Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Οι επιχειρηματίες πάντως δεν γνωρίζουν τι θα δουν στις «τσέπες» τους, για αδικία κάνει λόγο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης
Υπεγράφη και δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η Κοινή Υπουργική Απόφαση σχετικά με τα χρωστούμενα του μισθοδοτικού κόστους εργασίας 2010-2015 (γνωστού ως 12% για τις επιχειρήσεις της Θράκης).
Η ΚΥΑ δίνει απαντήσεις στα εξής: Ρύθμιση διαδικασίας, προϋποθέσεων, όρων, απαιτούμενων δικαιολογητικών, τρόπος συμψηφισμού, παρακράτησης και απόδοσης, είδος των συμψηφιζομένων και παρακρατούμενων απαιτήσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο διαδικαστικό ζήτημα, για την εφαρμογή του άρθρου 87 του ν. 4706/2020 (A΄ 136) και του άρθρου 26 του ν. 4722/2020 (Α’ 177).
Ποσά, άγνωστον…
Ωστόσο, αυτό που παραμένει αναπάντητο, είναι το τι θα δουν στις «τσέπες» τους οι επιχειρηματίες, ή σωστότερα το ποια θα είναι ακριβώς τα ποσά απαιτήσεις και μελλοντικών απαιτήσεων προς το Δημόσιο που θα συμψηφιστούν. Αυτό άλλωστε αποφάσισε η Ελληνική Πολιτεία ότι μπορεί να «σηκώσει» δημοσιονομικά, δηλαδή έναν συμψηφισμό, κι όχι καταβολή στο «χέρι». Όπως αναφέρεται στην ΚΥΑ οι συμωηφισμοί έχουν ως εξής: «Με την παρούσα ρυθμίζονται η διαδικασία, οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, ο τρόπος συμψηφισμού, παρακράτησης και απόδοσης, το είδος των συμψηφιζομένων και παρακρατούμενων απαιτήσεων, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο διαδικαστικό ζήτημα, για την εφαρμογή του άρθρου 87 του ν. 4706/2020 (A΄ 136) και του άρθρου 26 του ν. 4722/2020 (Α’ 177)», των ανεξόφλητων απαιτήσεων των δικαιούχων μέχρι τις 31.12.2015 έναντι του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ), με υφιστάμενες και μελλοντικές απαιτήσεις της Φορολογικής Διοίκησης ή και η διενέργεια παρακράτησης αντίστοιχων απαιτήσεων των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης και η απόδοση σε αυτούς των παρακρατούμενων ποσών, έναντι αυτών, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρο 87 του ν. 4706/2020 και του άρθρο 26 του ν. 4722/2020 (Α’ 177)».
Όπως αναγράφεται άλλωστε στην ΚΥΑ, η Κυβέρνηση μέχρι στιγμής δεν μπορεί να προσδιορίσει ακριβώς τη δαπάνη: «από τις διατάξεις της παρούσας απόφασης προκαλείται δαπάνη σε βάρος του προϋπολογισμού του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, η οποία δεν μπορεί να προσδιοριστεί ακριβώς καθόσον εξαρτάται από πραγματικά περιστατικά και δεν είναι γνωστές σε αυτή την φάση οι απαιτήσεις των δικαιούχων, καθώς και οι βεβαιωμένες οφειλές τους προς το Δημόσιο, το ΚΕΑΟ και το e- ΕΦΚΑ. Η δαπάνη θα καλυφθεί από τις εγγεγραμμένες πιστώσεις του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων προκαλώντας ισόποση επιδείνωση του οικονομικού αποτελέσματος».
Τι λέει ο Στ. Μωραϊτης
Ήδη τις αμφιβολίες του έχει εκφράσει με ανακοίνωση ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ξάνθης Στέλιος Μωραϊτης. «Η ‘’μαρίδα’’ των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να προσφύγουν στην δικαιοσύνη λόγω της ισοπεδωτικής μνημονιάκης εποχής που κράτησαν με νύχια και με δόντια χιλιάδες εργαζόμενους στην ΑΜΘ, και άντεξαν μέχρι σήμερα αδικούνται κατάφωρα με την ΚΥΑ. Το 10% που προσέφυγαν θα πάρουν το 50 με 60% του συνολικού ποσού που οφείλει στις επιχειρήσεις της ΑΜΘ το ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΆ αναξιόπιστο κράτος προς της επιχειρήσεις. Δεδομένου ότι είναι οι μεγάλες επιχειρήσεις. Το υπόλοιπο 40% του οφειλόμενου ποσού θα το χάσουν το 90% των δικαιούχων, χάνοντας κάθε ελπίδα θα κλείσουν. Με ότι αυτό συνεπάγεται εργασιακά, κοινωνικά, πολιτικά και φυσικά και εκλογικά… Γιατί είναι μια κατάφορη, ανάλγητη, αδικία. ΚΡΙΜΑ».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News