Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Με δύο διόδια, πολλαπλές φθορές και δεκάδες προβληματικά σημεία - Ιδιαίτερης επικινδυνότητας το οδόστρωμα στην γέφυρα Κομψάτου όπως και στις εισόδους/εξόδους της Κομοτηνής
Ντροπιαστική για τον τόπο και επικίνδυνη για τους διερχόμενους είναι η κατάσταση στο οδικό δίκτυο της Εγνατίας Οδού στη Ροδόπη. Δεν είναι λίγα τα τροχαία που έχουν σημειωθεί εντός των γεωγραφικών ορίων της Ροδόπης, στην Εγνατία Οδό, όπως κι ευρύτερα της Θράκης, στα οποία ενδέχεται να ευθύνεται και το οδόστρωμα.
Στον σχεδιασμό της εταιρείας είναι να πραγματοποιηθούν εργασίες σε προβληματικά σημεία, κατά προτεραιότητα, όπως για παράδειγμα στον Έβρο. Όμως, σε μία περίοδο όπου τα διόδια φυτρώνουν μόλις σε μερικούς μήνες, η χαρακτηριστική αργοπορία στην προκήρυξη έργων για όλο το δίκτυο - κι όχι τμηματικά - δικαίως εξοργίζει τους διερχόμενους οδηγούς.
Το μόνο σίγουρο είναι η πως η Εγνατία Οδός χρειάζεται επειγόντως βαριά συντήρηση σχεδόν στο σύνολό της, προκειμένου να καταστεί ασφαλής για τους οδηγούς. Την ίδια ώρα όμως οι πόροι της εταιρείας δεν φαίνεται να επαρκούν για το πλήθος των έργων που είναι απαίτηση της κοινωνίας να υλοποιηθούν, με αποτέλεσμα η κατάσταση να είναι μέρα με τη μέρα χειρότερη.
Τα δύο σημαντικά έργα που φαίνεται ότι θα προχωρήσουν αυτό το διάστημα έχουν αφήσει τη Ροδόπη έξω, κι αφορούν πρώτον τη βαριά συντήρηση του τμήματος μεταξύ Α/Κ Μετσόβου και Α/Κ Παναγιάς Γρεβενών, και δεύτερον το έργο μεταξύ ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης και Α/Κ Αρδανίου. Επίσης, φαίνεται να προχωρούν άλλα δύο μικρότερα έργα, αποκατάστασης οδοστρώματος, στο τμήμα Α/Κ Αρδανίου- Κήποι, και στο το τμήμα Α/Κ Χριστού-Α/Κ Σιδηροκάστρου.
Μετρώντας λακκούβες και προβλήματα
Το δίκτυο στη Ροδόπη έχει καταστεί δεόντως προβληματικό. Σε αυτό το συμπέρασμα φτάνει καθένας οδηγός, από την είσοδό του κιόλας στο δίκτυο. Ανατολική και δυτική είσοδος/έξοδος Κομοτηνής έχουν φθαρμένο οδόστρωμα και πολλά προβληματικά σημεία, ενώ η κατάσταση δεν είναι πολύ καλύτερη στο κυρίως οδικό άξονα της Εγνατίας.Περί των 50 προβληματικών σημείων, ίσως και περισσότερα, διακρίνει κανείς με γυμνό μάτι από την δυτική είσοδο Κομοτηνής μέχρι και τον Ίασμο. Η κατάσταση είναι τραγική στην γέφυρα Κομψάτου, όπως μπορείτε να δείτε και στην φωτογραφία. Ιδίως τις βραδινές ώρες, κι εάν επικουρικά ο οδηγός δεν πειθαρχεί με το όριο ταχύτητας, κρύβονται δεκάδες κίνδυνοι.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και προς Σάπες. Υπενθυμίζουμε, μάλιστα, ότι ενώ μέχρι τον Ίασμο τουλάχιστον δεν υπάρχουν διόδια, για να πάει κανείς Σάπες μέσω της Εγνατίας από Κομοτηνή, καλείται να πληρώσει τα νέα διόδια της Μέστης. Όμως, διάφορα σημεία είναι φθαρμένα και ιδίως προβληματικός είναι ο κόμβος εισόδου/εξόδου προς Σάπες. Το συμπέρασμα είναι πως το οδικό δίκτυο της Εγνατίας στη Ροδόπη, όπως και συνολικά στην Θράκη, χρήζει άμεσης - κι όχι τμηματικής και μελλοντικής - συντήρησης ή αποκατάστασης. Η πραγματικότητα όμως θέλει τα διόδια να πληθαίνουν ...μαζί με τα προβληματικά σημεία του οδικού δικτύου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News