείο κι εκεί πρόσθεσαν ένα άλλο υγρό. Μέσα στο δοχείο, τα παιδιά είδαν το DNA τους! 


Οι μαθητές τελείωσαν το σχολείο μαγεμένοι. Γιατί να μην κάνουμε κι εμείς αυτές τις πρωτοπορίες και να μαγεύονται και οι μαθητές της Θράκης; Γι' αυτό φτιάξαμε έναν πολυχώρο, αντίστοιχο στον οποίο δεν υπάρχει σε όλη τη Ροδόπη. Ό,τι βλέπουμε σε πρότυπα κολλέγια και ιδιωτικά σχολεία, εμείς το φέρνουμε στη Ροδόπη. Αυτή ήταν και θα είναι πάντα η φιλοσοφία μας, μια ξεχωριστή και διαδραστική εκπαίδευση", αναφέρει, ενώ για το εργαστήρι καθεαυτό προσθέτει ότι "είναι διαδραστικό με ψηφιακή τηλεόραση και πλήρη εξοπλισμό. Εκτός από τα μαθήματα και πειράματα που γίνονται στον χώρο, αυτός προσφέρεται και ως αναγνωστήριο, προκειμένου οι μαθητές να συγκεντρώνονται σε έναν χώρο ήσυχο και φιλόξενο, ειδικά αν δεν υπάρχει αντίστοιχος στο σπίτι".


ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΣΤΗΝ 'ΥΠΗΡΕΣΙΑ' ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει μια τέτοια αίθουσα, πλήρως λειτουργική, αναδεικνύει ο βιοχημικός Κωνσταντίνος Νικόπουλος. "Η εφαρμογή της θεωρίας στην πράξη, ειδικά μέσα από την εκτέλεση πειραμάτων, βοηθά τα παιδιά να αφομοιώνουν σύνθετες έννοιες, ενώ παράλληλα οι μαθητές αναπτύσσουν την συνδυαστική και κριτική τους σκέψη", εξηγεί και συμπληρώνει πως "βλέπουμε την χαρά στα παιδιά, γιατί μέσα από αυτά ανακαλύπτουν τις κλίσεις τους. Κι έτσι τα παιδιά καταλαβαίνουν αν θέλουν να ασχοληθούν για παράδειγμα με τη βιολογία, καθώς το επάγγελμα δεν είναι μόνο όσα μαθαίνουν στα βιβλία".


Μαζί του και η φυσικός Πετρούλα Δεμερτζή διευκρινίζει πως "πειράματα κάνουμε εδώ και πολλά χρόνια στο φροντιστήριο. Το διαδραστικό μάθημα είναι πιο ευχάριστο, πιο κατανοητό και προς όφελος των μαθητών", αλλά και η Ξανθή Λύκου, επίσης με την ιδιότητα της φυσικού, η οποία τονίζει πως "η μάθηση είναι πιο εύκολη, όταν αυτό που διαβάζει ο μαθητής το βλέπει να γίνεται πραγματικότητα μπροστά του".


ΑΚΟΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΑΣ
Ο πολυχώρος έρχεται να συμπληρώσει και τα 'δωμάτια διαφυγής' που υπάρχουν στο φροντιστήριο, άλλη μια καινοτομία που έκανε 'πρεμιέρα' στην αρχή του 2017. "Οι γρίφοι και τα δωμάτια απόδρασης βοηθούν τα παιδιά να ενεργοποιήσουν τα εγκεφαλικά τους κύτταρα", εξηγεί η μαθηματικός Λεία Γεωργιάδου. Μαζί της και η μαθηματικός Μάρθα Λιπορδέζη προσθέτει ότι "οι μαθητές, όπως κι εμείς ως καθηγητές, την ώρα του μαθήματος είναι πολύ χαρούμενοι. Ασχέτως με την κατεύθυνση του καθενός, μόνο θετικά λειτουργεί αυτή η αίθουσα".


Μαθηματικός και ο Θάνος Καραγιάννης διευκρινίζει πως "στόχος μας είναι να κατακτηθεί η γνώση μέσα από το βίωμα. Μαθαίνουμε στα παιδιά πώς να σκέφτονται, δηλαδή υπάρχουν προβλήματα μαθηματικών, παιχνίδια λέξεων, φυσικά φαινόμενα και πολλά-πολλά ακόμη".


ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
Φυσικά, κανένας μαθητής και κανένα μάθημα δεν 'αποκλείονται' από την αίθουσα, πόσο δε μάλλον τα θεωρητικά μαθήματα, που όπως μας εξηγούν οι καθηγητές απαιτούν νέες τεχνολογίες στη διδασκαλία τους. "Η εποχή μας επιτάσσει η τεχνολογία να ενσωματωθεί στις σχολικές αίθουσες και να στέκεται αρωγός στη μάθηση. Ακόμη και τα θεωρητικά μαθήματα, οι νέες τεχνολογίες τα κάνουν πιο κατανοητά. Ίσως οι τεχνολογίες είναι ακόμη πιο απαραίτητες στα θεωρητικά μαθήματα, ακριβώς για να μην είναι τόσο έντονο το θεωρητικό στοιχείο", εξηγεί η φιλόλογος Μαρία Γεωργαντά.


Μαζί της και η φιλόλογος Σούλα Δράκου, προσθέτει ότι "ο χώρος δεν απευθύνεται μόνο σε συγκεκριμένους μαθητές, αλλά είναι αφιερωμένος σε όλους, θα τον χρησιμοποιούμε και στα φιλολογικά μαθήματα. Πρώτον, τα παιδιά από πέρσι μας ζητούσαν ένα αναγνωστήριο, προκειμένου να διαβάζουν συγκεντρωμένα. Δεύτερον, στον χώρο υπάρχει διαδραστικός πίνακας και θα κάνουμε προβολές σχετικές με την ύλη, τις επαναλήψεις, ακόμη και διαδραστικά παιχνίδια για την καλύτερη εμπέδωση της ύλης", ενώ, τέλος, η φιλόλογος Λιάνα Κιάκου, αναδεικνύει και μια ακόμη παράμετρο, ότι δηλαδή "είναι και θέμα ψυχαγωγίας, γιατί στο φροντιστήριο θέλουμε να έχουμε έναν χώρο ευχάριστο, τον οποίο μπορεί να αξιοποιήσει ο μαθητής με διάφορους τρόπους".

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr