Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
«Βλέπουμε κίνηση δεν βλέπουμε… σακούλα» παρατηρεί η Κ. Κωνσταντινίδου
«Αρκετά δύσκολο καλοκαίρι από πλευράς κατανάλωσης κι επιχειρηματικότητας στην πόλη, δεν ήταν αυτό που περιμέναμε και που θέλαμε». Με αυτά τα λόγια παρουσίασε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη τα αποτελέσματα της φετινής έρευνας του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής για την περίοδο των θερινών εκπτώσεων (1 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου) που μόλις ολοκληρώθηκε, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κική Κωνσταντινίδου.
Συμπέρασμά της αναφορικά με την κινητικότητα στην αγορά ήταν πως «βλέπουμε κίνηση δεν βλέπουμε… σακούλα, αυτό είναι που κρατάμε».
Αναφορικά με τα βασικά πορίσματα της έρευνας, η οποία είχε δείγμα 100 επιχειρήσεων σε κέντρο και συνοικίες, αυτά είναι αντίστοιχα με τα πανελλαδικά που πρόσφατα παρουσίασε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ). «Το 62% των επιχειρήσεων κινήθηκε χαμηλότερα από το 2021, αυτό είναι πολύ μεγάλο ποσοστό. Το 2021 ήταν μία χρονιά στην οποία υπολειτουργούσαν τα καταστήματα κατά το ήμισυ, με πανδημία, clickaway και clickinside, αλλά το καλοκαίρι άνοιξαν τα καταστήματα, ο κόσμος έφυγε από τον εγκλεισμό και κατανάλωσε. Οπότε το 62% δεν είναι πολύ αντιπροσωπευτικό» σημείωσε, αλλά όπως κι αν έχει, ξεκαθάρισε πως «το ποσοστό είναι πολύ μεγάλο και μέρα με τη μέρα υπάρχει έλλειψη ρευστότητας στην αγορά».
Η ενεργειακή κρίση και το αυξημένο κόστος κάλυψης βασικών αναγκών στα νοικοκυριά έκανε τους καταναλωτές πιο διστακτικούς στις αγορές, με αποτέλεσμα από τη μία τα καταστήματα να πρέπει να ανταποκριθούν στο ενεργειακό σοκ στους δικούς τους λογαριασμούς από την άλλη οι καταναλωτές να βγαίνουν… με πιο ελαφριές σακούλες. «Αυτό που επηρέασε πάρα πολύ επιχειρηματίες και νοικοκυριά είναι η πολύ μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους […]. Οι καταναλωτές ήταν πάρα πολύ συγκρατημένοι στις αγορές τους γιατί έχουν φόβο κι ανασφάλεια του μεγάλου ενεργειακού κόστους» παρατήρησε χαρακτηριστικά η πρόεδρος.
Αναλυτικά η έρευνα
Πωλήσεις:
- Για το 62% των επιχειρήσεων, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2021, για το 25% στα ίδια επίπεδα, ενώ για το 13% των επιχειρήσεων οι πωλήσεις κινήθηκαν σε υψηλότερο επίπεδο.
- Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις παρουσιάζουν μείωση του τζίρου, η οποία ξεπέρασε το 30%.
- Η πλειονότητα των επιχειρήσεων πρόκειται να συνεχίσει τις προσφορές, μετά το πέρας της περιόδου εκπτώσεων.
- Σχεδόν 7 στους 10 επιχειρηματίες αιφνιδιάστηκαν από το μέγεθος της αύξησης του ενεργειακού κόστους και κατέγραψαν χαμηλότερες πωλήσεις από ό, τι εκτιμούσαν.
Στάση καταναλωτών:
- Η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων αναδείχθηκε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου και ακολούθησε η περίοδος του Ιουλίου.
Επιχειρήσεις:
- Το 88% των επιχειρήσεων χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους.
Ελπίδες από τη ΔΕΘ
Η επιχειρηματικότητα πανελλαδικά διατηρεί κάποιες ελπίδες για ανακοίνωση θετικών μέτρων από τον πρωθυπουργό, δεδομένων των μέχρι στιγμής διαρροών. «Περιμένουμε κάποιες ελαφρύνσεις, οι δόσεις (των ρυθμίσεων) να γίνουν περισσότερες, κάτι το οποίο θα βοηθήσει την επιχειρηματικότητα» δήλωσε η πρόεδρος και ξεκαθάρισε: «δεν θέλουμε πρόωρες εκλογές γιατί δεν βοηθούν καθόλου την επιχειρηματικότητα».
Διευρυμένο ωράριο αυτή την εβδομάδα
Αυτή την εβδομάδα η αγορά της πόλης θα λειτουργήσει σε διευρυμένο ωράριο, λόγω υποδοχής της εικόνας «Άξιον Εστί» από το Άγιο Όρος, με εξαίρεση σήμερα το απόγευμα ανήμερα της υποδοχής.
Σχετικά η κα Κωνσταντινίδου δήλωσε: «περιμένουμε στην πόλη αρκετό κόσμο λόγω της σημαντικότητας και ιερότητας της εικόνας, οπότε προσαρμόσαμε το ωράριο κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο για την υποδοχή της εικόνας αλλά και για τους επισκέπτες που θα έρθουν όλη την εβδομάδα να προσκυνήσουν για να βρουν ανοιχτή την αγορά».
Το προτεινόμενο ωράριο του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής από Τρίτη 06 έως Σάββατο 10 Σεπτεμβρίου:
- Τρίτη 08:30 -14:30 & 19:00 – 21:00 (ημέρα υποδοχής)
- Τετάρτη 08:30 -14:30 & 17:30 – 21:00
- Πέμπτη 08:30 -14:30 & 17:30 – 21:00
- Παρασκευή 08:30 -14:30 & 17:30 – 21:00
- Σάββατο 08:30 -16:00
Κανονικά φέτος η Λευκή Νύχτα
Μετά από δύο χρόνια διακοπής λόγω κορωνοϊού, η Λευκή Νύχτα επιστρέφει φέτος τέλη Σεπτεμβρίου - αρχές Οκτωβρίου, δηλαδή στο χρονικό διάστημα που από τον Εμπορικό Σύλλογο θεωρείται το πιο παραγωγικό καταναλωτικά λόγω έλευσης πρωτοετών φοιτητών, των οικογενειών τους κι όλων των φοιτητών ανεξαρτήτως έτους.
Τέλος, και φέτος αναμένεται η καμπάνια «αγοράζω στην πόλη που σπουδάζω» σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο, με την προσφορά εκπτώσεων αποκλειστικά για φοιτητές όλο το χρόνο σε καταστήματα που συμμετέχουν στην καμπάνια.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News