Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Κουραστική για τους πολίτες και με επιπτώσεις στην αγορά η παρατεταμένη προεκλογική περίοδος με τις δύο κάλπες, που αν δεν είχαμε βέβαια το σύστημα της απλής αναλογικής, που ακόμα και οι εμπνευστές του πλέον δεν την πιστεύουν, θα υπήρχε ήδη κυβέρνηση.
Κουραστική και άτονη σε παλμό συγχρόνως, χωρίς το τρέξιμο και τον αγώνα που έδωσαν όλοι για τις πρώτες κάλπες. Το δίλημμα τώρα αν είναι άδειες ή όχι οι κάλπες, μάλλον είναι ρητορικό και προσπαθεί να δημιουργήσει συσπείρωση, γιατί το αποτέλεσμα των πρώτων εκλογών, σαφώς δίνει τη σειρά κατάταξης και το προβάδισμα, αλλά και τις δυνατότητες που έχει το κάθε κόμμα.
Οι εκλογές δεν ξεκινούν από το μηδέν, για όσους το επικαλούνται, επειδή τους βολεύει αυτό το αφήγημα. Οι πολίτες ήδη έχουν αποφασίσει και τα νέα διλήμματα θα φέρουν απλώς κάποιες μικρές αυξομειώσεις στη δύναμη και στα ποσοστά των κομμάτων.
Αλλά και θα δώσουν τη δυνατότητα να μπουν στη βουλή και κάποια μικρότερα κόμματα. Το πώς γίνεται όμως με ενισχυμένη αναλογική να έχουμε μεγαλύτερη εκπροσώπηση κομμάτων στη βουλή, ενώ με απλή λιγότερα, ας το αναλογιστούν και αυτό πάλι οι εμπνευστές της.
Πού πρώτοι βέβαια απέδειξαν ότι δεν ήθελαν να συνεργαστούν με κανέναν. Γιατί ουσιαστικά το μήνυμα που έστειλε ο λαός στην πρώτη κάλπη για να μπορέσει να σχηματιστεί κυβέρνηση συνεργασίας, ήταν να συγκυβερνήσουν Νέα Δημοκρατία και ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κάτι που το απέκλειαν βέβαια από την αρχή.
Αυτό γίνεται και στην Ευρώπη που συνεχώς την επικαλούνται ως παράδειγμα. Υπάρχει κουλτούρα συνεργασίας μεταξύ των μεγάλων κομμάτων εξουσίας. Στην Ελλάδα αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ότι η ενισχυμένη αναλογική και οι αυτοδύναμες κυβερνήσεις είναι η καλύτερη λύση.
Να τελειώνουμε όμως μας αναφέρουν πολλοί γιατί καιρός είναι να μπούμε σε κανονικούς ρυθμούς, αφού εν μέσω προεκλογικού κλίματος τα μολύβια κατεβαίνουν, τα πληκτρολόγια σιωπούν και τα υπουργεία δεν παίρνουν αποφάσεις, με τη δημόσια μηχανή να υπολειτουργεί. Και υπάρχουν πολλά δύσκολα μπροστά μας, που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Έντονη η παραφιλολογία που επικρατεί συνήθως σε περιόδους εθνικών εκλογών, αναφορικά με την εκλογή μουφτήδων στη Θράκη. Το περνούν ως άποψη έντεχνα οι καθημερινοί πλέον επισκέπτες στα μειονοτικά χωριά από το παραθρησκευτικό ιερατείο, που ξεκάθαρα δίνουν και αυτοί τον προεκλογικό τους αγώνα, για να στηριχτούν οι εκλεκτοί τους.
Και μάλιστα το έχουν περάσει σε ένα τέτοιο επίπεδο, που φαίνεται ότι υπάρχει μία ανησυχία στο περιβάλλον των τοποτηρητών μουφτήδων στη Θράκη, με δεδομένο ότι τελειώνει η θητεία τους σε μερικούς μήνες, με βάση το νόμο που ορίστηκαν.
Για να ξεκαθαρίσουμε όμως τα πράγματα, τίποτα από αυτά δεν ισχύει. Απλώς όλοι γνωρίζουν ότι οι τοποτηρητές μουφτήδες τοποθετήθηκαν το 2022 και η θητεία τους λήγει το 2025. Οπότε υπάρχει μακρύς δρόμος μέχρι τότε.
Και η θητεία τους που είναι εξαμηνιαία όπως πληροφορούμαστε, ανανεώνεται συνεχώς. Και θα ανανεωθεί προφανώς μέχρις ότου λήξει η θητεία τους το 2025. Εξάλλου ο θεσμός των τοποτηρητών μουφτήδων είναι καθαρά μεταβατικός.
Το τι θα γίνει στο μέλλον, ήδη έχει προταθεί μέσω των πορισμάτων της Διακομματικής Επιτροπής για τη Θράκη. Μετά την τριετή θητεία τους, θα σχηματιστεί ένα εκλεκτορικό σώμα από 33 άτομα μειονοτικούς από τον υπάρχοντα μουφτή.
Ο οποίος όμως δεν θα έχει το δικαίωμα να δηλώσει ενδιαφέρον, αν συμμετέχει στην επιλογή των προσώπων για να σχηματιστεί αυτή η Συμβουλευτική των 33, που θα απαρτίζουν το εκλεκτορικό σώμα. Εκτός φυσικά αν παραιτηθεί από πριν και τη διαδικασία αυτή την αναλάβει κάποιος άλλος.
Και φυσικά η εκλογή των νέων μουφτήδων, το 2025 όμως και όχι τώρα, θα γίνει από αυτό το εκλεκτορικό σώμα που θα συμμετέχουν μόνο μουσουλμάνοι. Και αν παρεμπιπτόντως προτείνουν έναν υποψήφιο μόνο, αυτός θα γίνει αποδεκτός από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας.
Αν όμως οι προτάσεις τους περιλαμβάνουν περισσότερα πρόσωπα, τότε η επιλογή του πιο κατάλληλου θα γίνει από το υπουργείο. Να διευκρινιστεί όμως ότι οι επιλογές και οι προτάσεις θα είναι θέματα αρμοδιότητας καθαρά μουσουλμάνων ιερωμένων, από το εκλεκτορικό σώμα των 33 ατόμων.
Είναι σαφές και νομοθετημένο βέβαια, ότι ο μουφτής ο οποίος έχει και δικαστικές αρμοδιότητες, δεν μπορεί να εκλέγεται, ή να ορίζεται δια ανατάσεως των χειρών από πολίτες μέσα στα τεμένη, όπως έγινε με τους ψευτομουφτήδες.
Ούτε να έχει έναν πολιτικό ρόλο πέραν των θρησκευτικών του καθηκόντων, όταν μάλιστα έχει και τη διπλή υπόσταση και του μουφτή και του ιεροδίκη σε θέματα οικογενειακού δικαίου. Αυτά προς άρση παρεξηγήσεων στα σενάρια τα οποία εξυφαίνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα, κυρίως για πολιτικές σκοπιμότητες και συμφέροντα.
Και τα κριτήρια φυσικά για αυτή τη θέση, δεν μπορεί να είναι το ποιος έχει καλύτερες σχέσεις με την Άγκυρα, είναι φίλος του Ταγίπ Ερντογάν και διάκειται φιλικά στο περιβάλλον του προξενείου, αλλά καθαρά θρησκευτικά.
Και με θρησκευτικούς ηγέτες που θα πρέπει να γνωρίζουν, να έχουν γνώσεις πανεπιστημιακές και όχι πολιτικό-διπλωματικά-θρησκευτικά πρόσωπα, που ο ρόλος τους είναι περίεργος και ο λόγος τους διχαστικός, για την ειρηνική συνύπαρξη στην περιοχή μας.
Και φυσικά η Συμβουλευτική των 33 εκλεκτόρων, θα περιλαμβάνει θρησκευτικά πρόσωπα από τη μειονότητα, ιεροδιδασκάλους, που ούτε και αυτοί γίνονται αποδεκτοί από το σύστημα των ακραίων και ιμάμηδες, σαφώς μη ελεγχόμενους από τους ψευτομουφτήδες.
Και πάνω από όλα φυσικά θα πρέπει να είναι πρόσωπα αποδεκτά από το σύνολο της μειονότητας, για να μην υπάρχει αυτό το τραγελαφικό φαινόμενο που επικρατεί στη Θράκη, της θρησκευτικής δυαρχίας ουσιαστικά.
Αναφερθήκαμε σε αυτό το ζήτημα προεκλογικά στον απόηχο των πολιτικών διενέξεων για τη Θράκη και την παρεμβατικότητα του προξενείου, γιατί την πιο σημαντική ….δουλειά, την κάνουν οι ψευτομουφτήδες σε αγαστή συνεργασία με το σύστημα των ακραίων.
Με ελεγχόμενους κατά πλειοψηφία ιμάμηδες στα τεμένη, με την εργαλειοποίηση της πίστης των απλών μουσουλμάνων, με ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με την προξενική αυλή και με πλήρη έλεγχο της άτυπης Συμβουλευτική, για να περνούν τη γραμμή που θέλουν.
Και συνάμα βρίσκονται σε αγαστή συνεργασία με παράτυπες και παράλληλες δομές, συλλόγους που ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια, κατηργημένα σωματεία, λειτουργούν τα κουράν κουρσού, διοργανώνουν τις δικές τους γιορτές, πάντοτε με την παρουσία της προξενικής αυλής.
Και όχι θεσμικά όπως θα έπρεπε να γίνεται με τους νόμιμους μουφτήδες. Αφήνοντας τον τούρκο πρόξενο στο απυρόβλητο, αφού άλλοι κάνουν τη δουλειά αντ’ αυτού.
Το ποιος στηρίζει όμως όλες αυτές τις προσπάθειες δημιουργίας παράλληλων υποδομών στη Θράκη, ποιος κινεί τα νήματα είναι ξεκάθαρο. Και ίσως είναι και δύσκολο να αποδειχτεί όσο και αν καταγγέλλεται, αφού οι πρόθυμοι και συνεργάσιμοι δουλεύουν συστηματικά και καθημερινά για αυτό.
Γιατί άφησαν όμως και χρονίζει ένα πρόβλημα, χωρίς να μπορούν να δώσουν λύση; Μήπως τώρα ήρθε η ώρα μετά από όσα συνέβησαν σε αυτό το ζήτημα, να δοθεί μία οριστική λύση; Και να ξεκαθαρίσουν πολλά τέτοια στρεβλά στη Θράκη που αφορούν την καθημερινότητα; Δεν είναι μόνο ο πρόξενος το πρόβλημα όπως εστιάζουν.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News