Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Τα "πρωτάκια" στην πρώτη σειρά και οι γονείς από κοντά τους
Με τις ευλογίες του μητροπολίτη Μαρώνειας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονα πραγματοποιήθηκε στις 8.30 το πρωί της Δευτέρας 11 Σεπτεμβρίου ο αγιασμός στο 3ο δημοτικό σχολείο Κομοτηνής. Με τα "πρωτάκια" στην πρώτη σειρά και τους γονείς από κοντά τους, οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στον αύλειο χώρο για την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς. Τις ευχές τους έδωσαν στους μαθητές και τις μαθήτριες και φυσικά στους εκπαιδευτικούς, οι βουλευτές Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ και Ιλχάν Αχμέτ, ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης, ο δήμαρχος Κομοτηνής, ο προϊστάμενος της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ αναγνώστηκε μήνυμα του υπουργού Παιδείας. Προς στιγμήν προκλήθηκε αναστάτωση όταν αισθάνθηκε δυσφορία ένα μικρό αγόρι, όμως του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες και το παιδί συμμετείχε κανονικά στον αγιασμό.
Τα κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια
Τα βιβλία βρίσκονται στα δημοτικά σχολεία της περιοχής, όχι όμως και το σύνολο των εκπαιδευτικών, όπως τόνισε κατά τον χθεσινό αγιασμό ο Στέφανος Μακρυγιάννης πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρείς Ιεράρχες»: "Η φετινή σχολική χρονιά δυστυχώς δεν ξεκινά όπως περιγράφουν οι εξαγγελίες του υπουργείου Παιδείας διότι ακόμα και σήμερα (11 Σεπτέμβρη) παραμένουν δεκάδες κενά εκπαιδευτικών στην περιοχή μας και περίπου 4.000 σε όλη την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση της χώρας.
Συγκεκριμένα τα κενά αυτά είναι κενά που αφορούν κυρίως τις υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές δομές και για να γίνω πιο σαφής, υπάρχουν κενά στις παράλληλες στηρίξεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτό δυσχεραίνει σημαντικά τη λειτουργία 26 τμημάτων δημοτικών σχολείων στην περιοχή μας τα οποία έχουν τέτοιους μαθητές. Επιπλέον δεν έχουν στελεχωθεί καθόλου μέχρι σήμερα τα τμήματα υποδοχής των ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας τα οποία είναι τα τμήματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας. Επίσης υπάρχουν περίπου 15 κενά εκπαιδευτικών ειδικοτήτων, δηλαδή, μουσικών, φυσικής αγωγής, αγγλικών και όλων των υπόλοιπων ειδικοτήτων.
Όπως καταλαβαίνουμε το σύνολο αυτών των κενών σημαίνει εκατοντάδες χαμένες διδακτικές ώρες κάθε εβδομάδα στα σχολεία της Ροδόπης και πολλές δεκάδες χιλιάδες σε όλη τη χώρα. Είναι λοιπόν επιτακτική ανάγκη να καλυφθούν αυτές οι θέσεις αμέσως. Τα κενά αυτά δεν προήλθαν από το πουθενά, προήλθαν από τη χρόνια πολιτική μη διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών και κάλυψη των κενών αυτών με αποσπασματικούς τρόπους δηλαδή με την πρόσληψη αναπληρωτών οι οποίοι φυσικά και θέλουν να δουλέψουν οι άνθρωποι αλλά προφανώς προτιμούν να δουλέψουν με μόνιμη σχέση εργασίας. Οι εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται τόσα χρόνια ως αναπληρωτές δεν αναπληρώνουν κανέναν στην πραγματικότητα παρά μόνον τον εαυτό τους".
Τα στοιχεία της περιοχής μας τεκμηριώνουν την περικοπή θέσεων εργασίας:
Μόλις 13 από 39 ΠΕ71 (δασκάλων ειδικής αγωγής και Π61 νηπιαγωγών ειδικής αγωγής) έχουν προσληφθεί για τις αναγκαίες και με αξιολόγηση παράλληλες στηρίξεις. Υπάρχουν ελλείψεις 3 ΠΕ71 για Τμήματα Ένταξης, μόλις 7 από 16 αναγκαίες θέσεις ΠΕ70 δασκάλων για τμήματα υποδοχής ΖΕΠ έχουν εγκριθεί χωρίς να έχουν προσληφθεί ακόμα. Επιπλέον υπάρχουν 10 περίπου κενά ειδικοτήτων συνολικά (μουσικών, αγγλικών, φυσικής αγωγής, εικαστικών θεατρολόγων πληροφορικής). Το σύνολο συνεπώς των «επίσημων» κενών (υπό την έννοια πως αυτά τα κενά παραδέχεται και η Διεύθυνση) είναι 55.
Αλλά σωστά το εκπαιδευτικό κίνημα προσμετρά επιπλέον τα κενά βάσει των θέσεων του κλάδου και βάσει των πρακτικών των Συλλόγων Διδασκόντων που αποτυπώνουν τις πραγματικές ανάγκες. Τέτοιες είναι οι θέσεις ΠΕ70 (δασκάλων) υπεύθυνων ολοήμερου (οι θέσεις καταργήθηκαν με την περσινή ΥΑ Φίλη που ενσωματώθηκε τώρα στο νέο ΠΔ 79) οι θέσεις ΠΕ70 για ολιγοθέσια μειονοτικά που λειτουργούν ως διθέσια αντί για τριτμήματα όπως χρειάζεται, οι θέσεις ΠΕ70 για ολοήμερα μειονοτικά που δε λειτουργούν ενώ έχουν υπερβεί το όριο των εγγραφών και περίπου επιπλέον θέσεις ΠΕ70 για ενισχυτική διδασκαλία. Θα μπορούσαμε να προσθέσουμε ακόμα (6-8) ΠΕ60 νηπιαγωγών ώστε να λειτουργήσουν όλα τα αναγκαία δημόσια νηπιαγωγεία και παραρτήματα νηπιαγωγείων. Το σύνολο των θέσεων αυτών κυμαίνεται περίπου στις 40 (+/- κάθε χρονιά ανάλογα με μικροδιαφοροποιήσεις). Συμπέρασμα: θέλουμε συνολικά σχεδόν 100 εκπαιδευτικούς περισσότερους/ες για να λειτουργήσει η Α/βάθμια Ροδόπης βάσει των αναγκών όπως καταγράφονται από το εκπαιδευτικό κίνημα σήμερα.
Πρώτο κουδούνι και βιβλία στο 2ο Λύκειο Κομοτηνής
Καλώς ήρθαμε στο σπίτι σας, με τα λόγια αυτά ο μητροπολίτης Μαρώνειας και Κομοτηνής κ. Παντελεήμονας ευχήθηκε στους μαθητές και τις μαθήτριες του 2ου λυκείου Κομοτηνής για τη νέα σχολική χρονιά. Στις 9.30 χθες το πρωί τελέστηκε ο αγιασμός στο 2ο λύκειο Κομοτηνής. Οι μαθητές συγκεντρώθηκαν στον αύλειο χώρο για την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς και εκεί ενημερώθηκαν ότι θα παραλάβουν και τα βιβλία τους και από σήμερα καλούνται να είναι στο σχολείο τους στις 8.20 το πρωί. Παρόντες στον αγιασμό οι βουλευτές Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καραγιουσούφ και Ιλχάν Αχμέτ, ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης, ο δήμαρχος Κομοτηνής Γιώργος Πετρίδης, η προϊσταμένη της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαίρη Κοσμίδου. Η κα Κοσμίδου θύμισε στους μαθητές ότι "στους γονείς μας οφείλουμε το ζην και στους δασκάλους μας το ευ ζην και γι' αυτό οφείλουμε την απαραίτητη προσήλωση και τον σεβασμό στους δασκάλους μας. Τέλος αναγνώστηκε μήνυμα του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ.
Το πρώτο κουδούνι χτύπησε πανελλαδικά για 573.744 μαθητές του δημοτικού, 293.000 του γυμνασίου, 210.000 λυκείου, αλλά και σχεδόν 150.000 δασκάλους και καθηγητές. Και ενώ πηγές του υπ. Παιδείας διαβεβαιώνουν ότι όλα είναι στη θέση τους, αντίθετη άποψη έχουν οι ομοσπονδίες δασκάλων και καθηγητών που κάνουν λόγο για χιλιάδες κενά και συγκεκριμένα 5.000 κενά, 4.000 στα Δημοτικά σύμφωνα με τη ΔΟΕ και στα Γυμνάσια και στα Λύκεια 1.000, σύμφωνα με την ΟΛΜΕ. Το υπ. Παιδείας δεν δέχεται τα στοιχεία των ομοσπονδιών, αλλά δεν δίνει στη δημοσιότητα και τα στοιχεία για την κάλυψη των θέσεων. Αναφέρουν ωστόσο πηγές του υπ. Παιδείας ότι με αυτές τις 15.371 προσλήψεις αναπληρωτών, αριθμός που αποτελεί επίσης ρεκόρ, έχουν καλυφθεί τα κενά των δημοτικών σχολείων σε τέτοιο βαθμό, ώστε δίδεται η δυνατότητα να τεθεί αμέσως σε εφαρμογή ο θεσμός των ολοήμερων. Στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση έχουν καλυφθεί τα κενά των βασικών ειδικοτήτων (μαθηματικοί, φυσικοί, φιλόλογοι κ.λπ.) και εντός του Σεπτεμβρίου θα καλυφθούν και οι δευτερεύουσες ειδικότητες.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News