Θράκη: Εξήγγειλαν τρένα… φέρνουν λεωφορεία! | xronos.gr
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ΔΟΥΛΕΥΕΙ» ΤΟΥΣ ΘΡΑΚΙΩΤΕΣ

Θράκη: Εξήγγειλαν τρένα… φέρνουν λεωφορεία!

03/06/21 - 9:00

Ρητή αναφορά σε επαναφορά δρομολογίων «αμαξοστοιχίας» έγινε στο δελτίο Τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά τελικά από Δράμα έως Αλεξανδρούπολη οι επιβάτες επιβιβάζονται σε λεωφορεία

Το θέατρο του παραλόγου συνεχίζεται με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Θράκη. Αυτή τη φορά, η εταιρία εξήγγειλε επιστροφή των επιβατικών δρομολογίων «αμαξοστοιχίας» από Θεσσαλονίκη ως Αλεξανδρούπολη, μόνο που τεχνηέντως στην ανακοίνωσή της απέκρυψε πως η μεταφορά από Δράμα ως Αλεξανδρούπολη θα γίνεται… με λεωφορεία!

Το ιστορικό του αποκλεισμού
Το ιστορικό του αποκλεισμού δεν είναι σημερινό νέο πάντως, καθώς η πρώτη –και διαφημιζόμενη ως «προσωρινή»- απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ να διακοπούν τα δρομολόγια στον θρακιώτικο σιδηρόδρομο, λόγω συντήρησης, ήρθε στις 31 Ιουλίου 2019 και είχε αρχικό χρονοδιάγραμμα έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2019. Το χρονοδιάγραμμα όχι μόνο δεν τηρήθηκε, αλλά πήρε συνεχείς παρατάσεις εις το διηνεκές. Τα δρομολόγια μεταξύ Αλεξανδρούπολης – Δράμας αναπληρώθηκαν το μεγαλύτερο διάστημα μέσω λεωφορείων.

Την ίδια ώρα, σύμφωνα με απάντηση που ήρθε δια στόματος του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνου Καραμανλή στις αρχές του ’21, μπήκε δημόσια χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης ακόμη και τριών ετών! Δήλωνε τότε χαρακτηριστικά ο υπουργός: «Έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας - Αλεξανδρούπολης.  Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας. Παράλληλα μελετάται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης».

ΟΣΕ: Η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη έχει δοθεί σε κυκλοφορία
Μερικούς μήνες αργότερα όμως, τον Απρίλιο του 2021, ο ΟΣΕ (Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδας) ανακοίνωσε πως «η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη έχει δοθεί στο σύνολό της σε κυκλοφορία από τις 14.03.21», ευχαριστώντας μάλιστα το επιβατικό κοινό για την κατανόησή του και επισυνάπτοντας δύο χαρακτηριστικές φωτογραφίες από αποκατεστημένο σημείο του σιδηροδρόμου στη Θράκη (βλ φωτογραφίες).

Στην πρόσφατη ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρονταν επίσης κατά λέξη τα εξής: «Απόλυτα λειτουργική είναι πλέον, μετά την αποκατάσταση της από τον ΟΣΕ, η σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο που είχε υποστεί μεγάλες ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα (έντονες βροχοπτώσεις) στην ευρύτερη περιοχή του Ν. Σερρών και στους Ν. Ροδόπης και Έβρου».

Αποκατάσταση σιδηρόδρομου και επιστροφή δρομολογίων
Ωστόσο, όπως μεταφέραμε τότε και με σχετικό ρεπορτάζ, άλλο η αποκατάσταση του σιδηρόδρομου από τον ΟΣΕ κι άλλο η επαναφορά των επιβατικών δρομολογίων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το τότε ρεπορτάζ του «Χ» είχε έρθει ως απάντηση στους «πανηγυρισμούς» που ξέσπασαν στην τοπική κοινωνία, μετά την ανακοίνωση του ΟΣΕ για επιδιόρθωση του σιδηρόδρομου.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επαναφορά δρομολογίων στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη
Με δεδομένη την αποκατάσταση του σιδηρόδρομου, προχθές η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε επαναφορά της αμαξοστοιχίας στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη. Το δελτίο τύπου είχε τον εξής τίτλο: «Επαναφορά δρομολογίων στις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη & Διακοπτό – Καλάβρυτα».

Το περιεχόμενο της ανακοίνωσης, κατά λέξη, είχε ως εξής: «Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ανακοινώνει την επαναφορά των αμαξοστοιχιών 600 Α και 91 στη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη από την Τετάρτη 02.06.2021. Επίσης, από την Τετάρτη 02.06.2021 επανέρχονται οι τοπικές αμαξοστοιχίες του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου, με αριθμό 1330, 1331, 1332, 1333, 1336 και 1337 στη διαδρομή Διακοπτό – Καλάβρυτα. Θυμίζουμε ότι η χρήση μάσκας κατά την διάρκεια του ταξιδιού είναι υποχρεωτική, χωρίς εξαιρέσεις. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. έχοντας ως προτεραιότητα το ασφαλές ταξίδι, έχει εφαρμόσει από την πρώτη στιγμή όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την υγεία και την ασφάλεια των επιβατών και του προσωπικού της».

Θράκη: Η αμαξοστοιχία έγινε… λεωφορείο
Τελικώς όμως, το δελτίο τύπου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έλεγε μόνο τη μισή αλήθεια, όπως αποδείχθηκε μία μέρα αργότερα. Εάν κάποιος επιβάτης κλείσει εισιτήριο Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, το τρένο θα τον φέρει μέχρι Δράμα! Από εκεί, τον παραλαμβάνουν λεωφορεία, για την συνέχιση του ταξιδιού του. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του «Χ», οι εργαζόμενοι στον σταθμό του ΟΣΕ στην Κομοτηνή δεν γνώριζαν την εξέλιξη για δρομολόγια μόνο με λεωφορεία. Η μόνη αναφορά στην ύπαρξη λεωφορείων, γίνεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, εάν ο επιβάτης κλείσει ηλεκτρονικά το εισιτήριό του.

Και μπορεί τουλάχιστον να υπάρχει πρόβλεψη για συνέχιση του δρομολογίου, ωστόσο με δεδομένη την αποκατάσταση του σιδηρόδρομου, γεννώνται ερωτηματικά γιατί τα τρένα δεν επιστρέφουν στη Θράκη. Με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να έχει ιδιωτικοποιηθεί, φαίνεται πως οι αποφάσεις που λαμβάνονται έχουν βασικό μέλημα πλέον το οικονομικό συμφέρον κι όχι την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Ν. Μαυρουδής: «Έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης στις γραμμές»
Δεν θα σφυρίξει τελικά –μέχρι στιγμής τουλάχιστον- το τρένο σε Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Σταυρούπολη, επιβεβαίωσε χθες μιλώντας στην ΕΡΑ Κομοτηνής ο Σταθμάρχης Δράμας Νίκος Μαυρουδής. Σύμφωνα με τον ίδιο, το λεωφορείο θα ξεκινά από τις 6 το πρωί στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και στη συνέχεια θα κατευθύνεται από τους Σταθμούς του ΟΣΕ σε Κομοτηνή, Ξάνθη, Σταυρούπολη, Παρανέστι, θα παραλαμβάνει τους επιβάτες για την Δράμα. Το ίδιο θα γίνεται το μεσημέρι, που θα επιστρέφει το τρένο και από τους επιβάτες με προορισμό τις πόλεις αυτές. Δηλαδή, θα κατεβαίνουν στην Δράμα και το λεωφορείο θα τους μεταφέρει σε Παρανέστι, Σταυρούπολη, Ξάνθη, Ίασμο, Κομοτηνή και Αλεξανδρούπολη.

Ο κος Μαυρουδής, τόνισε πως «έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες αναβάθμισης στις γραμμές», ωστόσο, απηύθυνε έκκληση προς όλους τους αρμοδίους «να ενισχυθεί και με άλλα 2-3 δρομολόγια η γραμμή Θες/νικη-Αλεξανδρούπολη, προκειμένου έτσι να τοποθετηθεί το κατάλληλο προσωπικό, των 9 Σταθμαρχών, που απαιτείται –συν τους κλειδούχους των σιδηροδρομικών γραμμών- και να λειτουργήσουν κανονικά οι σταθμοί, χωρίς την παρέμβαση των λεωφορείων, επιμηκύνοντας την ώρα μετακίνησης και ταλαιπωρίας των επιβατών, που θέλουν το τρένο».

Κ. Κατσιμίγας: «Κορνάρουν ξανά τα τρενολεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ»
Ιδιαίτερα δεικτική ήταν η ανάρτηση του Κώστα Κατσιμίγα, επικεφαλής ελάσσονος αντιπολίτευσης ΠΑΜΘ, για το ζήτημα. «Κορνάρουν ξανά τα τρενολεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Βορειοανατολική Ελλάδα…», έγραψε χαρακτηριστικά στον τίτλο του και προσθετικά είπε τα εξής: 

«Λίγο πριν τα εγκαίνια του νέου προαστιακού της Θεσσαλονίκης-Ασπροβάλτας-Καβάλας, βαφτισμένου “Ανατολικός Κλάδος Σιδηροδρομικής Εγνατίας” από τον Σερραίο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, που θα περάσει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που έδιωξε το τρένο από την πόλη του […], η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποφάσισε να δρομολογήσει ξανά τρένα (τρόπος του λέγειν) στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, ύστερα από δυο χρόνια παύσης των δρομολογίων. Συγκεκριμένα δρομολογεί ένα (1) και μοναδικό τρένο με αναχώρηση από Θεσσαλονίκη στις 5.50, άφιξη στη Δράμα στις 10.08, στη συνέχεια επιβίβαση σε λεωφορεία στις 10.11 και άφιξη στην Κομοτηνή στις 13.19 και στην Αλεξανδρούπολη στις 14.19. Αντίστοιχα το δρομολόγιο επιστροφής ξεκινά από Κομοτηνή στις 7.05 το πρωί και φτάνει στην Θεσσαλονίκη στις 14.12. Και για να μην κουράζεστε με υπολογισμούς να σας πω ότι ο συνολικός χρόνος ταξιδιού είναι 7 ώρες και 30 λεπτά. (8 ώρες και 30 λεπτά για Αλεξανδρούπολη). 4 ώρες και 20 λεπτά κάνει το τρένο μεταξύ Θεσσαλονίκης και Δράμας και 3 ώρες και 10 λεπτά το λεωφορείο μεταξύ Δράμας και Κομοτηνής».

Ο κος Κατσιμίγας στον συλλογισμό του επέμεινε στο γενικότερο και διαχρονικό ζήτημα με τα τρένα στη Βόρεια Ελλάδα, δηλαδή τα μεγάλα χρονικά δρομολόγια, λέγοντας: «Ο αντίστοιχος χρόνος που χρειάζεται το λεωφορείο του ΚΤΕΛ μεταξύ Κομοτηνής και Θεσσαλονίκης είναι 3 ώρες, ενώ ένα ΙΧΕ χρειάζεται 2 ώρες και 10 λεπτά. Φυσικά δεν προβλέπονται εμπορευματικές μεταφορές, όπως συμβαίνει εδώ και δέκα τουλάχιστον χρόνια. Παρόμοιοι χρόνοι υπήρχαν μέχρι και την δεκαετία του 1950 με ατμομηχανές».

«Δεν θέλω να ακούω κακιούλες, ότι αυτό είναι ξευτίλα, ότι μας δουλεύουν, μας έχουν γραμμένους , μας αγνοούν και παρόμοια σχετικά. Η κεντρική διοίκηση μας αγαπά και φροντίζει για την ανάπτυξή μας», κατέληξε.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr