Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Γράφει ο Σάκης Λιπορδέζης, ιδρυτής του Φροντιστηρίου "2001 - Ορόσημο"
Τα φροντιστήρια στην Τουρκία λέγονται Dersane (ντερσανέ).
Στην Τουρκία λειτουργούν 3000 φροντιστήρια για 2.000.000 μαθητές στη Γ΄ Λυκείου και 1.000.000 στις μικρότερες τάξεις. (στοιχεία 2007)
Ο Εμρέ Κατζάρ που για πρώτη φορά απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις δήλωσε στον τύπο: «Ευχαριστώ τα φροντιστήρια Final και την οικογένεια μου στους οποίους οφείλω την επιτυχία μου».
Υπάρχουν φροντιστήρια που έχουν πάνω από 1500 μαθητές!
Το εβδομαδιαίο πρόγραμμα είναι περίπου 12 ώρες την εβδομάδα με δίδακτρα 400€ περίπου το μήνα σε εικοσαμελή τμήματα ! (στοιχεία του 2007)
Οι τιμές δηλαδή είναι υπερδιπλάσιες από των ελληνικών. Σε κάθε φροντιστήριο υπάρχουν δεκάδες βοηθοί καθηγητές κυρίως αριστούχοι φοιτητές και τελειόφοιτοι οι οποίοι σε συγκεκριμένα μελετητήρια – αναγνωστήρια βοηθούν τους μαθητές και λύνουν τις απορίες τους.
Οι ταλαντούχοι από αυτούς εξελίσσονται σε μόνιμους καθηγητές του φροντιστηρίου.
Τα σπουδαιότερα και πλέον φημισμένα φροντιστήρια είναι τα Final, Dershanesi, Ugur, κλπ, που λειτουργούν οργανωμένα με βιβλία σημειώσεις, test επαγγελματικού προσανατολισμού και ωραίους χώρους με υψηλή διακόσμηση.
Όπως και στην Ελλάδα ένα μήνα πριν τις παντουρκικές εξετάσεις διεξάγουν εξετάσεις προσομοίωσης.
Πολλοί είναι οι γονείς που νομίζουν ότι ο θεσμός του φροντιστηρίου είναι Ελληνικός.
Το αξιοπερίεργο είναι ότι και οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι τα φροντιστήρια είναι δική τους αποκλειστικότητα. Όταν ο Ιάπωνας πρόεδρος της ένωσης Ιαπωνικών φροντιστηρίων, τα λεγόμενα jucu κλήθηκε από την Ελληνική ομοσπονδία φροντιστών Ελλάδας (ΟΕΦΕ) δήλωσε: «σας εντυπωσίασε η εθνική μας εκπαιδευτική ιδιαιτερότητα». Στο συνέδριο με τίτλο «Παιδεία χωρίς όρια και όρους» ο πρόεδρος της jucuAssociation κ.AsahiShibun δήλωσε: «Πάνω από 40000 jucu σε μια χώρα 140.000.000 κατοίκων παίζουν ενεργό ρόλο στην εκπαίδευση μέρα και νύχτα αποζημιώνοντας τα παιδιά για την έλλειψη εκπαίδευσης από τα δημόσια σχολεία. Είχαμε την πεποίθηση για πολλά χρόνια ότι τα jucu που έχουν μια εκπαιδευτική διαδρομή 60 ετών αποτελούν μια ιαπωνική ιδιατερότητα μέχρι που ανακαλύψαμε ότι ανάλογα απογευματινά σχολεία υπάρχουν σε πολλές χώρες μεταξύ των οποίων και η χώρα σας». «Τα jucu αναγνωρίστηκαν κοινωνικά και αποκαλούνται πλέον “δεύτερο σχολείο”… Ήδη έχουμε δημιουργήσει τα δικά μας standards για να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις της κοινωνίας…» Εκτός από τα jucu έχουμε και τα yobiko, τα οποία είναι ειδικά κέντρα προετοιμασίας για τις εισαγωγικές εξετάσεις των Πανεπιστημίων και۠ υπάρχει ειδοποιός διαφορά μας επισημαίνει ο Ishii Masazumi. Οι μισοί από τους μαθητές της υποχρεωτικής εκπαίδευσης πηγαίνουν στα jucu, τα οποία προσφέρουν βοήθεια στα μαθηματικά, τα ιαπωνικά, τις φυσικές επιστήμες, τα αγγλικά και τις κοινωνικές σπουδές.
Υπάρχουν και μη ακαδημαϊκά jucu για μαθήματα πιάνου, τέχνης κολύμβησης και μαθήματα άβακα.
Ιδιαίτερα μαθήματα είναι μάλλον περιορισμένα και αφορούν το 1% των παιδιών του δημοτικού και το 7,3% των παιδιών του γυμνασίου.
Ορισμένα jucu έχουν παραρτήματα και στις Η.Π.Α για να βοηθήσουν τα παιδιά που ζουν στο εξωτερικό να συμβαδίζουν με τους μαθητές στην Ιαπωνία.
Εντυπωσιακό επίσης είναι το γεγονός ότι το 40% περίπου των μαθητών του Δημοτικού και το 75% του γυμνασίου φοιτούν σε φροντιστήρια!!!
Στην Ελλάδα τα ποσοστά αυτά είναι μονοψήφια.
Στο επόμενο : Τα Φροντιστήρια στην Taiwan και Κορέα
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News