Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Η είσοδος της Βουλγαρίας στη Συνθήκη Σένγκεν κάνει τη μετακίνηση για ανεφοδιασμό από Κομοτηνή ακόμη πιο εύκολη και γρήγορη υπόθεση
Αρνητικός αναμένεται ο αντίκτυπος για τα πρατήρια υγρών καυσίμων του Νομού μας. Αμέτοχη διαχρονικά η πολιτεία δεν έχει θεσπίσει χαμηλότερη φορολογία στην παραμεθόριο
Από τις πρώτες μέρες άρσης των ελέγχων ταυτοπροσωπίας, δηλαδή επίδειξη κι έλεγχος ταυτότητας ή διαβατηρίου στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, παρατηρείται αυξημένη κίνηση στο πρώτο πρατήριο υγρών καυσίμων μετά τα σύνορα στον κάθετο άξονα Ροδόπης (Μακάζα-Νυμφαία) επί βουλγαρικού εδάφους.
Ούτως ή άλλως, η φθηνότερη τιμή της Βουλγαρίας στη βενζίνη κυρίως «έστελνε» αρκετούς Ροδοπίτες και Θρακιώτες στη γειτονική χώρα για ανεφοδιασμό, γεγονός που πλέον καθίσταται πιο εύκολο και γρήγορο, ιδίως τους καλοκαιρινούς μήνες που συνήθως παρατηρούσαμε ουρές, που ήταν αντικίνητρο στην εκροή χρήματος. Τις πρώτες ημέρες εφαρμογής της Ζώνης Σένγκεν στη Βουλγαρία, στο πρατήριο υγρών καυσίμων παρατηρείται ήδη αυξημένη κίνηση, ακόμη και νυχτερινές ώρες, ενώ παράλληλα η ίδια ίσως και λίγο αυξημένη κινητικότητα παρατηρείται σε αγορές τσιγάρων και ποτών (όχι τόσο κρασιών) που είναι φθηνότερα. Η Βουλγαρία είναι φθηνότερη κυρίως για βενζίνη, ποτά (όχι τόσο κρασιά), τσιγάρα και συγκεκριμένα ψιλικά προϊόντα.
Ενισχύονται τα τελωνεία - τι ακόμη προτείνουμε
Η άρση των ελέγχων αναμένεται λοιπόν να επιβαρύνει το ήδη οξυμένο πρόβλημα εκροής χρήματος από την τοπική μας αγορά προς τη Βουλγαρία. Ήδη πάντως τις πρώτες απογευματινές ώρες η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων γνωστοποίησε την αναβάθμιση των Τελωνείων σε Κομοτηνή, Ορεστιάδα, Ξάνθη και Δράμα, και την ίδρυση τμημάτων ειδικών για ελέγχους κατά του λαθρεμπορίου, προκειμένου να περιορίσει τα συμβάντα εισροής καυσίμων και προϊόντων.
Το γεγονός αυτό κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση, ωστόσο πρέπει να συνοδευτεί από μία ακόμη παρέμβαση της ελληνικής πολιτείας, που δεν είναι άλλη από την εφαρμογή χαμηλότερης φορολογίας στα καύσιμα στην ελληνική παραμεθόριο και ειδικότερα σε άμεσες συνορεύουσες περιοχές με τη Βουλγαρία, όπως η Κομοτηνή, η Ξάνθη, η Δράμα και η Ορεστιάδα. Αντίστοιχο ευρωπαϊκό προηγούμενο υπάρχει, προκειμένου να γίνει νόμιμα αυτή η μείωση, επομένως αυτό που λείπει είναι η πολιτική βούληση. Το παραπάνω ζήτημα αφορά άμεσα τη βιωσιμότητα των τοπικών πρατηρίων υγρών καυσίμων κι όχι.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News