Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Μικρή κινητικότητα σε μαγαζιά με όχι δελεαστικές εκπτώσεις
Πιο οργανωμένη ήταν φέτος η αγορά της Κομοτηνής, υποδεχόμενη για δεύτερη χρονιά το λεγόμενο Black Friday. Η Παρασκευή των προσφορών έδωσε πνοή στην αγορά της Κομοτηνής, κυρίως όμως στις αλυσίδες κι όχι στους απλούς - συνοικιακούς επιχειρηματίες, οι περισσότεροι εκ των οποίων άλλωστε απείχαν.
Χθες Παρασκευή 24 Νοεμβρίου, στην Κομοτηνή, όπως και στις περισσότερες πόλεις της Ελλάδας και του δυτικού κόσμου, πραγματοποιήθηκε η μεγάλη μέρα προσφορών.
Στην Κομοτηνή, όλες οι μεγάλες αλυσίδες ήταν οργανωμένες, με υψηλούς δείκτες προσφορών σε πολλές ετικέτες και με πλήθος εργαζομένων, ώστε να μην ταλαιπωρηθούν οι καταναλωτές και να αποφευχθεί ο σχηματισμός ουρών, όπως συνέβη πέρσι. Έτσι, η κίνηση που αποτύπωσε ο φακός μας στις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων, στο κέντρο της πόλης, στο εμπορικό κέντρο, και αλλού ήταν πραγματικά αξιόλογη.
Κινητικότητα υπήρξε και στα καταστήματα - όχι αλυσίδες - που επωφελήθηκαν της ημέρας και έκαναν ανταγωνιστικές και δελεαστικές προσφορές. Αντιθέτως, η πρώτη εντύπωση είναι πως ο μέσος καταναλωτής γύρισε την πλάτη του σε μικρές εκπτώσεις της τάξης του 20%, που δεν ήταν ικανές να καταστήσουν τα προϊόντα δελεαστικά. Την τιμητική τους, φαίνεται να είχαν καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών και φθηνού ρουχισμού.
Φυσικά, συμπεράσματα ακόμη - για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις - δε μπορούν να εξαχθούν με βεβαιότητα. Δηλαδή, ακόμη κι αν ένας επαγγελματίας σημείωσε αρκετά αυξημένο τζίρο χθες Παρασκευή, μπορεί αυτός να μην έφτασε ώστε να αναπληρώσει την "κοιλιά" που έκανε η αγορά από τις αρχές Νοέμβρη, καθώς ο μέσος καταναλωτής περίμενε τις προσφορές της Black Friday και δεν έκανε πολλές αγορές.
Όπως κι αν έχει, ο θεσμός είναι αρκετά νέος για την Ελλάδα, μιας που ήταν μόλις η δεύτερη χρονιά που "έτρεξε" στην Ελλάδα και στην Κομοτηνή. Σίγουρα πάντως, η μέρα δίνει πνοή στις μεγάλες επιχειρήσεις, οι οποίες άλλωστε έχουν καθιερώσει τη Black Friday ως θεσμό στις ΗΠΑ, τη Βρετανία και άλλες ευρωπαϊκές κυρίως χώρες.
Κληθείσα να καταθέσει τις πρώτες της εντυπώσεις, η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Κομοτηνής Κική Κωνσταντινίδου, αρχικά διευκρίνισε πως ο Σύλλογος στηρίζει όποια δράση δύναται να τονώσει το επιχειρείν.
"Αναγνωρίζουμε ότι οι τσέπες είναι άδειες, όμως αν είναι να καταναλώσουμε, ας ξεκινήσουμε την έρευνά μας πρώτα από τα καταστήματα της γειτονιάς. Ο καθένας ό,τι διαθέτει, καλό είναι να το αφήνει στην πόλη μας", παρότρυνε τους καταναλωτές η κα. Κωνσταντινίδου.
"Πιστεύουμε ότι στο τέλος της ημέρας θα έχουμε μία ...άσπρη Παρασκευή, γιατί θα έχουν τονωθεί τα ταμεία των καταστημάτων", ήταν η πεποίθηση που εξέφρασε για την αγοραστική κίνηση και παρατήρησε ότι "σε σχέση με πέρσι, φέτος εκδήλωσαν ενδιαφέρον περισσότερα καταστήματα".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News