«Αυτοδιαχείριση» των ενδιάμεσων εκπτώσεων ζητούν οι Εμπορικοί Σύλλογοι | xronos.gr
ΟΙ ΕΝΔΙΑΜΕΣΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΔΕΝ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ

«Αυτοδιαχείριση» των ενδιάμεσων εκπτώσεων ζητούν οι Εμπορικοί Σύλλογοι

08/11/16 - 11:00

Με την πρόταση της ΕΣΕΕ συντάσσεται και ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής 

Προβληματισμό εκφράζει ο εμπορικός κόσμος ανά την Ελλάδα, αναφορικά με την αποδοτικότητα των εκπτώσεων και ειδικότερα των λεγόμενων «ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων», όπως είναι το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, που διανύουμε. 
Το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων (midseason sales) εφαρμόστηκε για πρώτη φορά τον Νοέμβριο του 2013 και συνολικά επτά φορές μέχρι σήμερα (σ.σ. οι ενδιάμεσες εκπτώσεις ισχύουν το πρώτο δεκαήμερο κάθε Νοεμβρίου και κάθε Μαΐου). 


Σε κάθε τέτοια εκπτωτική περίοδο, η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) εκπονεί έρευνες και μελέτες σε συνεργασία με το ΙΝΕΜΥ και τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, και όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα:
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα στους καταστηματάρχες. 


Ως εκ τούτου, η ΕΣΕΕ προτείνει ανασχηματισμό του μέτρου προκειμένου αυτό να βοηθήσει την αγορά και συγκεκριμένα προτείνει «αυτοδιαχείριση» των ενδιάμεσων εκπτωτικών περιόδων από τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους σε συνεργασία με τις Περιφέρειες. 

Τι λέει ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής 
Την πρόταση της ΕΣΕΕ υιοθετεί πλήρως ο Εμπορικός Σύλλογος Κομοτηνής. Η πρόεδρος του, Κική Κωνσταντινίδου, δήλωσε σχετικά: «Από την αρχή είχαμε επιφυλάξεις για τις ενδιάμεσες εκπτωτικές περιόδους. Συμφωνούμε ότι πρέπει να παραμείνουν οι δύο μεγάλες περίοδοι εκπτώσεων – καλοκαιρινές και χειμερινές- και τις ενδιάμεσες να τις ορίζουν οι τοπικές αγορές ανάλογα με τις ανάγκες τους». 

Εν τω μεταξύ, η έρευνα της ΕΣΕΕ ασχολείται και με το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές, κάτι που επίσης κρίνεται ως μη επωφελές. 


Σχολιάζοντας αυτό, η κα Κωνσταντινίδου, λέει: «Έχοντας εφαρμόσει το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές διαπιστώνουμε συνεχώς ότι δεν αυξάνει τον τζίρο μας, αλλά απλώς γίνεται η λεγόμενη «μεταφορά τζίρου». Δηλαδή, ο κόσμος, αντί να ψωνίσει άλλες μέρες, ψωνίζει την Κυριακή. Επιπλέον, οι έμποροι έχουμε πει ότι θεωρούμε την Κυριακή ως ημέρα αργίας και θέλουμε να παραμείνει ως τέτοια».
Ορισμένα αποτελέσματα 


της έρευνας της ΕΣΕΕ 
Μερικά στοιχεία που έδωσε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, που συνοδεύονται από το εξής σχόλιο: Οι βασικές διαπιστώσεις, ύστερα από τρία χρόνια εφαρμογής του μέτρου και συστηματικής παρακολούθησης της αγοράς δείχνουν αναποτελεσματικότητα και αποτυχία. Η γενικότερη εικόνα που προκύπτει είναι ότι οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται να βοηθούν τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αναφορικά με τα επίπεδα των πωλήσεων.

Τα αποτελέσματα των περιοδικών ερευνών του Ινστιτούτο αμφισβητούν πλέον την παραδοσιακή αντίληψη ότι οι εκπτώσεις λειτουργούν ενισχυτικά στο τζίρο των επιχειρήσεων. Λόγω της γενικότερης οικονομικής δυσχέρειας και της έλλειψης ρευστότητας, οι εκπτώσεις φαίνεται ότι πλέον παύουν να αποτελούν από μόνες τους κινητήριο δύναμη της αγοραστικής κίνησης. Από το σύνολο των τακτικών ερευνών που έχουν υλοποιηθεί σε αντιπροσωπευτικό δείγμα επιχειρήσεων, τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα αναφορικά με την κίνηση της αγοράς σε σύγκριση με την περυσινή αντίστοιχη περίοδο του εκπτωτικού δεκαημέρου, δείχνουν τα παρακάτω:


5/10 (50%) δηλώνουν μείωση των πωλήσεων τους το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου (2015) 
3/10 (31%) των καταστημάτων δεν συμμετέχουν στις ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου


Για το Κυριακάτικο άνοιγμα: 
8/10  (76%) δήλωσαν ότι η συμβολή του ανοίγματος της Κυριακής της εκπτωτικής περιόδου του Νοεμβρίου, δεν επηρέασε καθόλου ενώ η αγοραστική κίνηση του Σαββάτου ήταν μεγαλύτερη της Κυριακής


Απαντήσεις για την αποτελεσματικότητα του μέτρου των ενδιάμεσων εκπτώσεων: 
2014-2013: 37% χειρότερα, 
40% ίδια επίπεδα, 19% καλύτερα
2015-2014: 50% χειρότερα, 
36% ίδια επίπεδα, 14% καλύτερα
2016-2015: Η έρευνα είναι σε εξέλιξη
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr