Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Στην πρώτη επίσημη συνεδρίαση του νέου αυτού θεσμού βρέθηκε ο "Χ" - Μετά από 35 χρόνια καταργήθηκε το μονοπρόσωπο όργανο των σχολικών συμβούλων
Μετά από 35 χρόνια λειτουργίας, με θετικό αλλά και αρνητικό πρόσημο, μπήκε ένα τέλος στη λειτουργία του μονοπρόσωπου οργάνου των Σχολικών Συμβούλων. Πλέον, η ευθύνη της υποστήριξης της σχολικής κοινότητας δεν θα είναι υπόθεση ενός, αλλά μίας διεπιστημονικής ομάδας που συγκροτήθηκε σε κάθε γεωγραφική περιφέρεια της χώρας. Πρόκειται για τα λεγόμενα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, ένα εκ των οποίων απέκτησε και η Κομοτηνή, ούσα η έδρα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η ομάδα απαρτίζεται από 31 μέλη κι αναμένεται η πλήρωση άλλων 6 κενών. Στόχος της είναι με συλλογικό και συνεργατικό τρόπο να αντιμετωπίζονται τα εκπαιδευτικά ζητήματα.
Ο "Χ" βρέθηκε στην πρώτη επίσημη συνεδρίαση του Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕΚΕΣ) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜ-Θ), η ομάδα του οποίου προσωρινά - μέχρι την εύρεση μόνιμης έδρας - συνεδριάζει στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής. Εκεί συναντήσαμε τον αναπληρωτή οργανωτή ΠΕΚΕΣ ΑΜ-Θ και συντονιστή εκπαιδευτικού έργου του κλάδου δασκάλων ΠΕ 70 Νίκο Τσουρή, ο οποίος μας ενημέρωσε για το νέο αυτό όργανο. "Είναι ένας καινούργιος θεσμός κι έχουν γίνει 13 τέτοια κέντρα σε όλη την Ελλάδα, στις έδρες των Περιφερειών.
Αποστολή των ΠΕΚΕΣ είναι ο εκπαιδευτικός σχεδιασμός, η παρακολούθηση, ο συντονισμός και η στήριξη του εκπαιδευτικού έργου όλων των δημοσίων και - αν υπάρχουν στην περιφέρεια - και ιδιωτικών σχολικών μονάδων, όπως επίσης η υποστήριξη των εργαστηριακών κέντρων, ο συντονισμός των κέντρων εκπαιδευτικής και συμβουλευτικής υποστήριξης (ΚΕΣΥ) (τα οποία μέχρι στιγμής λέγονταν ΚΕΔΥ), των κέντρων εκπαίδευσης για την αειφορία και των εργαστηριακών κέντρων φυσικών επιστημών", είπε, και διευκρίνισε πως "επί της ουσίας παύει πλέον ο θεσμός των σχολικών συμβούλων όπως τον ήξερε ο εκπαιδευτικός χώρος και οι γονείς και πλέον υπάρχει αυτό το νέο όργανο το οποίο λειτουργεί συλλογικά. Όταν θα υπάρξει ένα πρόβλημα στα σχολεία, δεν θα είναι ένα άτομο αυτό που θα κληθεί να το αντιμετωπίσει, αντίθετα θα υπάρχει συνεργασία από σχετικούς επιστήμονες που θα μπορέσουν να δώσουν λύσεις στα προβλήματα και στις δυσλειτουργίες".
Αναφορικά με το πως βλέπει ο ίδιος ως εκπαιδευτικός τη νέα αυτή κατεύθυνση, είναι ρεαλιστής ο κος Τσουρής. "Σε πρώτη ανάγνωση είναι κάτι θετικό, αλλά από την άλλη - όπως και σε κάθε νέο θεσμό - υπάρχουν μέχρι στιγμής σοβαρά οργανωτικά προβλήματα, τα οποία προσπαθούμε να λύσουμε", απάντησε και εξήγησε - αναφορικά με τα πρώτα ζητήματα που έχουν ανακύψει - πως "αυτή τη στιγμή γίνονται ενέργειες από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Π. Κεραμάρη, ώστε να βρεθεί κτίριο, για να στεγάσει το ΠΕΚΕΣ, και να υπάρξει η κατάλληλη γραμματειακή υποστήριξη, γιατί μέχρι στιγμής δεν υπάρχει γραμματέας για να κρατήσει τα πρακτικά". Γι' αυτό άλλωστε η πρώτη επίσημη συνεδρίαση που παρακολούθησε ο "Χ" πραγματοποιήθηκε σε έναν χώρο - ανάγκης, ήτοι στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής.
Ο κος Τσουρής πάντως εξηγεί πως το ΠΕΚΕΣ θα αναπτύσσει συνεργασίες με το ινστιτούτο εκπαιδευτικής πολιτικής (ΙΕΠ) όπως και με τα ΚΕΣΥ και ΚΕΑ "όταν θα ξεκινήσει η πλήρης λειτουργία τους, για να μπορέσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να στηρίξουμε τις εκπαιδευτικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς. Όλα αυτά λειτουργούν ως ένα δίκτυο συνεργασίας", εξήγησε.
Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με έδρα στην Κομοτηνή ξεκίνησε τη λειτουργία του. Βεβαίως, όπως κάθε νέος θεσμός, η επιτυχία ή αποτυχία του θα κριθεί στον χρόνο.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News