Ο Αριστοτέλης Ρήγας στην Πολιτιστική Κίνηση
37.000 επιβατικά αυτοκίνητα, 128 ταξί, 13.000 ΙΧ φορτηγά, 123 φορτηγά ΔΧ, 8.100 δίκυκλα
"Κάνουμε έργο ουσίας και όλα θα τα βρείτε στα έγγραφα", δήλωσε ο αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών της ΑΜ-Θ Χρήστος Λιθηρόπουλος, απαντώντας στην κατηγορία του περιφερειακού συμβούλου Βασίλη Τραϊφόρου ότι οι θεματικοί αντιπεριφερειάρχες δεν κάνουν έργο.
Ο "Χρόνος" ζήτησε τα εν λόγω έγγραφα από τον αντιπεριφερειάρχη κι εκείνος ανταποκρίθηκε θετικά, προκειμένου να δούμε ποια η δράση του "Μεταφορών", πόσα έσοδα προσφέρει στην περιοχή, ποιες δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα δημόσια ΚΤΕΟ της Περιφέρειας, αλλά και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως πόσα και τι είδους οχήματα κυκλοφορούν στη Ροδόπη και στους υπόλοιπους νομούς της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας - Θράκης.
ΥΠΟΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ ΚΡΑΤΙΚΑ ΚΤΕΟ
Το ενημερωτικό σημείωμα σχετικά με τη λειτουργία των Δημόσιων Κέντρων Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων (ΚΤΕΟ) της ΑΜ-Θ, υπογράφει ο διπλωματούχος πολιτικός μηχανικός Παναγιώτης Μιτούδης. Σε αυτό επισημαίνεται ότι τα κρατικά ΚΤΕΟ υπολειτουργούν, καθώς παρά τις κινήσεις που έχει κάνει η Περιφέρεια, οι κυβερνήσεις δεν έχουν ανταποκριθεί. Αναλυτικά, αναγράφονται τα παρακάτω:
"Όπως είναι γνωστό, σε όλα τα κρατικά ΚΤΕΟ της Περιφέρειας ΑΜ-Θ υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις εξειδικευμένου προσωπικού, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται λειτουργικά προβλήματα, σε σχέση με τον Περιοδικό Τεχνικό Έλεγχο των οχημάτων. Η παράλληλη λειτουργία των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ σε ολόκληρη την ΠΑΜΘ, συμβάλλει καθοριστικά στην εξυπηρέτηση του κοινού αλλά τείνει να λάβει διαστάσεις αποκλειστικότητας.
Από το 1987 έως και σήμερα, δυστυχώς, δεν πραγματοποιήθηκαν προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού για τη στελέχωση των κρατικών ΚΤΕΟ, ώστε να υπάρξει μια συνέχεια και μια ανανέωση του υπάρχοντος προσωπικού, το οποίο στις περισσότερες των περιπτώσεων εργάζεται κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες και είναι στα πρόθυρα συνταξιοδότησης.
Τα κρατικά ΚΤΕΟ Ξάνθης και Αλεξανδρούπολης, για παράδειγμα δεν λειτουργούν, παρά το γεγονός ότι έχουν πραγματοποιηθεί οι διαδικασίες διακρίβωσης - πιστοποίησης με μεγάλο οικονομικό κόστος για τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας, λόγω έλλειψης κατάλληλου εξειδικευμένου προσωπικού, με αποτέλεσμα τη μη είσπραξη εσόδων για τον κρατικό προϋπολογισμό και την κατάρρευση των κτηριακών εγκαταστάσεων και υπαρχόντων σύγχρονων μηχανημάτων ελέγχου οχημάτων στα οποία είναι άκρως εξειδικευμένα και τελευταίας τεχνολογία".
Συγκεκριμένα για το ΚΤΕΟ της Κομοτηνής, υπάρχει η ειδική αναφορά ότι αυτό "υπολειτουργεί, με παράλληλη άσκηση καθηκόντων των υπαλλήλων ελεγκτών, μόνο για φορτηγά αυτοκίνητα και μάλιστα κατόπιν ραντεβού".
Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΚΤΕΟ
Στο έγγραφο υποστηρίζεται η ανάγκη ενίσχυσης των κρατικών ΚΤΕΟ, ώστε αυτά να δυναμώσουν και ο κόσμος να μην χρειάζεται να συρρέει στα ιδιωτικά ΚΤΕΟ. Η πρόταση του έχει ως εξής: "Αν δεν προσληφθεί και επιμορφωθεί για τη στελέχωση των δημοσίων ΚΤΕΟ, εξειδικευμένο τεχνικό προσωπικό η μόνη λύση που απομένει είναι η ενοικίαση σε ιδιώτες (με ανάλογο τίμημα) των μη λειτουργούντων ή υπολειτουργούντων Δημοσίων ΚΤΕΟ (νομικής φύσεως θέμα). Σε αντίθετη περίπτωση όλος ο Τεχνικός Έλεγχος των οχημάτων θα πραγματοποιείται αποκλειστικά και μόνο από τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ, οι δε εγκαταστάσεις και ο ηλεκτρομηχανολογικός εξοπλισμός των δημοσίων ΚΤΕΟ θα καταρρεύσουν πλήρως.
Δεδομένης της έλλειψης προσωπικού (συνταξιοδότηση υπαλλήλων, χωρίς καμία σχεδόν πρόσληψη) και σε συνδυασμό με το γεγονός ότι, υπάλληλοι των διαφόρων τμημάτων στελεχώνουν παράλληλα θέσεις και άλλων τμημάτων των υπηρεσιών, όπου αυτά δεν στελεχώνονται επαρκώς, επισημαίνω ότι για την έγκυρη και έγκαιρη εξυπηρέτηση των προσερχομένων στις υπηρεσίες πολιτών, θα πρέπει αυτές να στελεχωθούν με εξειδικευμένο προσωπικό, το οποίο και θα επιμορφωθεί αναλόγως, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις της δημόσιας διοίκησης και να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς τους πολίτες".
Συνολικά έσοδα των λειτουργούντων δημοσίων ΚΤΕΟ της ΠΑΜ-Θ έτους 2016:
ΚΤΕΟ Ορεστιάδας
105.560 ευρώ
ΚΤΕΟ Αλεξανδρούπολης 102.037 ευρώ
ΚΤΕΟ Κομοτηνής 54.560 ευρώ
ΚΤΕΟ Ξάνθης 0
ΚΤΕΟ Καβάλας 127.807 ευρώ
ΚΤΕΟ Δράμας 78.863 ευρώ
Συνολικά έσοδα έτους 2016 470.320 ευρώ
ΧΡ. ΛΙΘΗΡΟΠΟΥΛΟΣ: "ΜΕΓΑΛΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ"
Τοποθετούμενος εν προκειμένω στο περιφερειακό συμβούλιο, ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης κος Λιθηρόπουλος επεσήμανε ότι το 2017 "δώσαμε ιδιαίτερη βάση στο Μεταφορών, το οποίο είναι ένα ευαίσθητο κομμάτι της περιφέρειάς μας", και πρόσθεσε ότι ήδη τα πρώτα θετικά βήματα έχουν φανεί: "Γίνεται μεγάλη μάχη, γιατί το Μεταφορών είναι μία κύρια πηγή εσόδων για την Περιφέρεια. Μόνο το Μεταφορών στην ΠΕ Δράμας για ένα χρόνο, μας έδωσε 600.000 ευρώ και το ΚΤΕΟ μας έδωσε 110.000 ευρώ (για το 2017). Με προσπάθεια που κάνουμε στη Δράμα, ανέβηκε από τις 78.000 ευρώ".
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η δυναμική των κρατικών ΚΤΕΟ καθώς - αν αυτά στηριχτούν ως πρέπει - θα μπορέσουν να αποφέρουν περισσότερα έσοδα. Ο πίνακας των κυκλοφορούντων οχημάτων, τον οποίο παρουσίασε ο κος Λιθηρόπουλος στους περιφερειακούς συμβούλους, είναι χαρακτηριστικός. Όλα τα παρακάτω οχήματα έχουν άδεια κυκλοφορίας από τις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της ΠΑΜ-Θ κάτι που αποδεικνύει τον φόρτο των υπηρεσιών. Αξίζει να σημειωθεί ότι κυκλοφορούν και μεμονωμένα αυτοκίνητα με πινακίδες κυκλοφορίας άλλων συγκοινωνιακών περιοχών (στρατιωτικοί, εκπαιδευτικοί κ.λπ.), ο αριθμός των οποίων δεν δύναται να προσδιοριστεί επακριβώς. Τα οχήματα που κυκλοφορούν στην ΑΜ-Θ:
Επιβατικά αυτοκίνητα
Ορεστιάδα 25.000
Αλεξανδρούπολη 49.000
Ροδόπη 37.000
Ξάνθη 38.500
Καβάλα 50.000
Δράμα 41.000
Ταξί
Ορεστιάδα 80
Αλεξανδρούπολη 120
Ροδόπη 128
Ξάνθη 161
Καβάλα 344
Δράμα 216
Φορτηγά ΙΧ
Ορεστιάδα 10.050
Αλεξανδρούπολη 12.800
Ροδόπη 13.000
Ξάνθη 11.350
Καβάλα 13.500
Δράμα 12.100
Φορτηγά ΔΧ
Ορεστιάδα 165
Αλεξανδρούπολη 165
Ροδόπη 123
Ξάνθη 150
Καβάλα 160
Δράμα 155
Δίκυκλα
Ορεστιάδα 8.000
Αλεξανδρούπολη 11.800
Ροδόπη 8.100
Ξάνθη 18.000
Καβάλα 13.500
Δράμα 12.000
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News