Η εφαρμογή του δημότη έρχεται στην Κομοτηνή! | xronos.gr
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ ΚΑΙ ΛΟΙΠΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΩΝ

Η εφαρμογή του δημότη έρχεται στην Κομοτηνή!

24/05/17 - 11:00

Αίτημα της παράταξης Σπάρτακος για "καταγραφή προβλημάτων και αμφίπλευρη επικοινωνίας δημότη-δήμου"

Βήμα εκσυγχρονισμού και προσέγγισης της νέας γενιάς κάνει ο δήμος Κομοτηνής, καθώς έρχεται το application (: εφαρμογή), το οποίο θα σας επιτρέπει να καταθέτετε τα παράπονά  σας προς τον δήμο Κομοτηνής, χωρίς να χρειάζεται να βλέπετε σε τετ-α-τετ τον δήμαρχο ή κάποιον αρμόδιο αντιδήμαρχο.


Πιο αναλυτικά, μια καινοτόμο ιδέα εισήγαγε στο δημοτικό συμβούλιο η παράταξη Σπάρτακος κι έγινε δεκτή από τον δήμαρχο Κομοτηνής Γιώργο Πετρίδη και σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο. Πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό διαδικτυακό σύστημα επικοινωνίας, καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων πολιτών μέσω "έξυπνων" κινητών τηλεφώνων. Θα είναι μια δωρεάν εφαρμογή, από πάροχο που ακόμη δεν έχει καθοριστεί καθώς αρκετές εταιρίες δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τομέα, που θα επιτρέπει στους δημότες και επισκέπτες της Κομοτηνής να αναφέρουν οτιδήποτε δυσχεραίνει την καθημερινότητά τους στην πόλη. Παράλληλα, παρέχεται πλήθος δυνατοτήτων με αφετηρία την αμφίδρομη επικοινωνία δήμου-δημότη.


Επικεφαλής του Σπάρτακου και εισηγητής της πρότασης ο κ. Καραΐσκος, απαρίθμησε τα οφέλη της εφαρμογής: "Η πρότασή μας αποσκοπεί σε δύο στόχους: Πρώτον, να έχουμε πιο ενεργή συμμετοχή των πολιτών, δίνοντάς τους μια δυνατότητα άμεσης, δωρεάν και απλής καταγραφής ενός προβλήματος. Δεύτερον, να έχει ο δήμος τη δυνατότητα ενημέρωσης και συνολικής εικόνας για τα προβλήματα που καταγράφουν οι πολίτες στην καθημερινότητά τους. Αυτό είναι άλλωστε που χρειάζονται οι δημότες από το δήμο. Καταγραφή των προβλημάτων της καθημερινότητας και επίλυσής τους στο βαθμό του εφικτού. Εκτός από την καταγραφή προβλημάτων, παρέχεται η δυνατότητα αμφίπλευρης επικοινωνίας δημότη-δήμου, ενημέρωσης για εκδηλώσεις, τέλεσης μικρών δημοσκοπήσεων. 


Παράλληλα, μπορεί να "εκθέσει" τις υπηρεσίες του δήμου, αν αυτές καθυστερούν να ανταποκριθούν στα αιτήματα των δημοτών", είπε, ενώ διαβεβαίωσε πως "δεν έχουμε καμία σχέση με την εταιρία, αλλά την είδαμε στην τηλεόραση να προβάλλεται ως μια δυναμική start up επιχείρηση. Ήδη την έχουν υιοθετήσει αρκετοί δήμοι ανά την Ελλάδα. Ο δήμος μας μπορεί να υιοθετήσει και παρόμοιες προτάσεις, δεν υπάρχει θέμα".


Ανταποκρινόμενος σε αυτή την ιδέα, ο δήμαρχος συναντήθηκε με τον κ. Καραΐσκο κι ανακοίνωσε τα εξής στο δημοτικό συμβούλιο: "Είναι μια πρόταση στη σωστή κατεύθυνση και γι' αυτό έχει μπει ήδη στον προϋπολογισμό, κατόπιν και συνάντησή μας με τον κ. Καραΐσκο. Φυσικά η εταιρία είναι ενδεικτική, δεν μιλάμε για μια φωτογραφική ανάθεση, αλλά θα οριοθετήσουμε τις τεχνικές προδιαγραφές και θα προσαρμόσουμε τις ανάγκες στο δικό μας δήμο.  Παρά τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει στην αρχή, γιατί πρόκειται για κάτι καινοτόμο, θα είναι χρήσιμο όχι μόνο για τη διεκπεραίωση προβλημάτων αλλά και για την παρακολούθηση, από πλευράς δήμου, της καθημερινότητας" και ανέδειξε πως τα έξοδα ετήσιας χρήσης του λογισμικού ανέρχονται στα 6.500 ευρώ.


Ενστάσεις αναφορικά, όχι με αυτή καθεαυτή την πρόταση, αλλά το κατά πόσο η δημαρχεία μπορεί να εξασφαλίσει τη λειτουργικότητα της εφαρμογής, εξέφρασε η επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Εμείς η Πόλη, κ. Καζάκου. 


"Η πρόταση μας βρίσκει σύμφωνους, αλλά κ. Πετρίδη πρέπει να δεσμευτείτε ότι θα λειτουργήσει η υπηρεσία, δηλαδή θα πρέπει να διαθέσουμε ήδη ένα άτομο, που βρίσκεται στο γραφείο εξυπηρέτησης του πολίτη το οποίο είναι …στο γραφείο σας. Επίσης, η εφαρμογή πρέπει να είναι ευανάγνωστη, για να μπορεί να την χρησιμοποιήσει κάθε πολίτης", είπε.


Επομένως, σε λίγους μήνες θα είστε μόλις μερικά ...κλικ, από το "γραφείο" του Γιώργου Πετρίδη, ανά πάσα στιγμή. Μια καλή πρωτοβουλία. Παράλληλα, η πλατφόρμα παρέχει δυνατότητα επέκτασης σε άλλους τομείς.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ 
Πως η εφαρμογή θα μπορέσει να λειτουργήσει, μεταξύ άλλων και στον τομέα της καθαριότητας, ήταν η άποψη του κ. Καραΐσκου, ο οποίος χαρακτήρισε τον τομέα στο δήμο Κομοτηνής ως "δυσλειτουργικό": "Ειδικά στον τομέα καθαριότητας, ο οποίος είναι πολύ δυσλειτουργικός, θα υπάρχει ένα επιπλέον κίνητρο για να κινηθεί δραστήρια. Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να προσθέσουμε την σκέψη της παράταξής μας, ότι δηλαδή το ISO 9001 (: σύστημα διαχείρισης ποιότητας) που έχει σε κάποιες υπηρεσίες, που έχει ο δήμος σε κάποιες υπηρεσίες όπως η τεχνική και η οικονομική, θα έπρεπε ίσως να επεκταθεί και στην καθαριότητα, ώστε να μπει σε μια σειρά η λειτουργία της, γιατί στη σημερινή κατάσταση δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των δημοτών". Στον αντίλογο, ο δήμαρχος αρνήθηκε τον χαρακτηρισμό ότι η Κομοτηνή είναι μια βρώμικη πόλη. "Ό,τι εικόνα κι αν έχει κανείς για την καθαριότητα στο δήμο, για παράδειγμα εγώ θετική και ο κ. Καραΐσκος αρνητική, με επισκέφτηκε ένας επίσκοπός από την Κύπρο και το πρώτο πράγμα που μου είπε ήταν πως είδε μια καθαρή πόλη. Φυσικά, δεν είναι το ίδιο σε όλες τις γειτονιές. Όμως, δεν δέχομαι τον χαρακτηρισμό ότι είναι μια βρώμικη πόλη. Μπορεί να μην είναι τόσο καθαρή όσο θα θέλαμε αλλά δεν είναι μια βρώμικη πόλη", είπε.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr