Τι θα δούμε το αθλητικό Σαββατοκύριακο στη Ροδόπη
Ταλαιπωρία χθες το πρωί για επιβάτες Aegean (Ολυμπιακή) και Skyexpress, με το ένα δρομολόγιο να φτάνει μέχρι Αλεξανδρούπολη… και να γυρνά πίσω στην Αθήνα.
Μπορεί η ταλαιπωρία να είναι εξαίρεση στις πτήσεις από Αθήνα προς τον αερολιμένα «Δημόκριτος» Αλεξανδρούπολης, ωστόσο τη βίωσαν χθες το πρωί οι επιβάτες δύο πτήσεων, λόγω καιρικών συνθηκών.
Εξαιτίας του ομιχλώδους τοπίου υπήρξαν απαγορευτικές συνθήκες προσγείωσης, κι έτσι η πρωινή πτήση της Aegean (με αεροσκάφος της Ολυμπιακής) που ξεκίνησε περί των 6:15 το πρωί, μολονότι έφτασε μέχρι τον ουρανό της Αλεξανδρούπολης… επέστρεψε πίσω στο Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς ήταν επικίνδυνη η απόπειρα προσγείωσης σε αυτές τις συνθήκες που βλέπετε στη φωτογραφία. Η δεύτερη πρωινή πτήση προς Αλεξανδρούπολη με την Skyexpress δεν ξεκίνησε όταν ήταν προγραμματισμένη από το «Ελευθέριος Βενιζέλος», διότι κι εκείνη θα ήταν αδύνατο να προσγειωθεί.
Οι μεν επιβάτες της πρώτης πτήσης επιβιβάστηκαν αργότερα στο μεγάλο αεροσκάφος της Aegean με την πτήση των 11:00 περίπου, το δε αεροσκάφος της Skyexpress απογειώθηκε από την Αθήνα λίγη ώρα νωρίτερα από τις 11:00 με τους επιβάτες του.
«Τα αεροπλάνα που επιχειρούν στο δικό μας αεροδρόμιο θέλουν τουλάχιστον 1000 μέτρα ορατότητα, για να έχουν πιθανότητες να προσγειωθούν, και τα νέφη να μην είναι κάτω από τα 500 πόδια» ενημέρωσε για τις συνθήκες ασφαλούς προσγείωσης που πρέπει να υπάρχουν, ο αερολιμενάρχης του «Δημόκριτος» Στέλιος Ζαντανίδης.
Στην πρωινή πτήση που έφτασε μέχρι τον ουρανό της Αλεξανδρούπολης, αλλά επέστρεψε προσωρινά πίσω στην Αθήνα υπήρχαν μόλις 100 μέτρα ορατότητας και νέφη στα 400 πόδια, οπότε η προσγείωση δεν θα ήταν ασφαλής.
Κάτω του 1% τα περιστατικά
Αναφορικά με τη συχνότητα επιστροφών ή μεγάλων καθυστερήσεων αεροσκαφών λόγω ομίχλης, τα περιστατικά είναι κάτω του 1% στον αερολιμένα «Δημόκριτος», σύμφωνα με τον κο Ζαντανίδη. Το μικρό ποσοστό, σε συνδυασμό με τη χαμηλή κίνηση σε σύγκριση με τα μεγάλα αστικά αεροδρόμια, είναι οι παράγοντες που καθιστούν μη εύλογο να τοποθετηθεί το ακριβό σύστημα προσγείωσης αεροσκαφών με ομίχλη στο «Δημόκριτος».
Τέτοιο σύστημα στην Ελλάδα έχουν μόνο τα αεροδρόμια Αθηνών (Ελευθέριος Βενιζέλος) και Θεσσαλονίκης (Μακεδονία), λόγω της μεγάλης εμπορικής κίνησής τους.
Όσο για την απορία επιβατών, γιατί το αεροπλάνο επέστρεψε στην Αθήνα και δεν προσγειώθηκε στο γειτονικό αεροδρόμιο Καβάλας, ο Στέλιος Ζαντανίδης γενικά ενημέρωσε πως «η πρακτική των αεροπορικών εταιριών είναι σε κάθε δρομολόγιο να ορίζουν ένα εναλλακτικό αεροδρόμιο, το οποίο να μπορεί να τους εξυπηρετήσει, εάν δεν μπορούν να προσγειωθούν στο αεροδρόμιο προορισμού». Στη συνέχεια έδωσε ειδικά για το θέμα την εξήγηση ότι «η Καβάλα για πολλούς και διάφορους τεχνικούς κι επιχειρησιακούς λόγους δεν είναι εναλλακτικό αεροδρόμιο» και τέλος σημείωσε πως στα 22 χρόνια που εργάζεται στο αεροδρόμιο Αλεξανδρούπολης, το αεροδρόμιο Καβάλας δεν έχει χρησιμοποιηθεί περισσότερες από 6 φορές ως εναλλακτικό αεροδρόμιο προσγείωσης.
Μεγαλύτερη κι από το 2019 η κίνηση
Αναφορικά με τα τακτικά δρομολόγια, από το «Δημόκριτος» φεύγουν καθημερινά κατά μέσο όρο πέντε πτήσεις προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» από δύο αεροπορικές εταιρίες (Aegen/Ολυμπιακή και Skyexpress). «Έχουμε μεγάλες πληρότητες στα αεροσκάφη κι αυτό σημαίνει ότι μπορούν να κρατηθούν βιώσιμα τα δρομολόγια που έχουμε» έκανε γνωστό ο Στέλιος Ζαντανίδης.
Σύμφωνα με τον αερολιμενάρχη η φετινή εμπορική κίνηση των εορτών στο αεροδρόμιο ήταν μεγαλύτερη κι από την αντίστοιχη του 2019, που μέχρι φέτος θεωρούταν χρονιά κορωνίδα. Σε ημέρες με μεγάλη ζήτηση αυξήθηκαν τα δρομολόγια ή η χωρητικότητα των αεροσκαφών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News