Εκπαιδευτικοί του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής στην Κρήτη | xronos.gr
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΑΝ ΕΡΓΑΣΙΑ

Εκπαιδευτικοί του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής στην Κρήτη

02/06/23 - 6:00
Εκπαιδευτικοί του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής στην Κρήτη

Βοηθούν τους μαθητές τους να γίνουν ενεργοί πολίτες

Στο Ηράκλειο της Κρήτης βρέθηκαν εκπαιδευτικοί του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής στο πλαίσιο του 9ου συνεδρίου του Ινστιτούτου Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών (ΙΑΚΕ) με κεντρικό θέμα «πολίτη, εκπαίδευση και πολιτική συμμετοχή: Διαμορφώνοντας ενεργούς πολίτες στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης».

Την παρουσίαση έκανε η εκπαιδευτικός Εικαστικών Ευτυχία Βασιλούδη παρουσία της προϊσταμένης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Κατερίνας Σαραφίδου Αικατερίνης. Ο τίτλος της εργασίας ήταν «καλές πρακτικές διαθεματικής διδασκαλίας των εργαστηρίων δεξιοτήτων της θεματικής “φροντίζω το περιβάλλον” στο δημοτικό σχολείο». Στη δράση συμμετείχαν οι: Παρθένα Τσακίρη δασκάλα (ΠΕ70), Ευτυχία Βασιλούδη εκπαιδευτικός Εικαστικών (ΠΕ08), Θεοδοσία Νεστορίδου δασκάλα (ΠΕ70), Φώτης Κολοκοτρώνης εκπαιδευτικός Πληροφορικής (ΠΕ86).

Φώτης Κολοκοτρώνης (εκπαιδευτικός Πληροφορικής), Ευτυχία Βασιλούδη (εκπαιδευτικός Εικαστικών), Κατερίνα Σαραφίδου (προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης), Μανώλης Μπελαδάκης (προϊστάμενος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου), Κυριακής Γεωργιακάκη (μέλος Οργανωτικής Επιτροπής Συνεδρίου).


Η περίληψη της εργασίας
Σκοπός του σχολείου του 21ου αιώνα είναι να αποτελεί χώρο δημιουργίας, βιωματικής μάθησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων, χρήσιμων για μαθητές και μαθήτριες. Οι εκπαιδευτικές πολιτικές και τα εκπαιδευτικά συστήματα προσανατολίζονται προς αυτή την κατεύθυνση. Στην Ελλάδα σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας, τα εργαστήρια δεξιοτήτων εισάγονται στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των Νηπιαγωγείων, Δημοτικών και Γυμνασίων από το Σεπτέμβριο του 2021 και συνιστούν μία δυναμική, διδακτική και εκπαιδευτική δράση.

Βασικός σκοπός τους είναι η ενδυνάμωση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής, αναστοχασμού, κριτικής σκέψης, τεχνολογίας και επιστήμης. Επιπλέον, ενισχύονται δεξιότητες διαμεσολάβησης, υπευθυνότητας καθώς και οι δεξιότητες ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής σκέψης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιαστούν οι καλές πρακτικές διαθεματικής διδασκαλίας της ενότητας “Φροντίζω το Περιβάλλον” των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Μεταξύ άλλων αξιοποιήθηκαν τεχνικές διερευνητικής, βιωματικής και ομαδοσυνεργατικής μάθησης, σε συνδυασμό με τεχνικές 3D κατασκευής και χρήσης σύγχρονων κιτ εκπαιδευτικής ρομποτικής.

Οι παραπάνω πρακτικές εφαρμόστηκαν σε τμήμα της Β’ τάξης του 10ου Δ.Σ. Κομοτηνής κατά το σχολικό έτος 2022 - 2023. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν για να προσεγγίσουν ολιστικά το καταστροφικό φαινόμενο της πυρκαγιάς στο δάσος και τις επιπτώσεις αυτού. Η προσέγγιση αυτή είχε ως αποτέλεσμα την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών ανεξαρτήτως στυλ μάθησης, ανοίγοντας τον δρόμο για την προσωπική ολοκλήρωση, ανάπτυξη και την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr