Μελέτη, δικαστική προσφυγή και "δορυφορικά" διόδια | xronos.gr
ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ

Μελέτη, δικαστική προσφυγή και "δορυφορικά" διόδια

28/06/17 - 11:00

Κινητικότητα προς πάσα κατεύθυνση με τον επόμενο σταθμό στην περιοχή μας, αυτόν της Μέστης να τίθεται σε λειτουργία πριν τελειώσει το καλοκαίρι

Κινητικότητα προς πάσα κατεύθυνση παρατηρείται στο θέμα των διοδίων, με τον επόμενο σταθμό στην περιοχή μας, αυτόν της Μέστης να τίθεται σε λειτουργία πριν τελειώσει το καλοκαίρι. 


Το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, όπως αναφέραμε σε εκτενές ρεπορτάζ στην χθεσινή έκδοση της εφημερίδας μας, αναλαμβάνει δράση μετά την επίσκεψη που έκανε σε αυτό ο βουλευτής Έβρου της ΝΔ Αναστάσιος Δημοσχάκης,. Συνομίλησε με τον πρύτανη του Δ.Π.Θ. Αθανάσιο Καραμπίνη, τους αναπληρωτές πρύτανη αλλά και καθηγητές της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου για το πέρασμα από τα μετωπικά στα δορυφορικά διόδια.

Το Δ.Π.Θ. θα εκπονήσει την οικονομοτεχνική μελέτη, η οποία θα αναλύσει το κόστος και τις δυνατότητες εφαρμογής των δορυφορικών διοδίων, που θα εφαρμοστούν με την καταχώρηση της θέσης του αυτοκινήτου και υπολογισμού της χιλιομετρικής απόστασης που αυτό έχει διανύσει επάνω σε ένα αυτοκινητόδρομο όπως η Εγνατία Οδός.


Όμως ο κος Δημοσχάκης προχώρησε περαιτέρω ζητώντας στο θέμα αυτό και στη συνδρομή του περιφερειάρχη Αν. Μακεδονίας και Θράκης Χρήστου Μέτιου. Απέστειλε την παρακάτω επιστολή: Γνωρίζετε ότι είναι βαθιά και διαχρονική μου πεποίθηση πως το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο της Θράκης αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους πυλώνες πάνω στους οποίους μπορεί να στηριχτεί η ουσιαστική πρόοδος και η βιώσιμη ανάπτυξη της Θρακικής οικονομίας, αλλά και κοινωνίας. Δυστυχώς, η Θράκη και η Ανατολική Μακεδονία, ως ενιαία Περιφέρεια, βρίσκονται μπροστά σε μια ακόμα αρνητική εξέλιξη, απόρροια πρόχειρων σχεδιασμών και, πλέον θεωρούμε ηθελημένης, απαξίωσης της περιοχής. Αναφέρομαι σαφώς στο ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας Οδού και εν γένει της διαχείρισης του κυκλοφοριακού φόρτου στην Περιφέρεια, η οποία αποτελεί το πρώτο χερσαίο σύνορο της Ε.Ε. με την Ασία μεν, αλλά δεν της δίνεται η ευκαιρία να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες που της προσφέρει αυτό το προτέρημα δε. Για αυτό το θέμα συναντήθηκα στις 26/06 με τον πρύτανη του ΔΠΘ, τον Κοσμήτορα, της Πολυτεχνικής Σχολής αλλά κι άλλα μέλη του ακαδημαϊκού δυναμικού του Πολυτεχνείου, ώστε το Πανεπιστήμιο να πρωτοπορήσει και να εκπονήσει ένα συνολικό και καθετοποιημένο πρόγραμμα βελτίωσης και ανάδειξης των οδικών (τουλάχιστον) μεταφορών στην Περιφέρεια, ξεκινώντας από το ζήτημα των διοδίων. Βέλτιστες πρακτικές από χώρες της ευρύτερης περιοχής μας, από τη Γερμανία και την Σλοβακία έως και την Τουρκία, και νέες τεχνολογίες, όπως τα δορυφορικά συστήματα (GNSS) και οι ετικέτες ραδιοσυχνοτήτων (RFID), μπορούν, πιστεύω, να εφαρμοστούν άμεσα και στη χώρα μας, ειδικά σε έναν αυτοκινητόδρομο με τις αναπτυξιακές προοπτικές της Εγνατίας Οδού. Θέλουμε και τη δική σας στήριξη και της Περιφέρειας, γενικότερα, προς αυτήν την κατεύθυνση. Πιστεύω ακράδαντα στις δυνάμεις του Πανεπιστημίου μας και στο ότι μπορεί να παίξει σημαίνοντα ρόλο στην ανάδειξη και την βελτίωση της οικονομίας της Περιφέρειας".


ΔΗΜΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ: 

Προσφυγή στην δικαιοσύνη κατά της ΚΥΑ για τα διόδια
Στο μέτωπο των διοδίων, στη δικαιοσύνη κατά της ΚΥΑ για τα διόδια αναμένεται να προσφύγει ο Δήμος Αλεξανδρούπολης. Στη συνεδρίαση του συμβουλίου το απόγευμα Δευτέρας 26 Ιουνίου, αποφασίστηκε η έγκρισή δαπάνης 10.000 ευρώ για την πρόσληψη δύο νομικών συμβούλων, για να προσφύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της ΚΥΑ, της κυβέρνησης, που προβλέπει τη λειτουργία των νέων διοδίων στην Εγνατία Οδό. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο δήμαρχος Ευάγγελος Λαμπάκης, οι δήμοι προσφεύγουν στο ΣτΕ κατά της ΚΥΑ μεμονωμένα, αφού δεν υπάρχει η δυνατότητα να το κάνουν συλλογικά μέσω των ΠΕΔ. Εκτός του Παύλου Μιχαηλίδη που εξέφρασε την αντίθεσή του, επισημαίνοντας πως «είναι προσφυγή κατά της Εγνατία Οδού» που δεν έχει καμία ελπίδα να γίνει δεκτή, όλες οι άλλες παρατάξεις του Δήμου τάχθηκαν υπέρ. Επίσης ο Σάββας Δευτεραίος διαφοροποιήθηκε, αν και συμφώνησε με την προσφυγή, ζητώντας και επιπλέον κινητοποιήσεις φορών και κατοίκων της περιοχής.


Υπενθυμίζεται ότι η νέα ΚΥΑ προβλέπει ότι από τον ερχόμενο Νοέμβριο θα βρίσκονται σε λειτουργία στην Εγνατία οδό συνολικά 38 σταθμοί (18 μετωπικοί και 20 πλευρικοί), ενώ σήμερα λειτουργούν οκτώ μετωπικοί σταθμοί. Η κυβέρνηση αποδέχτηκε την απαίτηση που έθεσε το ΤΑΙΠΕΔ για την εγκατάσταση επιπλέον 20 πλευρικών σταθμών, από αυτούς που προέβλεπε η παλαιότερη ΚΥΑ του 2014, ώστε να γίνει ελκυστικότερη στους επενδυτές η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου, που συμπεριλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα του μνημονίου.


ΤΕΙ ΑΜ-Θ: Πάσχει σε 8 σημεία η μελέτη για την εγκατάσταση σταθμού διοδίων 


To πόρισμα της έρευνας που διεξήγαγε το ΤΕΙ ΑΜ-Θ στο ζήτημα των διοδίων παρουσιάστηκε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες το πρωί πρόεδρος του ΤΕΙ ΑΜΘ, καθηγητής Αθ. Μητρόπουλος, σε συνεργασία με τους υπόλοιπους επιστήμονες της Επιτροπής. Εκεί έγινε γνωστό ότι η Επιτροπή για την εγκατάσταση Σταθμού Διοδίων στην Καβάλα, που όρισε το ΤΕΙ-ΑΜΘ, αφού εξέτασε τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων κατέληξε ότι πάσχει σε 8 σημεία:


1 Δεν έγινε διαβούλευση με το ενδιαφερόμενο κοινό.
2. Η έκταση της περιοχής της μελέτης είναι ανεπαρκής.
3. Δεν υπάρχουν δεδομένα για τον ατμοσφαιρικό αέρα.
4. Δεν υπάρχουν δεδομένα για τον θόρυβο.
5. Η θέση του Σταθμού Διοδίων είναι σε επικίνδυνο σημείο.
6 Δεν προβλέπονται εναλλακτικές λύσεις.
7. Είναι σε αναντιστοιχία με το νομικό πλαίσιο.

8. Η μελέτη για την Παράκαμψη είναι άσχετη με τον Σταθμό Διοδίων.


Η γνωμοδότηση της επιτροπής μαζί με τα συνημμένα έγγραφα και τα νομικά κείμενα θα παραδοθεί στη Δήμαρχο Καβάλας για ενέργειες. Η Εγνατία Οδός ΑΕ δεν εξέτασε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που θα προκαλέσει η εκτροπή μέρους των οχημάτων που διέρχονται από τον αυτοκινητόδρομο στην πόλη της Καβάλας, προς αποφυγή των διοδίων, παρότι η Παράκαμψη συνιστά για ένα μεγάλο αριθμό οχημάτων (και κατοίκων της Καβάλας) περιφερειακή οδό. Το ΤΕΙ-ΑΜΘ προσκαλεί την ΕΟΑΕ με την υπευθυνότητα που την διακρίνει να συμβάλλει στην προσπάθεια των πολιτών της Καβάλας για ανάπτυξη και ποιότητα ζωής και να επανεξετάσει το προτεινόμενο έργο.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr